ولادیمیر آیراپتیان، اخترفیزیکدان ارشد بخش هلیو فیزیک از پرواز‌های فضایی گودارد ناسا، و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «حتی در ۱۵ درصد متان، نرخ تولید اسید‌های آمینه توسط رعد و برق، یک میلیون برابر کمتر از پروتون است.» او همچنین در سال ۲۰۱۶ روی مطالعاتی درباره علوم زمین و طبیعت کار کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزن هر دست به‌طور میانگین ۴۰۰ گرم است. این وزن برای ما محسوس نیست، اما جالب این‌جاست که افرادی که دست‌های مصنوعی دارند وزن آن‌ها را بسیار بیشتر از دست‌های واقعی می‌دانند. با این که آن‌ها بسیار سبک‌تر از دست‌های واقعی هستند.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
مریخ‌نورد «ژورونگ» در تپه‌های شنی این سیاره الگو‌هایی را شناسایی کرده است که نشان می‌دهد تغییرات آب‌وهوای آن به ۴۰۰ هزار سال قبل بازمی‌گردد.
تراپیست-۱سی با دمای تقریبا ۳۸۰ کلوین در روز، خنک‌ترین سیاره فراخورشیدی سنگی به شمار می‌رود که تاکنون براساس انتشار حرارتی شناسایی شده است. دقت لازم برای این اندازه‌گیری‌ها، کاربرد تلسکوپ فضایی جیمز وب را در شناسایی سیارات فراخورشیدی سنگی نشان می‌دهد که از نظر اندازه و دما به سیاره‌های منظومه شمسی ما شباهت دارند.
یوسف زاده می‌گوید، این یافته به ستاره‌شناسان کمک می‌کند تا قرص برافزایش سیاهچاله ما و همچنین جریان‌های فواره‌ای خروجی از آن را جهت‌یابی کنند. در حالی که این یک نکته مفید از کشف است، علت واقعی تشکیل این رشته‌ها در حال حاضر ناشناخته باقی مانده است.
بر اساس افسانه‌های ساکنان قدیمی آمریکای شمالی، اسب‌های باستانی هنگامی که آسمان رعد و برق می‌زد، در دشت‌ها ظاهر می‌شدند و پای می‌کوبیدند.
سیاره فراخورشیدی LP ۷۹۱-۱۸d به دور یک ستاره کوتوله سرخ کوچک در فاصله ۹۰ سال نوری از ما در صورت فلکی پیاله در نیم‌کره جنوبی آسمان می‌چرخد.
دوره سینودی فاصله زمانی است که یک سیاره به صورت بصری در همان مکان در آسمان زمین مشاهده می‌شود.
یک کپسول به درون دستگاه گوارش افراد سالم سفر می‌کند و داده‌هایی برای محققان فراهم می‌کند.
پس از تجزیه و تحلیل تقریبا 70 نمونه مشخص شد علیرغم آن که سنگ های رسوبی شیل اطراف فسیل ‌ها با خوشه‌ های میکروسکوپی از کریستال‌ های پیریت پر شده بود طبق گفته ها این کانی‌ های فسفاته با کلسیت زرد هستند که منبع درخشش طلایی فسیل‌ها بودند.
برخی از مورخان و شیمیدانان در حال بازسازی عطری هستند که احتمالا کلئوپاترا از آن استفاده می‌کرده است. آن‌ها این کار را با بررسی دستورالعمل‌های ثبت شده در متون مصری و کتیبه‌های روی دیوار‌های معابد انجام می‌دهند.
فسیل پیدا شده حدود ۳۰ سانتی‌متر قطر دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است که کمتر در این منطقه از ولز دیده شده است.
باستان‌شناسان در سقف معبد اِسنا نزدیک اقصر در مصر علیا، تصویر نادری از صور فلکی کشف کرده اند.
لیتیوم یکی از اجزاء مهم در باتری‌های قابل شارژ است که در تلفن‌های همراه، رایانه‌های دستی و خودرو‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، آلیاژی از لیتیوم و آلومینیوم در صنایع هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سبک، قابل انعطاف، محکم و مقاوم است.
این کشف جدید مبتنی بر فناوری‌های غیرتهاجمی و دانش بنیان مانند ترموگرافی مادون قرمز، شبیه سازی‌های سه بعدی و تصویربرداری با استفاده از پرتو‌های کیهانی است که از این ابزار‌ها برای مشاهده درون این ساختار باستانی استفاده شده است.
دانشمندان علوم اعصاب MIT دریافتند که مغز بزرگسالان با میلیون‌ها سیناپس خاموش (Synapes) پر شده است. این ارتباطات نابالغ ممکن است توضیحی برای توانایی مغز بزرگسالان برای ایجاد خاطرات جدید و یادگیری اطلاعات جدید باشد.
این مجسمۀ مرموز باستانی که به خوبی از پوسیدگی حفظ شده، یکی از قدیمی‌ترین مصنوعات کشف‌شده در سایت باستان‌شناسی چان‌چان است.
زیست شناسان در یک کشف شگفت انگیز، کوسه‌ای را از اعماق آب‌های استرالیا به بیرون کشیدند که ظاهری کاملا عجیب و شیطانی دارد.
دانشمندان فیزیک ساختار جدیدی را در لایه محافظتی ژنتیکی کشف کردند که می‌تواند در افزایش عمر انسان نقش بسزایی داشته باشد.
این تحقیق ممکن است تصویر ما از غول‌های یخی را تغییر دهد. غول‌های یخی نظریه‌ای است که توسط برخی دانشمندان به‌عنوان یکی از رایج‌ترین شکل‌های سیارات فراخورشیدی درباره سیاره‌های خارج از منظومه شمسی ارائه شده است.
دانشمندان به وجود یک شبکه عصبی گسترده در مغز پی برده اند که مختص پردازش نگاه افراد است. برای اثبات این موضوع گونه‌ای از میمون‌ها که با نام ماکاک شناخته می‌شوند مورد آزمایش قرار گرفتند که در طی آن، زمانی که یکی از میمون‌ها دیگری را زیر چشمی می‌پایید، در سیستم عصبی میمون دیگر، دسته‌ای از نورون‌های عصبی درحال انتشار بود.
هادر در ادامه به این نکته اشاره کرد که از اینکه مهندسان باهوش در دوران پادشاهی آن دوره که می‌توانستند کاملا محیط اطراف خود و دینامیک رود نیل را برای تبدیل غیرممکن‌ها به واقعیت مهار کنند، حیرت زده و متعجب شده است.
دانشمندان آمریکایی با بررسی فرآیند رشد پرندگان در درون تخم، دریافتند که این موجودات در مراحل اولیه این دوره از رشد شباهت بسیار شگفت انگیزی با دایناسور‌ها دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ