صندوق بین‌المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی ایران را افزایش داد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صندوق بین‌المللی پول و آرژانتین به توافقی برای بازبینی وام‌های ۷.۵ میلیارد دلاری دست یافتند.
گویا تحفه سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن، ورود ارز به مبلغ ۲۴ میلیارد دلار است. بخشی از آن از محل آزادسازی ارز‌های بلوکه‌شده ایران در دو کشور کره‌جنوبی و عراق است و بخش دیگر نیز از صندوق بین‌المللی پول خواهد بود.
عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، در توئیتی خطاب به کسانی که قبلا مخالف وام گرفتن از صندوق بین‌المللی پول بودند و حالا از آن دفاع می‌کنند، نوشت: «پس صندوق دیگر بخشی از استکبار نیست؟»
رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: این نشست شروع مجدد از سرگیری تعاملات بانک مرکزی ج.ا.ا با صندوق بین‌المللی پول میباشد و می‌تواند به ارائه تصویری مثبت از اقتصاد ایران بیانجامد.
رئیس کل بانک مرکزی از دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع موجود ایران در صندوق بین المللی پول خبر داد.
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که آمریکا تا سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را بالا نگه می‌دارد.
رئیس کل صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که جهان در خطر شکل‌گیری بلوک‌های اقتصادی رقیب قرار دارد.
رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که روند فاصله گرفتن از دلار آمریکا هم‌اکنون در جریان است اما هنوز جایگزینی برای اسکناس سبز آمریکا وجود ندارد.
صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ اقتصاد ایران را در این سال به ‌عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که رشد اقتصاد جهانی در پنج سال آینده حدود سه درصد خواهد بود.
بسته کمکی صندوق بین‌المللی پول به اوکراین اعلام شد
صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۲۳ اقتصاد جهانی ۲.۹ درصد رشد کند.
رئیس صندوق بین‌المللی پول اعتقاد دارد: سال ۲۰۲۳ سالی سخت‌تر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود.
نشست ۲۰۲۳ مجمع جهانی اقتصاد در حالی برگزار می‌شود که یک هفته پیش، کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول در اظهاراتی عنوان کرد که «سال ۲۰۲۳ «سال سختی» برای اقتصاد جهان خواهد بود.» او همچنین در ابتدای ژانویه هشدار داده بود که «در سال ۲۰۲۳ میلادی یک سوم از اقتصاد جهانی وارد رکود خواهند شد.» اقتصاد دنیا امروز با چالش‌های بزرگی روبروست.
مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که چین در سال ۲۰۲۲ به رشد جهانی یا کمتر از آن خواهد رسید.
در ناآرامی‌ها و اعتراض‌های اخیر در اردن، علاوه بر مشکلات داخلی و عوامل و بازیگرهای خارجی، محدودیت‌های صندوق بین‌المللی پول نیز در بروز این حوادث بی‌تأثیر نبوده است.
صندوق بین‌المللی پول با پرداخت وام ۳ میلیارد دلاری ۴۶ ماهه به مصر موافقت کرد.
صندوق بین‌المللی پول در تحلیلی جامع از همه عوامل تعیین‌کننده نرخ تورم در ایران طی ۲ دهه گذشته راهکارهایی را برای حل این مشکل ارائه و اعلام کرد.
صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرده زمستان امسال بیش از نیمی از اقتصادهای اروپایی به خاطر تاثیرات جنگ، رکود را تجربه خواهند کرد.
برخی بر این باورند تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، با توجه به گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول که پیش بینی کرده رشد اقتصاد جهانی طی سال ۲۰۲۳ کاهش می یابد، اتخاذ شده است.
صندوق بین‌المللی پول در بیانیه ای از تصویب پرداخت ۱.۳ میلیارد دلار به اوکراین خبر داد.
صندوق بین‌المللی پول تأیید کرد در حال افزایش کمک‌های مالی اضطراری به کشورهای آسیب‌دیده از قیمت‌های بالای مواد غذایی و کمبود ناشی از جنگ در اوکراین است.
دنیز شمیهال نخست وزیر اوکراین نگرش صندوق بین المللی پول نسبت به اوکراین را «منفی» توصیف کرد.
صندوق بین‌المللی پول به کشورهای اتحادیه اروپا در مورد کسری بودجه و نسبت بدهی هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ