دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنرانی شب سوم ماه محرم الحرام در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم از کشورهای عربی اسلامی خواستار اخراج فوری سفیر سوئد و فراخوانی سفرای خود از این کشور شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رحیمی جهان آبادی گفت: در غرب اگر به یک هنرمند یا یک چهره سیاسی توهین کنند یا اگر درباره هلوکاست سوال شود از طرف دادگاه میلیون‌ها دلار یا یورو جریمه می‌شود. باید از غربی‌ها سوال شود آیا توهین به باور‌های عمیق قلبی میلیارد‌ها کار انسانی و حقوق بشری است؟
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: وزیر امورخارجه سوئد بصورت تلفنی به بنده گفت دولت این کشور اهانت به قرآن کریم را محکوم می کند و فرد اهانت کننده صرفا مجوز تجمع داشته و نه از پلیس و نه از دولت مجوزی برای قرآن سوزی نداشته است.به وی تاکید کردیم که بیانیه کافی نیست و فرد متخلف باید دستگیر و محاکمه شود. با توجه به پایان ماموریت سفیر فعلی سوئد با دستور رئیس جمهور سفیر جدید آنها پذیرفته نخواهد و سفیر جدید ما نیز به سوئد اعزام نمی‎شود تا زمانی که اقدام موثر از آنها دیده شود. منبع: دانشجو
منابع لبنانی امروز جمعه اعلام کردند که آن دیسمور، سفیر سوئد در لبنان، بیروت را ترک کرده است.
در ادامه واکنش کشورهای اسلامی به قرآن سوزی در سوئد، وزارت خارجه قطر هم از احضار سفیر سوئد در دوحه و مراتب اعتراض شدید اللحن به هتاکی مجدد به قرآن در سوئد، به او ابراز شد.
تردیدی نیست که قرآن از عوامل وحدت‌انگیز میان مسلمانان است و وزارت امور خارجه در مقابله با واقعه قرآن‌سوزی باید در بازنگری سطح روابط با سوئد به سرعت تصمیم بگیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به سفیر سوئد گفت: تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم و مقدسات اسلامی در سوئد را به شدت محکوم می‌کنیم و مسئولیت کامل پیامد‌های تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه دولت سوئد می‌دانیم.
در واکنش به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، سفیر این کشور در تهران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد.
در پی هتاکی مجدد به قرآن از سوی «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، السودانی دستور اخراج سفیر سوئد از بغداد را صادر کرد.
در پی هتاکی مجدد به قرآن از سوی «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، السودانی دستور اخراج سفیر سوئد از بغداد را صادر کرد.
در پی هتاکی مجدد به قرآن از سوی «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، السودانی دستور اخراج سفیر سوئد از بغداد را صادر کرد.
در پی هتاکی مجدد به قرآن از سوی «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، السودانی دستور اخراج سفیر سوئد از بغداد را صادر کرد.
نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت کاردار عراق در استکهلم را صادر کرد.
کاخ سفید امروز در یانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» چهارشنبه هفته جاری با نخست‌وزیر سوئد دیدار و درباره عضویت استکهلم در ناتو و نیز جنگ در اوکراین گفتگو خواهد کرد.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این کشور و اخراج سفیر آن از عراق شد.
امارات در واکنش به‌ هتک‌حرمت به‌ قرآن کریم در سوئد، سفیر این کشور را احضار کرد.
وزارت امور خارجه سوئد در بیانیه‌ای از احضار جانشین سفیر ایران در این کشور در واکنش به اجرای حکم سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال خبر داد.
سوئد در واکنش به بیانیه روسیه مبنی بر اینکه استکهلم در صورت الحاق به ناتو به هدف مشروع نظامی برای مسکو تبدیل می شود، سفیر این کشور احضار کرد.
وزارت خارجه ترکیه سفیر سوئد را به دلیل برنامه ریزی برای آتش زدن قرآن احضار کرد.
وزارت امور خارجه ترکیه سفیر سوئد در آنکارا را به علت اعتراض به فعالیت های «پ ک ک» در استکهلم احضار کرد.
در واکنش به اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات اروپایی، سفیر سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.
ظاهرا قرارداد رونالدو با عربستانی‌ها نه ۲.۵ سال بلکه هفت سال و تا پایان جام جهانی ۲۰۳۰ است که قرار است عربستان میزبانی آن را بر عهده بگیرد. اینجا عدد درشت‌تر می‌شود و به همان ۵۰۰ میلیون یورو نزدیک می‌شود. اگر قرار به پرداخت سالانه ۷۰ میلیون یورو به رونالدو برای هفت سال باشد، بدیهی است که او سود کلانی در این هفت سال از کنار قراردادش با عربستانی‌ها به دست خواهد آورد. ضمن اینکه از این قرارداد هفت‌ساله، فقط ۲.۵ سالش رونالدو متعهد است که بازی کند و بقیه را به‌عنوان سفیر عربستان مشغول به کار می‌شود.
شاید بهترین راه نظارت بر شرکت ها و آژانس‌های فروشنده پکیج بلیت و سفر و اقامت قطر، انتشار قیمت تمام شده و نرخ مصرف کننده مشابه قانون درج ارقام روی کالاها باشد تا سود فروشنده و واسطه برای همه عیان شود.
رئیس فدراسیون تیراندازی پس از ثبت نام برای عضویت در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: اگر سفر برخی اعضا به عنوان سیاهی لشگر باشد به سود کمیته نیست.
کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا امروز اسناد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را امضاء می‌کند و در این‌باره سخنرانی خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ