توفان شن در سونورا در مکزیک درختان و تیرهای برق را واژگون کرد، اما تلفات جانی به همراه نداشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید در چهار استان قم، سمنان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی خبر داد که در نواحی مستعد منجر به توفان شن می‌شود و اعلام‌کرد: افراد سالمند و بیمار‌های تنفسی و قلبی از رفت وآمد‌های غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.
توفان شدیدی که با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت در اسلوونی، کرواسی، بوسنی و صربستان به وقوع پیوست، ۶ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع توفان شن در شرق کشور و بارش باران و آبگرفتگی معابر در ۱۵ استان خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از چهارشنبه تا شنبه (۲۸ تا ۳۱ تیر) خبر داد.
ده‌ها هزار نفر در جنوب چین و ویتنام به دلیل وقوع توفان از محل زندگی خود تخلیه شدند و ده‌ها پرواز هم لغو شد.
واتر اسپات (water spout) پدیده‌ای شبیه تورنادو (توفان تندری) است با این تفاوت که این پدیده در دریا و بیشتر در مناطق حاره‌ای و شبه حاره‌ای رخ می‌دهد.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره نفوذ توده گردوخاک به استان، وقوع توفان لحظه‌ای و فعال شدن کانون‌های گردوغبار داخلی طی ۵ روز پیش رو هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
معراجی فر گفت: با توجه به لغو این قطار رفت، قطار برگشت سرخس - مشهد نیز لغو شده و حرکت ۲ رام قطار رفت و برگشت عصر مشهد-سرخس نیز منوط به بهبود شرایط جوی خواهد بود و بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.
یک اتوبوس در اتفاقی عجیب، با وقوع طوفان سنگین باد از جا در آمد.
محبی اظهارداشت: وقوع توفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان طی سه روز گذشته ۳۳۰ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است‎. در مجموع ۲۷۳ نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند و از بیمارستان مرخص شدند و ۵۷ نفر همچنان بستری هستند.
سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که توفان و گردباد شدید روز یکشنبه در نزدیکی اسکرانتون، آرکانزاس رخ داد.
بیش از ۱۰۰ نفر در پی وقوع گردباد در شهر پریتون ایالت تگزاس زخمی شدند.
به دلیل وقوع توفان بسیار شدید «بیپارجوی» در مناطق ساحلی گجرات هند حداقل ۲ نفر کشته و ۲۳ نفر مجروح شدند، در حالی که تیرهای برق و درختان از جا کَنده شدند.
در حالی که هند و پاکستان شروع به تخلیه مردم از مناطق ساحلی پیش از وقوع «توفان موسمی بیپارجوی» کردند، هفت نفر از جمله چهار پسر در دریاهای مواج در نزدیکی بمبئی غرق شدند.
امدادگران روز دوشنبه حدود ۱۰۰۰ نفر را که در عمق ۳.۶ متری آب دریا در امتداد سواحل غربی میانمار، پس از توفان قدرتمند موکا گرفتار شده بودند، نجات دادند.
بادهای شدید، گردباد و تگرگ های بزرگ ناشی از وقوع توفان ایالت ایووا آمریکا را در نوردید.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال وقوع توفان لحظه‌ای و رگبار شدید باران همچنین کاهش دما در تهران هشدار داد.
به گفته پلیس، پس از وقوع توفان و باران‌های شدید دو قطار منطقه‌ای در سوئیس در حوادث جداگانه‌ای از ریل خارج و بیش از ده‌ها نفر در این حادثه زخمی شدند.
«کریس هیپکینز»، نخست وزیر نیوزیلند، گفت: تعداد تلفات توفان گابریل در نیوزیلند به ۸ نفر افزایش یافته و انتظار می رود با تماس خدمه اورژانس با صدها منطقه در معرض توفان، این تعداد افزایش یابد.
ضیاییان گفت: امروز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس، خراسان جنوبی و پنج‌شنبه کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک و در مناطق مستعد وقوع توفان گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
برودت شدید هوا در آمریکا به لغو یا تعویق بیش از ۴ هزار پرواز داخلی و خارجی آمریکا منجر شد و بیش از ۷۲ درصد جمعیت این کشور هشدار توفان زمستانی دریافت کردند.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: سرعت باد در ایستگاه لواسان، میگون با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت سپس در ایستگاه هواشناسی مهرآباد با سرعت ۶۸ کیلومتر برساعت ثبت شده است و سایر ایستگاه‌ها نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید را گزارش کردند.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: سرعت باد در ایستگاه لواسان، میگون با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت سپس در ایستگاه هواشناسی مهرآباد با سرعت ۶۸ کیلومتر برساعت ثبت شده است و سایر ایستگاه‌ها نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید را گزارش کردند.
اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به افزایش گرادیان فشار، وزش باد شدید تا خیلی شدید و وقوع توفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک از بعدازظهر دوشنبه تا سه‌شنبه (۲ تا ۳ آبان‌ماه) هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ