قدیمی‌ترین «سنگ رونی» جهان با حکاکی‌هایی که قدمت روی آن به حدود دو هزارسال قبل بر می‌گردد، به صورت رسمی در نروژ رونمایی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضانورد ناسا یاسمن مقبلی، فضانورد ESA (سازمان فضایی اروپا) آندریاس موگنسن ساتوشی فوروکاوا، فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) و کنستانتین بوریسف، فضانورد Roscosmos با فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹ پرتاب خواهند شد.
اقدام بازیکن سابق استقلال علیه این تیم در صفحه شخصی اینستاگرامش سوژه رسانه‌های ورزشی شد.
کاپیتان پرسپولیس با انتشار تصویری در فضای مجازی سوژه رسانه‌ها شد.
دانشگاه هنر، هنوز توضیحی درباره حذف کد رشته‌های "مجسمه سازی" و "سینما" و نحوه پذیرش دانشجو در این رشته‌ها ارائه نداده، در اطلاعیه‌های سازمان سنجش به حذف این کد رشته‌ها اشاره نشده است.
در حالی که برای افراد مشهور و شخصیت های ورزشی معمول است که هنگام سفر به صورت خصوصی پرواز کنند، نیمار جونیور ستاره فوتبال برزیل دیروز با یک بوئینگ ۷۴۷ خصوصی از اروپا به خاورمیانه پرواز کرد.
بعد از گذشت دو هفته، سپاهان، استقلال و پرسپولیس تنها تیم‌هایی هستند که تمام امتیازات را کسب کرده‌اند.
غلامحسین ملک عراقی، قدیمی‌ترین عکاس ایران بود که لحظه‌های تاریخی بسیاری را جاودانه کرد.
بشکه و سطلی که روی گاری بستنی‌فروش قرار دارند محل نگه داری یخ و مایۀ بستنی بوده‌اند. خامه، زعفران و شیر از جمله مواد اصلی تهیۀ مایۀ بستنی بوده‌اند.
محققان یک تصویر تقریبی از صورت فردی ۴۵۰۰۰ ساله ایجاد کردند که گمان می‌رود پیرترین انسان مدرن از نظر آناتومیکی است که تاکنون از نظر ژنتیکی توالی‌یابی شده است.
یک بی ۲۱ می‌تواند مهمات بیشتری را نسبت به اف ۳۵ حمل کند. در حالی که حجم دقیق تسلحیات این بمب افکن رادارگریز ناشناخته است، گزارش اندیشکده استرالیایی پیش‌بینی می‌کند که توان حجم مهمات آن حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد بمب افکن رادارگریز قدیمی‌تر بی ۲ باشد.
محققان در مطالعه جدیدی مدعی شده‌اند که شواهد مربوط به قدیمی‌ترین یخچال طبیعی دنیا را در نزدیکی دشت‌های طلای آفریقای جنوبی پیدا کرده‌اند. قدمت رسوبات مربوط به این یخچال مخفی به حدود ۲.۹ میلیارد سال پیش برمی‌گردد.
دیگو کاستا در حال حاضر گرانقیمت‌ترین دروازه‌بان فوتبال جهان به حساب می‌آید.
مجسمه‌ها و نقش‌برجسته‌های کهن زیادی هستند که در آن‌ها مردانی با ریش و سبیل دیده می‌شوند، اما کهن‌ترین تصویر از چهره‌ای که «فقط» سبیل داشته باشد مربوط به چه زمانی و متعلق به چه کسی است؟
کارباین M۴ به خانواده‌ای از کارباین‌های (انواع کوچک‌شده) تفنگ ام۱۶ گفته می‌شود که همگی الگوگرفته از اسلحه ای‌آر ۱۵ به طراحی یوجین استونر در شرکت آرمالایت هستند. ام۴ کارباین در واقع نوع کوتاه‌شده و سبک‌شده تفنگ تهاجمی ام۱۶آ۲ است و با آن ۸۰ درصد اشتراک قطعات دارد. تولید ام۴ در سال ۱۹۹۴ در شرکت کلت آغاز شده و هم‌اکنون به همراه‌ام۱۶آ۴ سلاح سازمانی اصلی ارتش آمریکاست و در بیشتر واحد‌ها جای مدل قدیمی‌تر ام۱۶آ۲ و سلاح کمری برتا ام۹ را گرفته‌است.
تقریبا ۶۷ سال از تولید لندکروزر می‌گذرد و پس از شورولت سابربن، طولانی‌ترین مدت تولیدِ یک مدل در جهان را دارد.
اسفنج‌ها تمام طول عمر بزرگسالی خود را در یک نقطه می‌گذرانند و غذا‌یشان را از آب دریا تامین می‌کنند، در حالی که ژله‌های شانه‌ای در اعماق اقیانوس‌های جهان در جستجوی غذای خود شنا می‌کنند.
کودکان مومیایی شده، که تخمین زده می‌شود در هنگام مرگ بین ۱ تا ۱۴ سال سن داشته‌اند، در چندین دوره زندگی می‌کردند. قدیمی‌ترین مومیایی از نظر زمانی به بازه زمانی بین پادشاهی قدیم (۲۶۸۶-۲۱۶۰ قبل از میلاد) و اولین دوره میانی (۲۱۶۰-۲۰۵۵ قبل از میلاد) برمی‌گردد. بیشتر مومیایی‌ها به دوره بطلمیوس (۳۳۲ تا ۳۰ قبل از میلاد) و دوره روم (۳۰ قبل از میلاد تا ۳۹۵ پس از میلاد) مرتبط هستند.
قدیمی‌ترین عکس از «چرخ و فلک» در ایران منتشر شده است. با توجه به تاریخی که در آلبوم وزارت فرهنگ و هنر ذکر شده، این عکس به ۱۱۷ سال قبل یعنی آخرین سال سلطنت مظفرالدین شاه قاجار مربوط است.
این گونه از عنکبوت برای اولین بار از میان نمونه‌های قدیمی‌تری که در مجموعه موزه کوئینزلند در اوایل و اواسط قرن بیستم جمع‌آوری و نگهداری می‌شدند، شناسایی شد.
کتاب فروشی خوارزمی جزو قدیمی‌ترین فروشگاه‌های کتاب تهران است. این کتاب‌فروشی صاحب‌نام حدود دویست مترمربع وسعت دارد و در بهترین نقطه راسته‌ی کتابفروشان قرار دارد.
قدیمی‌ترین نسخه قران معروف به قران عثمان متعلق به قرن هفتم میلادی است که نوزده سال پس از زمان رحلت پیامبر در زمان خلیفه سوم، در شهر مدینه جمع آوری شده است.
محمد کریمی در پنجمین فصل حضورش در اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی علاوه بر اینکه قدیمی‌ترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود، در میان بهترین نفرات هم قرار دارد.
با توجه به ارزشگذاری سایت ترانسفر مارکت روبرتو تورس با قسمتی حدود دو میلیون یورو گران قیمت‌ترین بازیکن شاغل در لیک برتر ایران شد.
دیرینه شناسان در فسیل یکی از اولین مهره داران سیاره ما که حدود ۳۸۰ میلیون سال قدمت دارد، قدیمی‌ترین قلب شناخته شده برای علم را کشف کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ