سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بررسی تحقق منابع و مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستورکار جلسه امروز این کمیسیون بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنچه مهم است اینکه نه می‌توان نسبت به توافق صورت گرفته با طرف امریکایی برای تبادل چند زندانی و آزادسازی ۶ میلیارد دلار – در صورت تحقق- آن‌قدر ذوق زده شد که تصور شود از همین فردا یخ‌های ضخیم بین ما با امریکا رو به آب شدن است و نه این میزان تلاش دولت و تسلیم شدن امریکا را در مقابل ایران بی ارزش و صرفاً حرکت تبلیغاتی به حساب آورد.
دقایقی پیش جلسه علنی مجلس آغاز شد و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در دستورکار قرار گرفت.
انرژی خورشیدی یک گزینه عالی است، اما دارای برخی معایب آشکار است. در شب انرژی تولید نمی کند و در طول دوره های آب و هوای بد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بنابراین دقیقا قابل اعتماد نیست مگر اینکه بتوانیم مقادیر زیادی انرژی را ذخیره کنیم تا در این دوره ها استفاده شود که خودش یک مشکل است، زیرا باتری ها فوق العاده گران هستند.
رئیسی تصریح کرد: برخی کشور‌های غربی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان کشور‌های عضو اوپک هستند تا از این طریق منافع خود را تامین کنند که در مقابل این اقدامات، اعضای اوپک باید با تقویت انسجام میان خود مانع تحقق این اهداف شوند.
مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری گفت: در راستای تحقق بند ۳ ماده ۱۱ برنامه ۵ ساله سوم توسعه تهران گزارش ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه در حوزه برقراری انضباط مالی در سال ۱۴۰۱ احصا شده است.
مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران با اشاره به نقش برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت‌ها و سازمان‌ها در انضباط مالی و شفافیت گفت: با برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت‌ها و سازمان‌ها صاحبان سهام در شرکت‌ها و صاحبان سرمایه در سازمان‌ها از میزان تحقق اهداف تعیین شده آن شرکت یا سازمان مطلع می‌شوند. از طرفی برگزاری مجامع فارغ از ارزیابی مالی واحد‌ها توسط حسابرس و بازرس منتخب، برابر گزارش فعالیت هیات مدیره یا مدیر عامل سبب خواهد شد آگاهی لازم از عملکرد آن واحد ارایه شود.
تعداد دوربین‌های ثبت‌تخلف پلیس در زمان کوتاه، حتی در دور افتاده‌ترین جاده‌ها، به صد‌ها هزار افزایش می‌یابد و این امری است که با بودجه و امکانات فعلی تا ۱۰۰ سال دیگر هم امکان تحقق آن توسط دولت وجود ندارد. اگر میزان جریمه‌ها متناسب با تورم افزایش یابد تا بازدارنده باشد، می‌توان مطمئن بود در مدت‌کوتاهی تصادفات و راه‌بندان‌ها در حد توسعه‌یافته‌ترین کشورها، کاهش می‌یابد. پس بیاییم نهی‌ازمنکر را از اینجا شروع کنیم، مهار ابرقاتل ایرانیان با مشارکت مردم.
استفانو پیولی، سرمربی میلان، با وجود پیروزی 1-0 تیمش مقابل ناپولی در دیدار رفت، شانس صعود دو تیم به نیمه نهایی چمپیونزلیگ را برابر دانست.
مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیا شماره 2 مجتمع فولاد بافت به بیش از 86 درصد رسیده و تست سرد آن آغاز شده است.
شهردار تهران گفت: میزان بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران ۵۱ همت بود که تا امروز شاهد تحقق ۱۳۰ درصدی آن هستیم.
رئیس سازمان زندان‌ها از ایجاد اشتغال برای زندانیان به میزان ۴۸ درصد تا پایان بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.
تاکید بر سیره نظری امام، به معنای تحقق عملی آن نیست، چرا که به دلایلی، چون رفتار تروریست‌هایی که تا امروز هم دست از سر مردم ایران برنداشتند، جنگ تحمیلی، نفوذ وابستگان بیگانه و سوءتدبیر مدیران به علاوه رفتار فرهنگی ایرانیان، در تحقق مردم‌سالاری کاستی‌هایی وجود دارد که باید گفت مراد امام از «میزان رای ملت است» این است که در جمهوری اسلامی «باید میزان رای ملت باشد.»
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس گفت: نرخ ارز، میزان فروش و قیمت نفت در بودجه تصویب نشده و دولت حدود ۶۰۴ همت برای فروش نفت در نظر گرفته که بنا بر بررسی‌ها در سناریوهای مختلف قابل تحقق است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در جلسه عصر امروز این کمیسیون میزان تحقق درآمدهای گمرکی و مدیریت نرخ تورم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نهادهای نظارتی قوای سه گانه و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، درچارچوب وظایف ذاتی خود، موظف به همکاری و تهیه گزارش‌های نظارتی در جهت اجرا و میزان تحقق سیاست‌های کلی شدند.
یزدی زاده با اشاره به برخی برآوردها از بودجه سال آتی مبنی بر پیش‌بینی درآمد ۸۰۰ هزار میلیارد تومان دولت از طریق مالیات تصریح کرد: وصول این میزان درآمد کار سخت و پیچیده‌ای نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این میزان از تحقق برنامه‌های توسعه به معنای آن است که اگر کار را رها می‌کردیم خود به خود ۲۵درصد اهداف محقق می‌شد، حتی شاید اگر دخالت نمی‌کردیم بیش از اینها می‌شد.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در حاشیه شورای شهر تهران درباره سامانه شفافیت و روند به‌روز‌رسانی آن گفت: بحث شفافیت موضوع درستی است و قانون مجلس و شورای قبلی مصوبه خوبی در این زمینه داشت. کار‌هایی را نیز شروع کردند، اما آن‌گونه که انتظار می‌رفت به پیش نرفته و در‌حال‌حاضر تعدادی از مدیران در سامانه اطلاعات خود را قرار دادند که گزارش آن ارائه شد و تعدادی هم اطلاعاتشان ناقص است یا برخط و به‌روز نیست که باید کامل شود. شورا تلاش می‌کند شهرداری و شورا به‌صورت کامل همان میزان که قانون مشخص کرده، در راستای تحقق شفافیت گام بردارند.
معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای مسئول برای اطمینان از تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال و تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه تاکید کرد.
هشتمین گردهمایی روسای شعب استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد با موضوع ارزیابی عملکرد شعب و بررسی میزان تحقق اهداف تعیین شده با حضور مدیر شعب استان برگزار شد.
مدیرکل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران گفت: در راستای تحقق برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر تهران گزارش ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه در حوزه برقراری انضباط مالی در ۶ ماهه نخست احصا شده است.
بوشهر- معاون اجرایی رئیس جمهور میزان تحقق اعتبارات مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به بوشهر را ۱۱۷ درصد عنوان کرد و گفت: تلاش جدی برای تامین کل اعتبارات پروژه‌ها داریم.
یافته‌های یک تحقیق گسترده حاکی از آن است که روزانه به طور متوسط ۲۴ کهنه‌سرباز آمریکایی با اعلام رسمی خودکشی می‌کنند و این رقم ۳۷ درصد بیشتر از گزارش وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکا (VA) است.
روشن نیست که در شرایطی که شکاف بین حاکمیت و ملت به بیشترین میزان خود در ۴۳ سال گذشته رسیده است، بانیان این رویکرد‌ها برای تحقق چه هدف مطلوبی همچنان تصور می‌کنند تک‌صدایی می‌تواند رمز بقا باشد؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ