سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید برای رسیدن به‌توافق، برخی سازش‌های دشوار را بپذیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیپلمات ارشد ایران در ادامه گفت: ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم. به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.
یک مقام آمریکایی گزارش‌ها درباره تماس‌های اخیر میان ایران و آمریکا را رد نکرد، اما گفت که اظهارات درباره این که این مذاکرات بر سر توافقی موقت بوده‌اند، نادرستند.
دیپلمات آمریکایی: ما معتقدیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های گسترده‌ای برای تعامل با ایران درخصوص بسیاری از این مسائل مرتبط با پادمان‌ها و تعهدات تهران انجام داده است. ما خرسندیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توانستند برای افزایش دفعات و شدت بازرسی‌ها در تاسیسات غنی‌سازی ایران به توافق برسند.
اندکی پس از توافق ایران و عربستان، آرام آرام بحث عادی سازی روابط میان تهران و قاهره مطرح شده است؛ موضوعی که تحقق آن نیازمند عوامل و مولفه‌های متعددی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره توافق انجام شده میان ایران و اندونزی در زمینه تجاری و امضای اسناد متعدد در این زمینه، بر سیاست مداخله‌جویانه واشنگتن درباره روابط دوجانبه کشور‌ها و تهدید آن با تحریم‌ها صحه گذاشت.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به امضای توافق تجاری میان تهران _ جاکارتا علی‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه واشنگتن واکنش نشان داد.
صلح میان ایران و عربستان بخشی از توافق میان ابر قدرت‌ها است. بر این باور هستم که قدرت‌های جهانی تصمیم می‌گیرند که ایران از یک سو با صلح با اعضای منطقه ابزار فشار و اهرم‌های منطقه‌ای خود را از دست بدهد. از سوی دیگر، با مکانیزمی از محاصره منطقه‌ای، زمینه‌های خشک شدن عنصر مقاومت و گفتمان انقلابی را در ایران فراهم کنند
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به یک توافق عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است.
ایالات متحده آمریکا به دلیل نفوذ سیاسی بر عربستان و با توجه به منافع خود در منطقه خاورمیانه، در مسیر توافق و آتش‌بس بین صنعا و ریاض سنگ‌ اندازی ‌می‌کند.
اگر توافق میان ایران و ایالات متحده برای تبادل زندانیان اجرایی شود؛ سه نفر شامل سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی آزاد و براساس موارد پیشین، با پروازی عمانی ابتدا به مقصد مسقط و پس از آن به آمریکا پرواز خواهند کرد.
منابع خبری از تحرکات جدید آمریکا در قبال یمن پس از توافق میان ایران و عربستان خبر دادند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه توافق ایران و عربستان بر نقش واشنگتن در منطقه تأثیری نمی‌گذارد، گفت که نزدیک شدن تهران- ریاض مانعی برای عادی‌سازی روابط میان ریاض- تل آویو نیست.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره واکنش به توافق میان تهران - ریاض، پای اسرائیل را وسط کشید و گفت: هر چی روابط بین اسرائیل و همسایگان عربی بهتر باشد، برای همه بهتر است. منبع: خبرآنلاین
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز اخبار منتشره در خصوص توافق حاصله پیرامون تبادل زندانی‌ میان کشورش با ایران را رد کرد.
رئیس جمهور اریتره در مصاحبه ای تصریح کرد که توافق صلح میان اتیوپی و شورشیان تیگرای با دسیسه آمریکا به صورت عجله ای و برای جلوگیری از شکست شورشیان در میدان نبرد به امضاء رسید.
رئیس جمهور ترکیه، برگزاری نشست میان روسیه و آمریکا را در کاهش تنش ها در اوکراین موثر دانست.
میخائیل اولیانوف گفت: جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده ممکن است پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا به توافق نهایی بر سر توافق هسته‌ای برسند و اگر این اتفاق بیفتد، احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار سریع امکان پذیر خواهد بود، برای اینکه فقط برخی مسائل فنی باید حل و فصل شود. وی تاکید کرد که اکنون توپ در اختیار طرف آمریکایی است.
روابط میان دو متحد قدیمی یعنی آمریکا و عربستان این روزهای بحرانی است و ریاض تصمیم به نادیده گرفتن خشم آمریکا برای نخستین بار گرفته است.
در بهترین حالت حصول توافق هسته‌ای میان ایران و امریکا به هر دو کشور این امکان را می‌دهد تا بر اولویت‌های جدید در سایر نقاط جهان تمرکز کنند.
زمانی که توافق برجام در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، بیش از دو سال مذاکرات فشرده و رو در رو میان ایران و آمریکا انجام شده بود که تا حدی موجبِ ایجاد اندک اعتمادی میان این دو کشور شده بود. وزیر خارجه دولت "جان کری"، بیش از هر رهبر و سیاستمدار خارجیِ دیگر، وقت خود را با "جواد ظریف" می‌گذراند. این جنس از ارتباط در نوعِ خود در مورد موضوعاتی ورای توافق اتمی نیز راهگشا بود.
معاون وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بر اهمیت طی مسیر در زمینه احیای توافق هسته‌ای که در راستای امنیت و ثبات منطقه است تاکید کرد و گفت که قطر در انتظار توافق نزدیک میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.
تصمیم بایدن برای عدم بازگشت سریع به توافق مقام‌های ایرانی را شگفت زده ساخت. ایران نیاز چندانی به تلاش برای نزدیکی با ایالات متحده غیر قابل اعتماد نمی‌بیند. قوی‌ترین راه برای اطمینان از پایبندی ایالات متحده به توافق هسته‌ای احتمالی تازه گشایش تجارت مستقیم ایران و آمریکا خواهد بود.
«تجربه نشان می دهد که تا زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به نحوی موثر وارد میدان نشود و اعتبار خود را در پسِ یک توافق بسیج نکند و قرار ندهد، دستیابی به یک توافق تا حد زیادی بعید به نظر می رسد. چالش اصلی در مورد توافق احتمالی جدید میان ایران و غرب، میزان موثر بودن و دوام آن در عرصه میدانی است. در واقع شرکت های غربی به طور خاص نگرانی های زیادی در مورد کار با ایران دارند و می ترسند که در صورت همکاری با این کشور، از سوی واشینگتن مواخذه و مجازات شوند.»
آخرین دور از گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان آمریکا و ایران برای حل‌وفصل آخرین مسائل حل نشده در زمینه احیای توافق هسته‌ای، اخیراً با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا در دوحه انجام شد. این مذاکرات نتیجه راه‌گشایی به دنبال نداشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ