مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد: تا پایان اسفند ۱۴۰۱ زیان دو خودروساز مجموعا به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک توضیح قابل قبول این است که ما تمایل داریم به بوی خودمان عادت کنیم. به عبارت دیگر، به گفته دکتر لورِتا برونینگ، متخصص شیمی مغز و رفتار اجتماعی پستانداران، از آنجایی که ما به طور منظم گاز روده دفع می‌کنیم (به طور متوسط حدود نیم لیتر در روز)، به بوی آن عادت کرده‌ایم.
ما نباید به دلخوشی‌های کوچک دل ببندیم. اگر می‌خواهیم در قطب اقتصادی منطقه‌ای جایی داشته باشیم، باید همکاری گسترده و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کنیم؛ همانطور که اعراب با یکدیگر کار و سرمایه گذاری می‌کنند. در حال حاضر عراقی‌ها با شورای همکاری‌های خلیج فارس و به ویژه عربستان و امارات همین رفتار را دارند و سرمایه گذاری‌های چندمیلیارد دلاری در بصره و سایر شهر‌های مهم، جذب می‌کنند. ترکیه نیز رفتاری مشابه انجام داده است. سفر اخیر اردوغان به عربستان، امارات و کشور‌های عرب منطقه با همین هدف انجام شد و پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری‌های ده‌ها میلیارد دلاری بین ترکیه و کشور‌های منطقه شکل بگیرد. دلخوشی ما به تعدادی سفر درست نیست. این سفر‌ها به لحاظ دیپلماتیک مثبت است، اما باید دستاورد اقتصادی نیز داشته باشند. تحقق همه این اهداف به عملکرد تیم دیپلماسی دولت سیزدهم بستگی دارد.
اگر در استفاده از هدفون زیاده روی کنید، ممکن است دچار تینیتوس یا همان وزوز گوش شوید. ممکن است رفته رفته حتی در سکوت کامل هم صدای زنگ زدن، وزوز، ترق و تروق و خش خش بشنوید.
ریچاردسون درباره آینده‌ای هشدار می‌دهد که در آن ربات‌ها به صورت روزمره و عادی برای مقاصد جنسی به کار می‌روند. او «کارزار علیه ربات‌های پورن» را با هدف جلب توجه به آسیب‌های اخلاقی عادی‌سازی چنین استفاده‌هایی از فناوری راه‌اندازی کرده است.
ضعف عضلات می‌تواند منجر به تق تق کردن ستون فقرات هنگام حرکت بشود. طولانی نشستن یا ایستادن منجر به وارد آمدن فشار زیاد به مفاصل و حتی ایجاد درجاتی از آرتروز در مفاصل می‌شود و حتی می‌تواند با درد، علاوه بر این صدا‌ها همراه شود.
پاسخ به نظرات جنجالی روان آنکینسون (بازیگر نقش اصلی مستربین) در مورد اینده صنعت خودروسازی.
مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو از سوم خردادماه آغاز شد و تنها طی دو روز ۵۲۵هزار متقاضی در این طرح شرکت کردند. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود تا دهم خرداد که زمان پایان ثبت‌نام اعلام شده است، حداقل نیم میلیون نفر دیگر اقدام به ثبت‌نام خودرو کنند. در فروش اول یکپارچه نیز ۹۵۰هزار خودرو پیش‌فروش شد. در این زمینه چندی پیش «دنیای‌اقتصاد» نسبت به گسل تعهدات هشدار داده بود؛ چرا که این حجم از پیش خرید‌ها در مقایسه با تولید سالانه خودروسازان به معنای «فروش مازاد بر ظرفیت» است.
تصادفات جاده‌ای در ایران ۲۰ برابر استاندارد‌های جهانی است. پلیس راهور، وضعیت تولید خودرو‌های داخلی و کیفیت پایین را مقصر اصلی تصادفات منجر به مرگ می‌داند. برخی حامیان خودروسازی حتی زیر بار کیفیت پایین خودرو هم نمی‌روند و می‌گویند: «چرا به خودروی داخلی می‌گویی لگن؟ لندکروز با ۲۰۶ فرقی ندارد.»
از نظر طراحی باید گفت چری eQ۷ چهره مدرن و به‌روزی دارد. در نمای روبه‌رو، خبری از جلوپنجره مشبک نیست؛ چرا که نیروی مورد‌نیاز این خودرو توسط پیشرانه برقی تأمین می‌شود. استفاده از چراغ‌های دو‌تکه روندی نسبتاً جدید در بین خودروسازان است. چری نیز از این روند پیروی کرده و eQ۷ را به این نوع چراغ تجهیز کرده است. همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده کنید، چراغ‌های اصلی این کراس‌اوور روی سپر قرار دارند و نوار‌های باریک موجود زیر کاپوت مربوط به چراغ‌های روشنایی در روز هستند.
سیاهکلی، نماینده موافق استیضاح در ادامه جلسه استیضاح وزیر صمت گفت: دشمن تمام همت خود را صرف ناکارآمدی نظام کرده است و نظام باید مانند دیگر نقشه‌های دشمن این نقشه را نیز نقش برآب کند./ مجلس باید طرحی بیاورد تا کشور باید از شر اندرونی‌ها و گروهک‌ها نجات دهد./بنا بر نظر کارشناسان عرضه خودرو در بورس نیز چیزی در گران فروشی نداشته است.
نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف مصوبه مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودروهای سواری کارکرده اظهار کرد که چرا نمی‌خواهید جلوی یکه‌تازی خودروسازان و وضعیت قیمت خودرو را بگیرید؟
متعاقب این دستور و با بررسی حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تخلف برخی خودروسازان از جمله ایران خودرو قطعی شد که رئیس‌جمهور نیز پیرو این گزارش دستور برکناری خطیبی مدیرعامل ایران خودرو را صادر کرد.
جدا از مساله قانونی بودن یا نبودن مولدسازی اموال ایران‌خودرو و سایپا، این پرسش مهم وجود دارد که این دو خودروساز به عنوان بنگاه‌های تولیدی اصلا چرا باید زمین و املاک مازاد و غیرمولد داشته باشند؟
اگر دولت دست از سر بازار خودرو و خودروسازی بردارد و صرفا نظارت کند، قطعا شرایط سر و سامان پیدا خواهد کرد. دولت صرفا باید اثرگذاریش در حد پایش برنامه‌های خودروسازان باشد نه بیشتر.
یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی صنعت خودرو در ایران، انحصار بازار این کالاست زیرا موجب شده خودروسازان نه تنها به بهبود کیفیت، بلکه حتی به فکر تغییر ظاهر تولیداتشان هم نباشند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به طرح برخی پرسش‌ها از متولیان مدیریت آلودگی هوا پرداخت و گفت: تا کی باید خون دل این دو خودروساز داخلی را بخوریم؟ تا کی باید خودروی ضعیف به مردم تحویل دهیم؟ چرا نمی‌توانیم از خودرو‌های با کیفیت بالاتر استفاده کنیم؟ چرا نباید خودرو‌های هیبریدی و برقی تولید کنیم و سرعت تولید آن پایین است؟ تا کی باید به خودروسازان و سازندگان موتورسیکلت فرصت دهیم؟
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از صنعت خودروسازی راضی نیستند و چرا آنان باید مجبور باشند از ارابه‌های مرگ استفاده کنند.
امروز مطالبی همچون راهکار فرانسه برای مقابله با گرانی تخم‌مرغ، افزایش قیمت دوباره در یک خودروسازی، آخرین نرخ دلار در صرافی‌ها چقدر است؟، چرا دلالی دلار رونق گرفته است؟، چگونه با سرمایه خرد در بازار ملک سرمایه گذاری کنیم؟ کدام نماد‌ها در مراحل افزایش سرمایه قرار دارند؟، قیمت طلا چقدر شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
در معاملات امروز و در سومین روز معامله سهام پورشه قیمت سهام این شرکت بزرگ خودروسازی به زیر قیمت عرضه اولیه رسید.
امینی با اشاره به اینکه برای اصلاح وضعیت صنعت خودروسازی باید چندین اقدام اساسی انجام شود، گفت: در وهله اول باید پای دولت از این صنعت بریده شود، متاسفانه شرکت‌های خودروسازی در دولت‌های مختلف تبدیل به حیات خلوت شده و به نوعی مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ با توجه به اینکه چه دولتی سر کار است تعیین می‌شود، که این موضوع باعث به وجود آمدن سوء مدیریت‌های فراوان در دو شرکت ایران خودرو و سایپا شده که نتیجه آن نیز امروز زیان دهی بسیار زیاد این دو شرکت است، که روز به روز به میزان آن نیز افزوده می‌شود.
وزیر صمت با اشاره به اینکه روند طی شده در صنعت خودرو رو به رشد و شتابنده است افزود: خبر خوب آن است که حرکت‌های مهم و قابل توجهی در بخش‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین آغاز شده است. در گام اول تمرکز بر ثبات تولید بود و اکنون به مرحله‌ای از تولید رسیده ایم که دیگر کسی نمی‌پرسد چرا خودرو ناقص تولید می‌شود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: به کمک خریدهایی که از بورس داشته ایم توانستیم ۳۰ درصد هزینه‌های خود را کاهش دهیم.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۹ میلیون و ۵۷ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۹۵۲ تن از ایشان وخیم است.
پاسخ کوتاه اینکه: «به همان دلیل که خودروسازهای ایرانی، هیوندای نمی‌سازند!» خلق یک محصول جهان نیاز به تفکر جهانی در همه سطوح و عدم ترس از رقابت با مدعیان دارد. آیا می‌توان انتظار داشت ایرانی‌ها بازی مرکب را بسازند که با تفاسیر داخلی مشمول «ترویج خشونت، نمایش غیرواقعی جامعه، طمع کاری مردم، عدم امیدواری به دستیابی به موفقیت و تحقق عدالت» و ده‌ها برچسب دیگر می‌شود و کوشش مسئولان کره جنوبی در خلق یک جامعه آرمانی را زیر سوال می‌برد؟!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ