وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به دستور رئیس جمهور تا زمانی که دولت سوئد اقدام مؤثری برای حفظ حرمت کتب آسمانی صورت ندهد، ایران سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمد توتونچی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایران، پس از تقدیم استوارنامه به مقامات کویتی رسما فعالیت خود را در این کشور عربی و اسلامی آغاز می‌کند.
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکیه پیش از عزیمت به محل مأموریت با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.
سفیر جدیدایران با وزیرخارجه ارمنستان دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: وزیر امورخارجه سوئد بصورت تلفنی به بنده گفت دولت این کشور اهانت به قرآن کریم را محکوم می کند و فرد اهانت کننده صرفا مجوز تجمع داشته و نه از پلیس و نه از دولت مجوزی برای قرآن سوزی نداشته است.به وی تاکید کردیم که بیانیه کافی نیست و فرد متخلف باید دستگیر و محاکمه شود. با توجه به پایان ماموریت سفیر فعلی سوئد با دستور رئیس جمهور سفیر جدید آنها پذیرفته نخواهد و سفیر جدید ما نیز به سوئد اعزام نمی‎شود تا زمانی که اقدام موثر از آنها دیده شود. منبع: دانشجو
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین در آستانه عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه دیدار کرد.
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در آستانه عزیمت به محل مأموریت خود با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
سفیر جدید ایران در بلغارستان پیش از عزیمت به محل مأموریت با وزیر امور خارجه دیدار و با تشریح آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود، اهم برنامه‌های اولویت دار برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات ارائه کرد.
سفیر جدید کشورمان در جمهوری قرقیزستان پیش از عزیمت به محل مأموریت با وزیر امور خارجه دیدار کرد.
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه اعلام کرد: علیرغم انجام مراحل اداری اعزام سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به سوئد، بدلیل اهانت صورت گرفته به قرآن کریم در این کشور، وزارت خارجه فعلا برنامه‌ای برای اعزام سفیر جدید نخواهد داشت.
سفیر جدید کشورمان در سوئد در آستانه عزیمت به محل مأموریت، با وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود و برنامه‌های مورد نظر برای پیشبرد روابط با سوئد را ارائه کرد.
عامری در بدو ورود به امارات با تأکید بر اینکه آینده امیدبخش و روشنی پیش روی روابط دوجانبه خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که مناسبات فیمابین در جهت تحقق اراده رهبران دو کشور هر چه بیشتر توسعه یابد.
زمانی توافق با عربستان می‌تواند نتیجه‌بخش و پایدار تلقی شود که ایران تنش‌زدایی جدی در منطقه و نظام بین‌الملل را در پیش بگیرد و برقراری روابط استراتژیک و پایداری را بر اساس منافع خود و در نظر داشتن منافع سایر بازیگران در دستور کار قرار دهد. این نکته، قبلا در یادداشت «الزامات سود بردن از توافق اخیر» اشاره شده بود. امروز نیز بهره‌برداری از توافقات، به انتخاب و استراتژی ایران و تعریف تصمیم‌سازان از منافع و بازی برد -برد بستگی دارد.
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده در آستانه عزیمت به محل مأموریت، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود ارائه کرد.
سفیر جدید ایران در نیوزلند در آستانه عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه دیدار و درباره وضعیت روابط دو کشور و مهمترین محورهای همکاری‌های دو جانبه گفتگو کرد.
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یونان در آستانه عزیمت به محل مأموریت با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری کره، در آستانه عزیمت به محل ماموریت، با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور قزاقستان کرد.
جمهوری اسلامی ایران بعد از ۸ سال، سفیر به امارات اعزام می کند.
سفیر جدید فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در آستانه عزیمت به محل مأموریت با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
سفیر جدید جمهوری شرقی اروگوئه در جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کرد.
«عباس بدری‌فر» رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد با توجه به اینکه مأموریت «بهادر امینیان» به عنوان سفیر پیشین در افغانستان به پایان رسیده است، «حسن کاظمی قمی» به عنوان سفیر جدید ایران در افغانستان معرفی شده است.
سفیر ایران در کلمبیا در آستانه عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از محل ماموریت و برنامه‌های خود ارائه کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با امضای حکمی «الکسی ددوف» را به سمت سفیر روسیه در ایران منصوب کرد.
با پیشنهاد دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و تصویب دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، منصور چاوشی به سمت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش منصوب شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ