نخست‌وزیر عراق گفت: «بحران‌های امنیتی بزرگ را پشت سر گذاشتیم و امروز بحران سیاسی دستاورد‌های امنیتی گذشته را تهدید می‌کند». مصطفی الکاظمی تأکید کرد که مردم عراق به اصلاحات ضروری نیاز دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داستانی عراق با حکمی طرح تشکیل کمیته تعقیب و ردیابی علیه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق در پرونده مشارکت در ترور فرماندهان پیروزی را کلید زد.
نخست‌وزیر سابق عراق جزئیات جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان و همچنین دیدارش با رهبر ایران منتشر کرد.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
نخست وزیر سابق عراق در جریان سفر به تهران با تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می‌کند.
عضو ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که همه شواهد نشان می دهد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشین این کشور در ترور فرماندهان پیروزی دست دارد.
عضو ائتلاف فتح عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق این کشور، از عراق خارج شده است.
اخیرا محمد حسن جعفر (برادر شهید ابومهدی المهندس) و ۷۶ نفر دیگر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق و ضیاء الموسوی، سرپرست اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا در بغداد به خاطر جنایت ترور فرماندهان مقاومت (ابومهدی المهندس و سپهبد شهید سلیمانی) در فرودگاه بین المللی بغداد در دادگاه سوم الکرخ شکایت کردند.
نخست وزیر پیش برد امور عراق با تاکید بر اینکه به دولت جدید عراق اعتماد کامل دارد، خواستار حمایت گروه های سیاسی از محمد شیاع السودانی در تشکیل کابینه شد.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق از احزاب و جریان های سیاسی عراقی تقاضا کرد که به منطق گفتگو برای حل بحران سیاسی در این کشور، پایبند باشند.
«مصطفی الکاظمی» با اشاره به اینکه همه طرف های سیاسی در عراق متوجه اشتباهات خود شده اند، گفت: خروج «مقتدی صدر» و جریان وابسته به او از پارلمان یکی از این اشتباهات بود.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق صبح امروز دوشنبه برای دیدار با مقامات اقلیم شمال عراق وارد اربیل شد.
منابع عراقی با انتشار سندی اعلام کردند که مجوز ساخت ساختمانی که امروز در بغداد فرو ریخته در دولت مصطفی الکاظمی صادر شده است.
مصطفی الکاظمی گفت: عراق در هر فرایندی که به ایجاد ثبات در منطقه با هدف محافظت از کرامت ملت‌هایش باشد، کمک خواهد کرد.
سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می رود.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت که بحران سیاسی کنونی سخت ترین بحران سیاسی از سال ۲۰۰۳ به بعد است، اما عراق در حال عبور از آن است.
با ادامه خلأ در عرصه سیاسی در عراق و عدم وجود راه حلی روشن برای خروج از تونل تاریک اختلافات میان جریان های سیاسی این کشور، مصطفی الکاظمی بار دیگر خواستار برگزاری گفتگوهای ملی شد.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از تشکیل کمیته تحقیق برای شناسایی عوامل تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان عراقی خبر داد.
منابع عراقی از نشست فوق العاده مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با فرماندهان نیروهای امنیتی در مقر عملیات مشترک به منظور بررسی تحولات اخیر و ورود تظاهرات کنندگان به نهادهای دولتی خبر دادند.
یک عضو چارچوب هماهنگی شیعی عراق تاکید کرد: جریان صدر به رهبری مقتدی صدر خواهان ادامه دوران نخست وزیری مصطفی الکاظمی است.
نخست وزیر و رئیس جمهور عراق بر اهمیت گفتگوی جدی و تاثیرگذار برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور تاکید کردند.
منابع عراقی از رایزنی مصطفی الکاظمی با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی این کشور خبر دادند.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز دوشنبه برای شرکت در نشستی با حضور سران مصر، اردن، امارات و بحرین به قاهره سفر می کند.
نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق و رئیس پارلمان این کشور در جریان دیداری مشترک در خصوص آخرین تحولات سیاسی عراق رایزنی کردند.
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز در پاسخ به توئیت مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور عراق، درباره شرایط این کشور ابراز نگرانی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ