فرار مغز‌ها در میان شرکت‌های فناور به دلیل محبوبیت هوش مصنوعی اکنون در جریان است و کارکنان از ترک شرکت خود برای کار کردن در هیجان انگیزترین پروژه‌های هوش مصنوعی واهمه‌ای ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوش مصنوعی می‌گوید بهترین گزینه برای جانشینی کریم بنزما در رئال مادرید دوشان ولاهوویچ مهاجم صربستانی یوونتوس است.
تصاویر جالب بازسازی شده از استاد شجریان و عادل فردوسی پور که توسط هوش مصنوعی طراحی شده را ببینید.
درخواست از هوش مصنوعی برای به تصویر کشیدن کودکی استاد شجریان و عادل فردوسی پور، نتیجه جالبی را به همراه داشته است.
استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و پایش ورودی آب و وضعیت تالاب‌ها در دستور کار قرار دارد زیرا تغییر اقلیم، عامل اصلی ۷۵ درصد از بلایای طبیعی در عرصه جهانی است.
هینتون فکر می کند که تفاوت بین ما و هوش مصنوعی فعلی در محدوده ورودی است. چت جی پی تی تک وجهی می باشد و تنها بر روی متن آموزش دیده است در حالی که سایر هوش های مصنوعی می توانند تصاویر را درک کرده و ایجاد کنند. از دید او این وضعی تغییر خواهد کرد و هوش مصنوعی آینده چند وجهی خواهد بود و می تواند با اتصال به یک ربات عمل کند.
بررسی تأثیر توسعه ابزارهای هوش مصنوعی بر حوزه امنیت سایبری حکایت از آن دارد که این فناوری جدید می تواند در آینده چهره حفاظت از داده را تغییر دهد و به منزله مدافع و مهاجم در این حوزه عمل کند.
بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت معتقد است برنده شدن در رقابت فناوری به توسعه برترین عامل هوش مصنوعی بستگی دارد عاملی که می‌تواند موتور جستجو و سایت‌های خرید آنلاین را مختل کند.
مایکروسافت به تازگی قماربزرگی روی انرژی همجوشی هسته‌ای انجام داده است و در این قمار نام سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI (شرکت پژوهشی غیرانتفاعی هوش مصنوعی)، دیده می‌شود.
سخنگوی IBM در گفتگو با خبرگزاری اینسایدر درباره گزارش بلومبرگ می‌گوید: «هیچ سیاستی برای توقف سراسری اتخاذ نشده است. IBM با تمرکز بر نقش‌های پول‌ساز، به‌صورت حساب‌شده و هوشمندانه عمل می‌کند و ما برای پُرکردن شغل‌هایی که به‌طور مستقیم با مشتری یا فناوری‌های ما سروکار ندارند، بسیار گزینشی رفتار می‌کنیم. درحال‌حاضر فعالانه مشغول استخدام برای هزاران جایگاه شغلی هستیم.»
فرجام برجام یکی از معماهای کلیدی در عرصه سیاست خارجی ایران است و کارشناسان و تحلیلگران متعددی طی دو سال گذشته و پس از آغاز ریاست جمهوری بایدن در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند اما در جهانی که هوش مصنوعی به آن تکانه‌های بزرگی وارد کرده است؛ حذف این عامل از فرآیند تحلیل برنامه جامع اقدام مشترک دیگر دور از واقعیت‌های جهان امروز به نظر می‌رسد.
با اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی فعلی، خصوصا در انجام وظایف تشخیص الگوی داده‌های بزرگ بسیار توانمند هستند و بهتر از انسان‌ها عمل می‌کنند، اما هوشمندی آن‌ها همانند ما نیست. ساختار سیستم‌های هوش مصنوعی شبیه به مغز ما نیستند و روش یادگیری آن‌ها نیز متفاوت است.
انسان‌ها می‌خواهند پیش از آنکه این تکنولوژی در بیمارستان، اتاق عمل، میدان جنگ یا در جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرد مزایای آن را به‌طور کامل بشناسند. این شک و تردید بسیار مفید است. صادقانه به نظر می‌رسد که انسان‌های عادی نسبت به بسیاری از کارشناسانی که این فناوری‌ها را توسعه می‌دهند، درک بهتری نسبت به هوش مصنوعی داشته باشند.
هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، چهره ۷ عالم بزرگ شیعه نظیر علامه مجلسی، علامه حلی، شیخ صدوق، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ مفید، شیخ کلینی و شیخ بهایی به همت فطرس مدیا توسط هوش مصنوعی بازسازی شد.
حمیدرضا قدمنان، مدیر عامل آرمان رایان شریف در نشست با رییس جمهور گفت: دستیار صوتی یک محصول راهبردی در حوزه هوش مصنوعی است و طبق تحقیقات صورت گرفته، زمین آینده فضای مجازی خواهد بود و با این محصول یک سونامی در فضای مجازی در چند سال آینده رخ خواهد داد. با فناوری های جدید می توان بسیاری از سوالات کاربران را حتی در حوزه های دینی پاسخ گفت. دستیار صوتی که شرکت های بزرگ در دست طراحی دارند، در چند سال آینده به مونس و همدم ایرانیان خواهد شد. از هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی درباره شب قدر مکاتبه کردم.
به‌گزارش روزنامه چینی SCMP، محققان چینی به مدت ۲۴ ساعت به یک سیستم هوش مصنوعی روی زمین اجازه دادند تا کنترل ماهواره کوچک رصدی Qimingxing ۱ را برعهده بگیرد. هدف این آزمایش این بود که مشخص شود این فناوری بدون دخالت انسان در کنترل ماهواره‌ها چگونه عمل خواهد کرد.
Occultus در زمان ایجاد خود، توجه گسترده دانشمندان و مخترعان را به دلیل قابلیت‌های بی نظیر خود در مقایسه با سایر ربات‌های عصر خود به خود جلب کرد. علاوه بر این که یک شگفتی تکنولوژیکی است، همچنین به عنوان یک تأثیر مهم بر هوش مصنوعی مدرن عمل کرد و الهام بخش دیگران برای دنبال کردن نوآوری و پیشرفت بیشتر در این زمینه بود.
کاساندراها با این ادعا که هوش مصنوعی پایان بشریت خواهد بود وارد عمل شده اند. نکته بسیار خوبی دارند.
تمام پنج غول تکنولوژی جهان مدعی هستند که تمرکز زیادی بر هوش مصنوعی گذاشته‌اند؛ ادعایی که در عمل برای هر کدام از آن‌ها معنای متفاوتی دارد. با این حال، دو موضوع در حال حاضر شفاف و روشن است؛ رقابت در حوزه هوش مصنوعی بالا گرفته است و حتی پیش از ظهور برنده آن، این رقابت رویکرد آینده غول‌های تکنولوژی را تغییر می‌دهد.
سیستم‌هایی با توانایی‌های بیش از ظرفیت انسانی رها شده اند. اگر شرکت‌های بزرگ فناوری از مشاهده خطرات خودداری کنند دولت‌ها باید وارد عمل شوند.
نتفلیکس، تیک تاک و یوتیوب به لطف توانایی خود در تعیین اهمیت و جذابیت محتوا عمل کرد خوبی داشته اند. آن‌ها به داده‌های فراوانی دسترسی دارند که تعیین می‌کنند هر شخص به چه طریقی چه چیزی تماشا می‌کند. با وجود موفقیت آن‌ها تعیین اینکه هر شخص "چه چیزی" تماشا می‌کند دو چالش بزرگ پدید آورده.
تبادل نظر با چت بات‌ها اغلب جذاب، گاهی خنده‌دار و گاهی بی‌معنی بود. با این وجود، این ایده که رایانه‌ها می‌توانند به‌عنوان محرم انسان عمل کنند و دامنه درمان را فراتر از محدودیت‌های پزشکان گسترش دهند در طول چندین دهه ادامه یافت
در شرکت ۳ M استراتژی موفقی در پیش گرفته شده است که بر سه اصل ساده‌سازی، بهینه‌سازی و نوآوری استوار شده است و رهبران شرکت قصد دارند با پیاده‌سازی کامل این استراتژی و اجرای برنامه «تحول کاری» همزمان با افزایش بهره‌وری به کاهش هزینه‌ها نیز جامه عمل بپوشانند.
این تیم تحقیقاتی از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از بافت انسان، موش آزمایشگاهی، موش صحرایی و ماهی قاتل استفاده کرد. آنها دریافتند که ژن‌های طولانی‌تر و کوتاه‌تر به ترتیب با طول عمر بیشتر و کم تر مرتبط هستند.
صبح دوشنبه است و شما در هنگ کنگ هستید و با رئیس جدیدتان یک ربات مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی قهوه می‌نوشید. در همین حال، شبیه ساز دیجیتال تان از طرف شما در جلسه دیگری شرکت می‌کند و کار یادداشت برداری را انجام می‌دهد یادداشت‌هایی که بعدا مرور خواهید کرد، اما شما در واقع از اتاق خواب خود در ریودوژانیرو در حال کار هستید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ