حسین امیرعبداللهیان و خانم آنیکن هویتفلد وزیر خارجه نروژ در دیداری در نیویورک، در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آزادسازی دارایی‌های کشورمان، بخشی از تحقق دیپلماسی عزتمندانه است گفت: این مرحله از توافق، آزمون مجدد آمریکا نیز هست.
وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات بورل تاکید کرد: تحولات اخیر در آزادسازی منابع مالی ایران را مثبت ارزیابی می کنیم و در درصورت اراده جدی طرف‌های مقابل، بازگشت همه طرف‌ها به توافق و تعهداتشان دور از دسترس نیست.
وزیر خارجه کشورمان بهره‌مندی ایران و ونزوئلا از منابع سرشار انرژی، ظرفیت‌های مکمل و مشترک اقتصادی و تجاری و وجود اراده‌ی جدی را ضامن اجرای توافق راهبردی ۲۰‌ساله و تحقق عملی منافع دو ملت دانست.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در موضوع لغو تحریم‌ها همچنان تبادل پیام با طرف آمریکایی جریان دارد.
امیرعبداللهیان نوشت: بازگشت روابط طبیعی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ظرفیت‌های بزرگی را در اختیار دو کشور، منطقه و جهان اسلام قرار می‌دهد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان تصریح کرد که پنجره توافق در مذاکرات رفع تحریم ها همچنان باز است اما این موضوع همیشه ادامه نخواهد داشت.
امیرعبداللهیان گفت: این آمادگی را داریم در چارچوب مذاکراتی که تا کنون در وین انجام شده و پیام‌هایی که بین ما و طرف آمریکایی از طریق واسطه به صورت "نان پیپر" (none paper سند غیر رسمی) تبادل شده که متضمن رعایت منافع همه طرف‌ها و البته خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران هست نسبت به جمع بندی توافق و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان ذیل برجام عمل کنیم. تصور می‌کنم اگر طرف آمریکایی در چارچوب پیامی که ارسال کرده واقع بینانه برخورد کند و اظهارات رسانه‌ای ریاکارانه قبلی را تکرار نکند ما فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت.
امیرعبداللهیان در همین ارتباط گفت: ما در پاسخ به پیام آمریکایی‌ها که به‌صورت مستمر در این زمینه انجام می‌شود، چارچوبی را تعریف کرده‌ایم و بر همان اساس پیش می‌رویم.
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: آمریکایی‌ها و به‌طور مشخص آلمان، فرانسه و انگلیس سعی کردند تحریک کنند و به اغتشاش در ایران دامن بزنند. آنها به دنبال اهداف سیاسی خود بودند. بخشی از هدفشان تضعیف و بی‌ثبات سازی ایران و بخشی دیگر از هدف آنها امتیازگیری بر سر میز مذاکرات برجامی از جمهوری اسلامی ایران بود، اما خلی زود متوجه شدند که این تحریکات نمی‌تواند دستاوردی برایشان به همراه داشته باشد.
وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفت: در موضوع توافق برای لغو تحریم‌ها گفتگو کردیم با آقای چاووش اوغلو همکاری داریم و گاهی پیام‌هایی رد و بدل می‌شود با طرف‌های برجامی، اگر آمریکا واقع بینانه رفتار کند توافق دست یافتنی است. منبع: فارس
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: در دیدار با آقای بورل در مورد برداشتن گام‌های نهایی توافق، موافق بودیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: توافق بر سر همکاری های خوب و نیرومند میان آژانس و ایران در حال انجام است.
وزیر امور خارجه در جلسه با مدیران عضو اتحادیه اوآنا اضافه کرد: طرف آمریکایی در چند روز گذشته تلاش کرد با پیام های دیپلماتیک فرصت توافق را حفظ کند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق در دسترس است اما اگر آمریکا قادر به واقع بینی و اتخاذ تصمیم باشد.
حسین امیرعبداللهیان در توییتی نوشت: توافق در دسترس است، اما اگر آمریکا قادر به واقع بینی و اتخاذ تصمیم باشد.
حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «ووپکه هوکسترا» وزیر خارجه هلند دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک گفت‌وگو و رایزنی کرد.
حسین امیرعبداللهیان و خانم آنیکن هویتفلد وزیر خارجه نروژ در دیداری در نیویورک، در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه گفت: در پرتو توافق هسته‌ای باید تحریم‌های یکجانبه علیه ایران برطرف شده و پرونده اتهامی هسته‌ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بسته شود.
امیرعبداللهیان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آژانس وظیفه خود را در قالب فنی و به دور از سیاسی کاری دنبال کند اظهار کرد، توافق در صورت واقع بینی طرف آمریکایی دست یافتنی است.
وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه تانزانیا درباره مذاکرات وین گفت: در صورت واقع بینی آمریکا، امکان اجرایی شدن توافقات قبلی با شرایط جدید ممکن خواهد بود.
وزیر امور خارجه: ما باید اطمینان پیدا کنیم که همه خطوط قرمزمان مورد توجه قرار گرفته است و نفع اقتصادی کامل از توافقی که پیش روی ماست، خواهیم برد. چنانچه به این نقطه برسیم، در خصوص مراحل بعدی بحث خواهد شد.
امیرعبداللهیان: برای تیم مذاکره کننده انتفاع اقتصادی ایران از توافق، رعایت خطوط قرمز و حفظ توان و دانش و فناوری بومی صلح آمیز هسته‌ای مورد توجه جدی است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما اهل منطق و مذاکره هستیم و برای رسیدن به توافق قوی، جدی هستیم، اما اگر طرف آمریکایی بخواهد این مسیر را ادامه بدهد هرگز دست بسته نخواهیم بود.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ