رئیس مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه ماموریت داد تا عدم انتشار قانون بودجه را پیگیری کرده و گزارش آن را به صحن مجلس شورای اسلامی بیاورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهارستان نشینان در سه شنبه نظارتی مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی وضعیت تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه ۱۴۰۲، اولویت ‌های تخصیص اعتبار را مشخص و بر ضرورت اجرای دقیق احکام بودجه‌ای تاکید کردند.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان انتقاداتی از بانک‌ها در زمینه عدم همکاری با مجلس برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و عدم پرداخت تسهیلات مسکن پرداخت.
حدود یک سال و نیم از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌گذرد و نمایندگان مجلس از عملکرد برخی از دستگاه‌ها به ویژه سازمان برنامه و بودجه در اجرای این قانون گله‌مند هستند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با اینکه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ به سر می‌بریم، از ۱۰ همت بودجه مربوط به قانون جوانی جمعیت، هنوز هیچ ریالی برای اجرای این قانون تخصیص نیافته است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با اینکه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ به سر می‌بریم، از ۱۰ همت بودجه مربوط به قانون جوانی جمعیت، هنوز هیچ ریالی برای اجرای این قانون تخصیص نیافته است.
مرکز پژوهش های مجلس در بررسی بخش پژوهش، فناوری و نوآوری لایحه بودجه ۱۴۰۲ به این نتیجه رسید که به دلیل عملکرد صفر بودجه این حوزه عملاً اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ رخ نداد.
نمایندگان مردم در مجلس پس از طرح سوال نماینده اصفهان از وزیر ارتباطات درخصوص علت عدم اجرای قانون بکارگیری ایثارگران در شرکت مخابرات، از توضیحات وی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی چند نفر از نمایندگان نقطه نظرات خود را درباره عملکرد مهمترین احکام، تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با واگذاری دارایی‌های مالی در بودجه ۱۴۰۱ مطرح کردند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال آینده باید مواد بودجه‌ای لازم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش بینی شود.
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با ارائه راهبرد اصلاح بودجه ریزی تاکید کرده لازم است برای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان، منابع تخصیصی شفاف و منابع به سمت صندوق نوآوری هدایت شود.
گمانه‌زنی در خصوص تعیین تکلیف اجرای بخشی از قانون بودجه مبنی بر جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، پس از ماه‌ها وعده از سوی مسئولان، حالا به مرحله آزمایشی در استان هرمزگان رسیده است و به نظر می‌رسد، یارانه نقدی مردم این استان به زودی تبدیل به کالابرگ شود.
گمانه زنی در خصوص تعیین تکلیف اجرای بخشی از قانون بودجه مبنی بر جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، پس از ماه‌ها وعده از سوی مسئولان، حالا به مرحله آزمایشی در استان هرمزگان رسیده است و به نظر می‌رسد یارانه نقدی مردم این استان به زودی تبدیل به کالابرگ شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون اساسی همه پرداخت‌ها و دریافت‌های شرکت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها باید از طریق خزانه انجام شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون اساسی همه پرداخت‌ها و دریافت‌های شرکت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها باید از طریق خزانه انجام شود.
مجلس شورای اسلامی در جلسه نظارتی سه شنبه هفته گذشته ۱۷ آبان به بررسی عملکرد دولت در اجرای بودجه اشتغالزایی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداخت و مشخص شد متاسفانه دولت سیزدهم با وجود گذشت ۸ ماه از سال و عجیب‌تر این که علی رغم تحقق ۸۰ درصد درامدها، براساس گزارش رسمی وزارت اقتصاد که نامه آن موجود است، هنوز حتی یک ریال از اعتبارات موضوع بند الف تبصره ۱۸ را که برای اشتغالزایی و افزایش تولید است را پرداخت نکرده است.
در جلسه علنی نوبت صبح سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور مباحثه تندی بین مجلس و دولت صورت گرفت
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت:مجلس و وزارت اقتصاد پیگیر دلیل عدم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها هستند.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال هستیم، هنوز هیچ اقدامی در اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ صورت نگرفته و اجرای این تبصره برای حمایت از تولید لازم است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چه کاری مهمتر از پیگیری اجرای قانون وجود دارد؟ نمی‌شود مجلس کار نظارتی خود را بر روی زمین بگذارد. این رفتار اصلا درست نیست و آقای میرکاظمی باید در جلسه امروز حضور پیدا کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای میرکاظمی امروز صبح گفته است کار داریم، چه کاری مهمتر از پیگیری اجرای قانون در مجلس است؟ امروز او باید در نشست مجلس حضور پیدا کند.
بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز 25 اردیبهشت 1401 هم رشد قیمت داشتند و هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند.
در این مطلب قصد داریم فارغ از مشخصات سخت افزاری، به قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری گوشی نوا 9 اس ای بپردازیم.
همچنین در مورد رتبه‌بندی معلمان نیز ۱۵ مورد در آیین‌نامه دولت خلاف قانون مجلس است؛ دولت باید آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین را تدوین کند، اما حق ندارد در اجرای قوانین دخالت کند؛ آیین‌نامه‌ای که دولت در مورد رتبه‌بندی تدوین کرده خلاف قانون مجلس است و می‌طلبد کمیسیون آموزش و مجلس به آیین‌نامه‌ای که بر اساس آن ۴۶۰ هزار معلم از شمول رتبه‌بندی خارج می‌شود، ورود کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ