گروهی از محققان «برکلی لب» روشی نوین برای مهندسی یک باکتری ابداع کرده اند تا مواد خامی بسازند که پلاستیک را به ماده کاملا قابل بازیافت تبدیل می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهی از محققان «برکلی لب» روشی نوین برای مهندسی یک باکتری ابداع کرده اند تا مواد خامی بسازند که پلاستیک را به ماده کاملا قابل بازیافت تبدیل می کند.
گروهی از محققان «برکلی لب» روشی نوین برای مهندسی یک باکتری ابداع کرده اند تا مواد خامی بسازند که پلاستیک را به ماده کاملا قابل بازیافت تبدیل می کند.
دمای لوت اختلاف زیادی با دیگر نقاط کره زمین دارد چرا که در بعضی از نقاطی که تیم تحقیقاتی دکتر کردوانی پا به آن گذاشته‌اند هیچ نشانه‌ای از حیات وجود نداشته. آن‌ها هیچ موجود زنده‌ای پیدا نکرده‌اند حتی یک باکتری! این درحالی است که در گذشته تصور می‌شد گرم‌ترین نقطه زمین «دره مرگ آمریکا» یا «ربع الخالی» عربستان است.
دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند که در باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی افراد صد ساله، تنوع بیولوژیکی زیادی وجود دارد که معمولاً با میکروبیوم سالم روده همراه است. با توجه به این موضوع، آن‌ها نتیجه گرفتند که افراد دارای میکروبیوم روده سالم بهتر در برابر بیماری‌های مرتبط با پیری محافظت شوند.
محققان پودر نانویی ابداع کرده اند که باکتری های موجود در آب را در مجاورت نور خورشید ظرف یک دقیقه از بین ببرد.
یک ابزار تازه مبتنی بر کریسپر می تواند باکتری را در بزاق دهان ردیابی کند.
در این میان، آن چه هنوز معما به نظر می رسد علت اولیه تجمع آلفا سینوکلئین است. اگرچه پارکینسون می‌تواند در خانواده‌ ها ایجاد شود اما به نظر می ‌رسد که ژنتیک تنها 10 تا 15 درصد موارد را توضیح می‌دهد.
هر ژنوم باکتری باستانی مانند یک پازل ۶۰ هزار تکه‌ای است و هر تکه تارتار دندان حاوی میلیون‌ها ژنوم است. برای حل این معمای غیرممکن، محققان تکنیکی به نام مونتاژ جدید را تغییر دادند.
پژوهشگران برای مهندسی این ماده، یک فوم درشت برداشتند و پرکننده‌های زیر را به آن اضافه کردند: نانوپلاکت‌های گرافن رسانای الکتریکی آبگریز یا دافع آب و میکروذرات مس باکتری‌کش آبگریز.
باکتری هلیکوباکتر پیلوری عامل اصلی گاستریت مزمن و بیماری زخم معده هستند. باکتری‌ها پوشش محافظ معده را از بین می‌برند و باعث التهاب آن می‌شوند. اگرچه عفونت با هلیکوباکتر پیلوری یکی از شایع‌ترین عفونت‌های انسانی در سراسر جهان است، اما تنها برخی از افراد مبتلا به این عفونت دچار سوزش معده یا سایر اختلالات دستگاه گوارش فوقانی می‌شوند. پزشکان بر این باورند که آسیب‌پذیری در برابر این باکتری می‌تواند ارثی باشد یا به سبک زندگی (سیگار کشیدن و نوع تغذیه) مربوط می‌شود.
محققان کشور نقش وزیکول های خارج سلولی سلول های اپیتلیال معده در انتقال بین سلولی سموم هلیکوباکترپیلوری را در راستای درمان بهتر مورد بررسی قرار دادند.
باکتری E. coli یکی از علل مسمومیت غذایی است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این میکروب‌های نهفته در گوشت ممکن است عامل تقریباً نیم میلیون مورد عفونت دستگاه ادراری باشند.
محققان با ارزیابی نقش وزیکول های خارج سلولی سلول های اپیتلیال معده در انتقال بین سلولی سموم هلیکوباکترپیلوری به نتایج علمی جدیدی رسیدند.
گروهی از محققان روشی ابداع کرده اند تا با کمک نور لیزر و هوش مصنوعی نوع باکتری موجود در مایعات و حتی سلول های دیگر ظرف چند دقیقه شناسایی شود.
ماهی قرمز می‌تواند با حضور در آب‌های آزاد به دشمن گونه‌های ارزشمند و بومی کشور تبدیل شود و حیات و بقای آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
محققان یک روش جدید چاپ سه بعدی مبتنی بر باکتری ابداع کرده اند که کاربردهای مختلفی مانند ترمیم استخوان و احیای مرجان ها دارد.
میکروبیوم تحت تاثیر رژیم غذایی، داروها، سیگار کشیدن، ورزش بدنی و بیماری‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال، استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در اوایل دوران کودکی می‌تواند یک عامل خطر باشد که تعادل میکروبی را تغییر می‌دهد. بهایی که ما باید برای نمردن بر اثر عفونت بپردازیم این است که بیماری‌های ناشی از سیستم ایمنی می‌توانند ظهور کنند.
رژ لب ضد میکروب شکل جدیدی از محافظت در برابر طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها، از جمله ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌های پوشش‌دار و بدون پوشش در دوران کووید-۱۹ و مقاومت دارویی فراهم می‌کند.
این پروتئین‌ها از یک نوع باکتری به نام Spiroplasma مشتق شده اند که شکل آن شبیه یک پیچک بلند است و می‌تواند شنا کند. هنگامیکه پروتئین‌های مذکور به syn ۳ افزوده شدند، شکل گرد آن را به حالت پیچک تغییر دادند و از آن مهم تر، اکنون باکتری مصنوعی می‌تواند شنا کند.
مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می‌دهد که باکتری در واکنش به مصرف این دارو‌ها تغییر کند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، درمان عفونت‌هایی مانند ذات‌الریه، سل، سوزاک و سالمونلوز سخت‌تر می‌شود، زیرا آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده برای درمان آن‌ها اثربخشی خود را تا حدودی از دست داده‌اند.
محققان کشور موفق به تولید باند از کیتوزان سولفاته به عنوان محصولی زیست سازگار، ضد باکتری، با واکنش التهابی اندک شدند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی نانوذراتی برای مقابله با عفونت های ناشی باکتریهای مقاوم به دارو ابداع کرده اند که برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف کارآمد است.
محققان دانشگاه استنفورد با ترکیب ۱۱۹ گونه باکتری که در بدن انسان وجود دارد، به طور موفقیت آمیز نخستین میکروبیوم انسانی را در آزمایشگاه ابداع کرده اند.
نوعی باکتری به نام «بِرِوی باکتریا» نیز باعث ایجاد بوی بد پا می‌شود. این نوع باکتری‌ها پوست مرده پای ما را می‌خورند و گازی تولید می‌کنند که بوی ترش خاصی دارد. پنیر سازان اغلب این باکتری را به سطح پنیر اضافه می‌کنند تا بافت و طعم آن ایجاد شود. این موضوع توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از پنیر‌ها بوی پا می‌دهند و پا‌ها بوی پنیر می‌دهند!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ