رئیس گروه نظامی واگنر، در تحلیلی براندازی رئیس‌جمهوری حامی فرانسه در نیجریه از قدرت را تلاش مردم برای «کسب استقلال» و رهایی از شر استعمارگران دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقام ارشد غیرنظامی نیجر می‌گوید که رهبران کودتای نظامی این کشور هیچ تمایلی برای همکاری با ارتش خصوصی «واگنر» ندارند.
مقام سابق سازمان ملل با اشاره به تداوم استعمارِ فرانسه و غرب در نیجر، بر این باور است که آفریقا می تواند به میدان جنگ و رقابت ژئوپلیتیکی غرب و آمریکا علیه روسیه و چین تبدیل شود.
بر اثر وقوع حمله تروریستی به کاروان نظامی در نیجر ۳۷ نظامی این کشور جان خود را از دست دادند.
کودتاگران و حاکمان جدید نیجر می‌گویند رئیس‌جمهور سابق این کشور به اتهام خیانت بزرگ و تضعیف امنیت نیجر محاکمه می‌شود.
وال‌استریت ژورنال در گزارشی تحلیلی فاش کرده که یکی از افسران ارتش نیجر که سال‌ها تحت حمایت و آموزش ارتش آمریکا بوده، یکی از عناصر اصلی کودتای نظامی در نیجر است.
الجزیره در مطلبی تاثیرهای کودتای نیجر بر آفریقا و نقش غرب، چین و روسیه در تحولات کنونی و پیش‌روی کشورهای منطقه را مورد بررسی قرار داد.
رهایی مردم نیجر از سیاست‌های استعماری فرانسه و تمسخر تهدیدات جدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط لبنانی‌ها از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
روزنامه معتبر انگلیسی در سرمقاله خود سیاست‌های آشفته ماکرون در مستعمره‌های پیشین فرانسه در آفریقا را به باد انتقاد گرفت.
رسانه‌های محلی نیجر اعلام کردند که شورای نظامی جدید وزیر سابق اقتصاد این کشور را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کردند.
نخست وزیر نیجر برخی خبرها در مورد حضور نیروهای واگنر در نیجر را رد کرد و گفت: «هیچ نیرویی از گروه واگنر در مرز مالی و نیجر وجود ندارد، چون گروه‌های اسلام‌گرا در آنجا هستند.»
با پایان ضرب‌الاجل مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، شورای نظامی حاکم در نیجر اعلام کرد آسمان این کشور تا اطلاع ثانوی بسته است.
با پایان ضرب‌الاجل مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، شورای نظامی حاکم در نیجر اعلام کرد آسمان این کشور تا اطلاع ثانوی بسته است.
پس از کودتا در نیامی، شورای نظامی جدید نیجر با صدور بیانیه‌ای نسبت به هرگونه مداخله خارجی در این کشور هشدار داد و اعلام کرد در صورت مداخله نظامی نیجریه پاسخ فوری خواهد داد.
یک رسانه فرانسوی با انتقاد از راهبرد سنتی لشکرکشی نظامی دولتمردان فرانسه در آفریقا به دیپلماسی نرم موفق مسکو در نیجر اشاره کرد و کودتای نیجر را آخرین میخ بر تابوت نفوذ سنتی الیزه دانست.
در درگیری معترضان با نیروهای پلیس در سنگال تاکنون چند نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز با نگران‌کننده توصیف‌کردن اوضاع در کشور نیجر گفت: مسکو از احیای سریع حاکمیت قانون در این کشور حمایت می‌کند.
در پی تعلیق کمک‌های فرانسه به نیجر، رهبر کودتاگران این کشور اعلام کرد صادرات طلا و اورانیوم به فرانسه را متوقف کرده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بروکسل تمام اشکال همکاری امنیتی با نیجر را به دلیل کودتای نظامی در این کشور را متوقف کرد.
کودتاچیان کشور آفریقایی نیجر به فرانسه درباره دخالت در امور داخلی این کشور به شدت هشدار دادند.
کودتاچیان کشور آفریقایی نیجر به فرانسه درباره دخالت در امور داخلی این کشور به شدت هشدار دادند.
در پایتخت نیجر تلاش برای کودتا در جریان است و این کودتا با واکنش جهانی روبرو شده است.
دفتر ریاست جمهوری نیجر اعلام کرد که ارتش این کشور در کودتای گارد ریاست جمهوری نیجر شریک نیست.
گارد ریاست جمهوری نیجر، رئیس جمهور این کشور را بازداشت کرد.
گارد ریاست جمهوری نیجر، رئیس جمهور این کشور را بازداشت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ