وزارت دفاع تایوان مدعی شد که در فاصله چند روز تا آغاز رزمایش‌های این جزیره، چین ده‌ها جنگنده و بمب‌افکن به سمت تایوان روانه کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا برای حفظ منافع سلطه‌جویانه خود تهدیدهای جعلی علیه خود مطرح می‌کند.
مؤسسه کپلر اعلام کرد چین به‌عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا حدود ۱.۵میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد کرده است که بالاترین رقم از ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
وزیر خارجه چین اعلام کرد که اقدامات واشنگتن علیه پکن، آمریکا را به بزرگ‌ترین منبع بی‌ثباتی در جهان بدل کرده است.
رگولاتور امنیت فضای سایبری چین دستورالعمل هایی را برای مقابله با اظهار نظرهای (کامنت) اهانت آمیز علیه کسب وکارها در شبکه های اجتماعی صادر کرد.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور به حفظ حق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی پایبند است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد برای حل بحران اوکراین با تمام طرف‌های شرکت‌کننده در نشست جده رایزنی می‌کند و در این زمینه به اجماع بین‌المللی دست یافته است.
ده‌ها هزار نفر در جنوب چین و ویتنام به دلیل وقوع توفان از محل زندگی خود تخلیه شدند و ده‌ها پرواز هم لغو شد.
در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره تایوان، وزارت دفاع این منطقه مدعی شد که ده‌ها جنگنده و کشتی ارتش چین به تنگه تایوان نزدیک شدند.
در ادامه تنش‌ها در جزیره تایوان، وزارت دفاع این منطقه اعلام کرد ده‌ها جنگنده و کشتی ارتش چین وارد تنگه تایوان شدند.
آتش سوزی در بیمارستان «چانگ فنگ» در پکن، ۲۱ کشته بر جای گذاشت و به خارج کردن ده‌ها بیمار از بیمارستان انجامید.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو با لی شانگفو وزیر دفاع چین دیدار کرد و طرفین از همکاری نظامی بین دو کشور با عنوان شراکت «بدون محدودیت» ابراز خرسندی کردند. رئیس جمهور چین شی جین پینگ ماه گذشته در مسکو با پوتین دیدار کرد. سطح همکاری روسیه و چین از زمانی که مسکو در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها هزار نیروی نظامی به اوکراین فرستاد، در زمینه روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی افزایش یافت.
تنش‌ها میان چین و تایوان به دهه‌ها قبل بازمی‌گردد. با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند. ملی‌گرایان چین با تشکیل حکومت جدید در تایپه روابط با پکن را قطع کردند. به گزارش یورونیوز، حکومت تایپه چند ماه بعد در سال ۱۹۵۰ به یکی از متحدان ایالات‌متحده در جریان جنگ کره تبدیل شد. واشنگتن برای حمایت از متحد جدید خود ناوی را به تنگه تایوان فرستاد تا از این جزیره در برابر حمله احتمالی چین محافظت کند.
حرکت شجاعانه چند پرستار در بیمارستان ژینگ ژیان چین در حین زلزله، باعث نجات جان ده‌ها نوزاد و چند مادر در لحظاتی سخت و جان‌فرسا شد.
پس از باران شدید و رانش زمین در منطقه ناتونا اندونزی در حاشیه دریای چین جنوبی حداقل ۱۵ نفر کشته و دهها نفر مفقود شده اند.
ریزش معدن ذغال سنگ در مغولستان چین منجر به کشته شدن دستم کم 10 نفر و مفقود شدن ده‌ها فرد دیگر شد.
مقامات وزارت دفاع تایوان مدعی شدند در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک‌شدن ده‌ها جنگنده و کشتی ارتش چین به به بخش جنوب‌غربی این جزیره را رصد کردند.
در روز‌های اخیر، ده‌ها کشور در سراسر جهان شروع به انجام آزمایش کووید و نظارت بر سلامت مسافرانی که از چین می‌آیند، کرده‌اند. این امر موجب سرزنش پکن شده و استدلال کرده است که این اقدامات هیچ مبنای علمی ندارد.
موج اعتراضات دست کم در ده‌ها شهر پس از آتش سوزی در منطقه در شین جیانگ در غرب کشور آغاز شد. آتش سوزی‌ای که باعث کشته شدن ۱۰ نفر شد تلفاتی که بسیاری باور دارند مرتبط با محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید بوده که مردم را در خانه‌ها محدود کرده و مانع از رفت و آمد عادی در فضای اجتماعی می‌شود.
وزرات دفاع تایوان مدعی شد ده‌ها جنگنده و بمب‌افکن چین در اطراف این جزیره به پرواز درآمده‌اند.
در گذشته به دلیل کم توجهی دولت‌ها به موضوع مهم تجارت خارجی با کشور‌های همسایه، عملا حضور ایران در بازار قطر کمرنگ شده بود و کشورهای، چون ترکیه، چین و... وارد این بازار شده بودند. حال با رویکرد جدید دولت سیزدهم، شاهد تغییر این روند و رسیدن به تجارت سه میلیارد دلاری بین دو کشور هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ