آنچه از مضامین مداحی‌های جدید در بسیاری از هیات‌ها برمی آید، نوع نگرش به نهضت عاشورا و تاثیر گذاری تفاسیر افرادی، چون شهید بهشتی، شهید مطهری، علی شریعتی و ... به موضوعاتی، چون عدالت، آزادی، مبارزه فقر و فساد، و امثالهم است که نگرش رسمی مداحان از اسلام را دچار چالش کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در فرهنگ اسلامی به کسانی می‌توانیم آزاد اندیش بگوئیم که از جهل، خرافات، برده این و آن بودن و چشم و گوش بسته از دیگران اطاعت کردن فاصله بگیرد. امام حسین علیه‌السلام که «اب‌الاحرار» لقب گرفته به این دلیل است که با روش و سخن و سیره خود به مردم آموخت چگونه از جهل و خرافات و برده این و آن بودن و چشم و گوش بسته از دیگران اطاعت کردن فاصله بگیرند.
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت:دوری جوانان ما از معارف الهی و بیگانگی با دین پس از ۴۳ سال که منجر به کج‌روی‌ها در نتیجه تحریک دشمنان است جای تأمل و ریشه‌یابی دارد و زودتر باید برای مقابله با آن اقدام شود.
بخشی از التهاب و نارضایتی عمیقی که در جامعه و به ویژه در تهران وجود دارد، فقط ناشی از فقر و تورم نیست، بلکه، ناشی از تنگنای حضور فرهنگی و حضور اجتماعی در فضای شهری هم هست؛ و این تنگنای حضور فرهنگی و اجتماعی، برای شهروندان، تنگی تنفس ایجاد می‌کند. این در حالی است که استادان ارزشی و انقلابی ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی کشور در اختیارشان قرار دارد.
محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مداحان قلب جامعه و جوانان را به آسمان گره می‌زنند و این مأموریت ویژه آنان است. رهبر انقلاب، اخیراً مأموریت دیگری هم به شما در حوزه جهاد تبیین دادند که مسئولیت را مضاعف کرد.
همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا علیها السّلام، جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم السلام با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت، فرمودند: سلایق و نظرات مختلفی در کشور وجود دارد اما درباره اسلام، نظام و انقلاب بین مردم وحدت نظر است. بنابراین نگذاریم این وحدت از بین برود و به اختلافات قومی، مذهبی و تحریک احساسات یک گروه علیه گروه دیگر کمک نکنیم.
در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جمعی از مداحان و شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جمعی از مداحان و شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
دیدار جمعی از مداحان و شاعران اهل‌ بیت‌ (ع) با رهبر معظم انقلاب
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: احساس‌برانگیزی مداحی در معرکه‌های حساس به داد کشور رسید. در دفاع مقدس، مداح‌ها و شاعرها توانستند فضا را آماده حماسه بزرگ کنند.
در این فیلم هم‌خوانی سرود مداحان اهل‌بیت در دیدار امروز با رهبر انقلاب را مشاهده می‌نمایید.
جمعی از مداحان و شاعران اهل‌ بیت‌ با رهبر انقلاب دیدار کردند.
جمعی از مداحان و شاعران اهل بیت علیهم‌السلام در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
جمعی از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در آستانه سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و نیز سالگرد ولادت حضرت امام خمینی، جمعی از مداحان اهل‌بیت با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.
در آستانه سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و نیز سالگرد ولادت حضرت امام خمینی، جمعی از مداحان اهل‌بیت با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.
رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان محترم برای برگزاری یک دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا (س) فرمودند: «بانوان محترم از ما گلایه میکنند که این روز را باید به بانوان اختصاص میدادیم؛ حق هم با آن‌ها است، منتها این جلسه، جلسه‌ی ریشه‌دار و سابقه‌داری است و نمیشود این جلسه را دست کم گرفت؛ باید یک روزی را برای دیدار خانم‌ها هم ان‌شاءالله معیّن کنیم.
مسئول کانون مداحان خراسان رضوی با انتقاد از اینکه برخی مداحان خود را مرجع می‌بینند و بدون در نظر گرفتن وحدت، هر چه می‌خواهند از پشت تریبون می‌گویند، تصریح کرد: در شرایط کنونی همه موظف بر حفظ وحدت هستیم. در حال حاضر قوه قهریه و آئین‌نامه انضباطی در برخورد با چنین مداحان متخلفی وجود ندارد؛ مگر اینکه سخنانشان خیلی حاد باشد که در این صورت احضار می‌شوند.
منصور ارضی خطاب به مداحان اظهار داشت: اگر بنا دارید حرف و سخن سیاسی بزنید، به روزنامه‌ها بروید، بنویسید و فریاد بزنید. این شغل که خدا به شما داده است، مأموریت دیگری دارد.
رئیس هیأت مدیره خانه مداحان اظهارداشت: باید مجرا و مسیر قانونی برای اعتراضات مردمی اندیشیده شود که یکی از آن‌ها، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند که باید حرف و اعتراض مردم را منعکس کنند تا مانع این سوءاستفاده‌ها شوند. دولت هم سامانه ۱۱۱ را ایجاد کرده است تا مردم اعتراضات خود را منعکس کنند.
یوسف نوری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین ان شاء الله زمینه ساز ظهور است، گفت: ان شاء الله با رئیس جامعه مداحان کشور تفاهمنامه ای ببندید آموزش مداحی به 400 نفری که در این گردهمایی حضور دارند را به صورت مجازی و حضوری شروع کنید و این عزیزان در کل کشور نیرو تربیت کنند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با رد برخی ادعا‌های مطرح شده درباره برخی از متهمان پرونده کثیرالشاکی فروش خودرو گفت: برخلاف ادعا‌های مطرح شده، متهم ردیف اول این پرونده کارمند یک شرکت خصوصی بوده و در کنار آن مداحی هم می‌کرده و ارتباطی با مداحان مطرح یا نهاد‌های رسمی کشور نداشته است.
این مداح همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کانون مداحان محدودیتی برای انتقاد کردن گذاشته است، گفت: «خیر، الان هم محدودیتی وجود ندارد و اگر هم کسی صحبتی کند، برخوردی نمی‌شود، چون به هر حال مسئله روز است و در کشور وجود دارد. اما مداحان سعی می‌کنند وارد این کار نشوند چرا که فضای معنوی جلسه به هم می‌خورد.»
پائین آوردن سطح قیام عاشورا آنگونه که عده‌ای از مداحان انجام می‌دهند و محدود ساختن آن به چند داستان و خواب و خیال آنگونه که روش مشترک بعضی منبری‌های کم‌سواد و مداحان غیرسنتی است، ضایع ساختن فرصت بی‌نظیری است که نهضت عاشورا در اختیار ما پیروان امام حسین علیه‌السلام قرار داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ