عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجازات اولیه برای بی حجابی ۶ الی ۲۴ میلیون جریمه نقدی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار تشدید مجازات حمل سلاح و دارندگان سلاح غیرمجاز شد.
در پی حمله تروریستی اخیر در حرم شاه‌چراغ روسای قوه مجریه و مقننه در اولین واکنش‌های خود از دستگاه قضایی اشد مجازات برای عاملان این حادثه را خواستار شدند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص نحوه و میزان مجازات رانندگان خودرو‌های عمومی و خصوصی پس از مصرف مواد روانگردان، مخدر و مشروبات الکلی توضیح داد.
در لایحه «عفاف‌وحجاب» برای افراد موسوم به سلبریتی، با توجه به جایگاه تاثیر گذار بر جوامع مجازات هایی در نظر گرفته شده است.
در قانون مجازات اسلامی جعل مدرک تحصیلی و دانشگاهی جرم است و برای آن مجازات تعیین شده است.
در قانون مجازات اسلامی جعل مدرک تحصیلی و دانشگاهی جرم است و برای آن مجازات تعیین شده است.
درحالی که کشورهای دنیا برای توهین به پرچم‌شان، مجازات‌های مختلفی را در نظر گرفته‎‌اند، اما شبیه این مجازات‌ها در قوانین ایران صراحتا وجود ندارد.
تیم ملی والیبال هلند با یک تیر دو نشان زد.
کودی خاکپو تاوان سنگین اشتباه مقابل لوکا مودریچ را با یک خطای پنالتی پرداخت.
یکی از حامیان مالی اصلی برنامه تلویزیونی جنجالی ال‌چیرینگیتو در اسپانیا اعلام کرد به دلیل توهین‌هایی که در این برنامه به وینیسیوس جونیور شده دیگر از آن حمایت نخواهد کرد.
مراجع قضایی نه تنها در «تشخیص» رفتارهای مجرمانه، بلکه در «برخورد» با متهمان ارتکاب این رفتارها نیز باید مطابق قانون عمل کنند. اولی، اصل «قانونی بودن جرائم» و دومی، اصل «قانونی بودن دادرسی کیفری» نامیده می‌شود. اصل اخیر در قسمتی از اصل ٣۶ قانون اساسی، ماده ١٢ قانون مجازات اسلامی و ماده ٢ قانون آیین دادرسی کیفری آمده
به گفته نجفی توانا، اجازه دادن به افراد عادی برای برخورد با اشخاصی که به‌نظر آن‌ها مرتکب عملی خلاف شده‌اند، منجر به اختلاف میان مردم، هرج‌ومرج و ناآرامی می‌شود: «اصولا در هیچ‌جای دنیا مرسوم نیست وقتی که این میزان نیروی نظارتی، امنیتی و قضایی وجود دارند، اقدامی که در پیوند با وظایف حاکمیت است، در اختیار مردم قرار گیرد و افراد به‌صورت آتش‌به‌اختیار بستر ناآرامی کشور را فراهم کنند.»
گل سوم تراکتور با واکنش جالب سرمربی مس‌ همراه بود که خیلی سریع دروازه بان تیمش را تعویض کرد.
مجازات مرگ در پایان عشق موازی
هشت ماه پس از بازدید اولیه مک کینی از مسجد، او به اسلام گروید. پس از مراسم، از سوی افرادی که زمانی قصد آسیب رساندن به آنها را داشت، استقبال شد. در نهایت او حتی دو سال به عنوان رئیس مرکز اسلامی در مونسی خدمت کرد. مک‌کینی می‌گوید: اگر رفتار مهربانانه نبود، احتمالاً به مسجد حمله می‌کرد و در نهایت به مجازات اعدام محکوم می‌شد.
بعد از قطعی شدن محرومیت سه جلسه‌ای رابرت لواندوفسکی، او در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپورت به این موضوع اشاره کرد و گفت چنین مجازاتی برایش واقعا دردناک است.
اولین مورد اعدام در ملاءعام از سوی طالبان در شهر فراه انجام شد و حالا یک قاضی ۳۴ ساله طالبان می‌گوید که از زمان بازگشت به قدرت در اوت ۲۰۲۱ حدود ده‌ها حکم اعدام در ولایت غزنی صادر شده است.
مردادماه سال ۹۲ مردی در تماس با پلیس مدعی شد از خانه برادرش در منطقه اندیشه بوی تعفن به مشام می‌رسد. پس از حضور مأموران در محل، وقتی آنان با مجوز قضایی وارد خانه شدند در بررسی‌های اولیه جسد مرد میانسالی به نام محمود را که با ضربات چاقو کشته شده و زیر پتو بود، کشف کردند.
اگر تعقیب و مجازات افرادی که با سوءاستفاده از اعتراضات مردم که حق مسلم آن‌ها طبق اصل ۲۷ قانون اساسی است، مبادرت به اغتشاش کرده‌اند و تفکیک بین آن‌ها و اغتشاشگران ضروری است به طریق اولی تسریع در تعقیب و مجازات آمرین و مباشرین تعدی به جان و مال مردم در میان نیرو‌های انتظامی و غیرانتظامی ضروری است.
اکبر در بازجویی اولیه به قتل پسرش اعتراف کرد و گفت: چند سالی بود که وحید به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بود و سر این موضوع و خرج تهیه مواد با هم درگیر شدیم. اگر ما خانه نبودیم وحید وسایل خانه را می‌فروخت تا مواد تهیه کند. روز حادثه دوباره سر پول مواد با هم درگیر شدیم و من از شدت عصبانیت با قیچی که در دستم بود چند ضربه به او زدم.
پیگیری پلیس برای دستگیری نادر ۱۱ سال طول کشید تا اینکه سرانجام وی را در یکی از روستا‌های گرگان شناسایی و دستگیر کردند، اما در همان مراحل اولیه بازجویی منکر قتل شد و گفت: برادرم نوید قاتل است الان هم مدتی است که نوید برای مجازات جرم دیگری در زندان است.
مأموران در تحقیقات اولیه پی بردند، ضارب پسر جوانی به نام کریم ساکن یکی از روستا‌های اطراف تهران بوده که به سحر علاقه‌مند شده و پس از شنیدن جواب منفی از سوی زن جوان، وی را به قتل رسانده است.
طرح اولیه فرماندهی مرکزی آمریکا شامل نامگذاری تاسیسات به نام مرکز آزمایش «Red Sands» (شن‌های سرخ) است که به موازات مرکز «White Sands» (شن‌های سفید) فعالیت می‌کند؛ این مرکز یک مرکز نظامی آزمایش موشک‌های دوربرد در نیو مکزیکو است.
در برخی کشور‌ها اگر سارق برای ۳۰سرقت دستگیر شود، مجازاتی متناسب با همان میزان سرقت خواهد داشت، اما در ایران ۱۰سرقت یا ۵۰سرقت فقط یک مجازات برای سارق دارد: «اگر سرقت اولی باشد، ۳ماه و یک روز و اگر سابقه‌دار باشد، نهایت ۷سال. در مواردی هم که شاکی خصوصی ندارد، شامل عفو می‌شود. زندانی هم شوند به‌راحتی مرخصی می‌گیرند و در برخی موارد، حین مرخصی سرقت هم می‌کنند. به لحاظ اطلاع از قانون هم حرفه‌ای‌تر شده‌اند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ