گروهی از محققان روشی ابداع کرده اند تا با کمک نور لیزر و هوش مصنوعی نوع باکتری موجود در مایعات و حتی سلول های دیگر ظرف چند دقیقه شناسایی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یاسین سلمانی، خرید جدید پرسپولیس، متولد گرگان است.
محققان گروه تحقیقات هیوارد دانشگاه بولدر کلورادو در یک دستاورد جدید از ماده نوین فوتومکانیکی رونمایی کردند که می تواند با تبدیل انرژی نور به فعالیت مکانیکی انقلابی در صنایع مختلف ایجاد کند.
سعید صادقی توپ را در اختیار داشت و هیچ مزاحمتی برای او وجود نداشت، غیر از نور لیزر!
هافبک ایرانی الوحده ممکن است با فوق ستاره فوتبال جهان روبه‌رو شود.
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید دستگاه نورگیر خورشیدی خودتنظیم که به منظور تامین نور ساختمان‌های شمالی با نور کم استفاده می‌شود، خبر داد.
خطوط فیبرنوری، داده‌ها را به شکل پالس‌های نور لیزر منتقل می‌کنند؛ دقیقا مثل خطوط فیبرنوری زمینی. استفاده از فرکانس‌های متعدد نور (رنگ‌ها) بدین معناست که داده‌های بیشتری را می‌توان همزمان ارسال کرد. تجهیزات شبکه در ساحل و در دو انتهای کابل، داده‌ها را برای انتقال در نور رمزگذاری کرده و بعد از دریافت داده‌ها، آن‌ها را رمزگشایی می‌کنند.
برکناری محسن یزدی مدیر شبکه مستند با دستور وحید جلیلی قائم مقام سازمان صدا و سیما، جنگ بر سر صندلی‌های مدیریتی در سازمان را کلید زد، اما چرا برکناری او تا این اندازه برای برخی اصولگرایان مهم بوده و نسبت به این روند واکنش‌های تند نشان داده‌اند؟
تیم فوتبال الوحده اردوی تدارکاتی خود را برای کشور صربستان برنامه‌ریزی کرده است.
روز گذشته بیژن حیدری نیز از لیزر تماشاگ آن در امان نبود.
کمبود ویتامین D باعث مشکلات مزمن سلامتی و افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. برخی از کارشناسان معتقدند ترس ما از بیرون رفتن بدون استفاده از ضد آفتاب باعث کاهش سطح ویتامین D می‌شود. دانستن اینکه چگونه و چه زمانی به طور ایمن نور خورشید را جذب کنید، می‌تواند برای افزایش سطح ویتامین D بدن شما حیاتی باشد.
احمد نوراللهی که مقابل الوصل گل مهمی به ثمر رساند در ترکیب منتخب هفته امارات قرار گرفت.
در وقایع مشابه هیچ دولتی مسئولیت حوادث را نپذیرفته. آمریکا به فرمانده ناو وینسنس که هواپیمای ایران را زد مدال داد.
در طول بازی بازیکنان پرسپولیس در معرض لیزراندازهای استادیوم باهنر قرار داشتند.
آبادان- نماینده مردم آبادان گفت: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مناطق عملیاتی، پروژه دشمن برای جدا کردن مردم از نظام را به شکست کشاند و شکستی برای خود دشمنان نظام بود.
متخصصان بر این باورند که معمولا اعتقاد بر این است که استفاده بیش از حد از صفحه نمایش باعث افزایش نزدیک‌بینی می‌شود، اما این رابطه از نظر علمی ثابت نشده و استفاده بیش از حد از صفحه نمایش باعث خستگی چشم می‌شود و اطلاعات کافی برای نتیجه‌گیری اینکه منجر به نزدیک‌بینی می‌شود، وجود ندارد.
چراغ های چشمک زن عجیب دوباره در آسمان اروگوئه ظاهر شدند.
احمد نوراللهی بعد از غیبت در یک بازی شباب الاهلی، آماده حضور در ترکیب اصلی این تیم است.
کان می‌گوید به‌رغم آنکه نیرو‌های یونیفل وعده حل مشکل را داده‌اند، اما تابیدن نور لیزر همچنان ادامه دارد و ارتش تل‌آویو راه‌حلی برای این مشکل ندارد. این شبکه صهیونیستی همچنین اضافه کرد که نگرانی‌هایی وجود دارد از اینکه نور قوی این لیزر باعث آسیب به چشمان و کور شدن ساکنان شهرک شود.
نشریه اکیپ در گزارش خود از فینال جام جهانی به شدت از نمایش عثمان دمبله و اولیویه ژیرو انتقاد کرد و نوشت که نمره آنها در بازی حتی صفر هم نبود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: این طرح در قالب ۴ فعالیت بهار بندگی، طرح محراب، طرح سه میم و طرح چون و چرا در مدارس غیر دولتی به صورت جدی مورد توجه و اجراست .
علاوه بر این، نور مادون قرمز مورد استفاده در TBIRD تفاوت زیادی با امواج رادیویی سنتی دارد، زیرا داده‌ها را در امواج بسیار فشرده‌تری ارسال می‌کند.
محققان چینی روش های جدیدی برای تولید نور شبیه لیزر ابداع کرده اند که به طور خاص سرعت ارتباط دستگاه های الکترونیکی روزمره را افزایش دهد.
نور آبی ساطع‌شده در اکثر صفحه‌نمایش‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، نوری با طول‌موج کوتاه است که انرژی زیادی ساطع می‌کند. از این رو، استفاده مداوم از این وسیله الکترونیکی و قرار گرفتن در معرض نور مضر آن، به یک نگرانی جدی تبدیل‌شده است. اگرچه دریافت مقدار مشخصی از نور خورشید برای بدن ما مفید است، اما نوری که از موبایل و لب تاپ ساطع می‌شود، ساخته دست بشر است و ازاین‌رو هیچ تأثیر مثبتی ندارد.
سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که به واسطه شیوع کرونا مداوم به تاخیر افتاده بود، بالاخره از ۵ خرداد آغاز شد تا امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور سینما تداوم داشت؛ رویدادی که آغاز آن، دوره تازه‌اش با پیوستن این جشنواره به فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه‌کنندگان فیلم (FIAPF) به عنوان نهاد بین المللی ناظر بر جشنواره‌های بین المللی همراه بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ