رحیمی جهان آبادی گفت: در غرب اگر به یک هنرمند یا یک چهره سیاسی توهین کنند یا اگر درباره هلوکاست سوال شود از طرف دادگاه میلیون‌ها دلار یا یورو جریمه می‌شود. باید از غربی‌ها سوال شود آیا توهین به باور‌های عمیق قلبی میلیارد‌ها کار انسانی و حقوق بشری است؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درپی بگومگوی توئیتری معاون وزیر ورزش و یک نماینده مجلس که یامین پور خطاب به رحیمی جهان آبادی نوشته بود: توییت من خطاب به نمایندگان بود تا دهنت رو ببندند بیشتر از این با آبروی مجلس بازی نکنی، رحیمی جهان آبادی نیز خطاب به یامین پور نوشت: کسی که در جایگاه بی ربط و غیر تخصصی نشسته و هیچ عملکرد مثبتی هم نداره و امر و نهی به خانه ملت و نمایندگان مردم هم انجام میده و ادعای انقلابیگری هم داره! باید دهنش را ببنده هرچند شماها! سالهاست گوشها و عقلتون بسته است و دهنهاتون باز و از کل عالم ایراد میگیرید.
همشهری نوشت: اظهارات جلیل رحیمی جهان‌آبادی درحالی در چند روز گذشته ادامه داشته است که انتظار می‌رود هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برخورد مناسب و درخوری با این نماینده انجام دهد تا به او یادآوری شود که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است و نباید علیه مردم خود شمشیر به‌دست بگیرد!
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیگفت: کجای عالم یک دولت این رفتار را با شهروند خودش انجام می‌دهد که با ما انجام می‌دهند؟ آن هم هنگامی که شرایط خاصی وجود ندارد. یک زمانی است کودتایی در کشور رخ داده، یک زلزله‌ای آمده و نیرو‌های امدادی به خیابان آمده‌اند، یا جنگی روی می‌دهد و پلیس برای دفاع از ما آمده است، ولی مردم عادی به خرید می‌روند شما ۲۰ تا پلیس و غیرپلیس را می‌گذارید، این کار جز این که روی اعصاب مردم راه برود و روی روان مردم اثر بگذارد، چیز دیگری ندارد!
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حکومت‌داری ما دچار بحران ناکارآمدی است، گفت: این را من نباید به آقای معاون سیاسی وزارت کشور بگویم، خودش باید بفهمد و کمک کند تا اولاً هر مشکلی که هست با همفکری هم و در کنار هم حل کنیم. در ثانی نماینده را به عنوان یک فرد انتخاباتی نبیند بلکه به عنوان یک سپر بلا ببیند که دارد فشار مردم را تحمل می‌کند.
رحیمی جهان‌آبادی گفت: کسی که پزشک اطفال است وزیر خارجه می‌شود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار می‌شود و این مشکل کل دولت‌ها و جناح‌های ما است و همین باعث شده که کشور به روز سیاه بشیند. باید به جوابی که به خدا، ملت و تاریخ می‌دهید فکر کنید و بعد به کسانی رای دهید که برنامه‌های شعاری و انشایی ندارد.
جهان آبادی گفت: شما نماینده ملتی هستید که برای هر تصمیم، هر رأی و هر نظری که می‌دهید باید به خدا و این ملت پاسخگو باشید. از برنامه‌هایی که آقای وزیر به شما ارائه داده اند ظرف کمتر از نیم ساعت می‌شود ۵۰ تا از این برنامه‌ها را در میدان انقلاب تهیه کرد.
رحیمی جهان‌آبادی اظهار داشت: هر نظام سیاسی در هرکجای عالم هنگامی که یک طیف و یک جناح سیاسی بتواند ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد مردم را پشت سر حکومت بیاورد، از آن جریان و طیف حمایت می‌کنند. حتی حمایت مالی و قانونی می‌کنند تا فعالیت کند، ولی ما با دست خودمان طیف‌هایی که ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم را پای صندوق رأی می‌آوردند و آرای ۲۰ میلیونی و ۱۸ و ۱۹ میلیونی می‌آوردند همه را حذف کردیم و در حال حاضر چه کسانی به عنوان دایره خودی مانده‌اند؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: آیا اسلحه‌هایی که داعش استفاده می‌کرد تولید بهشت بود؟ خدا خودش سلاح تولید می‌کرد و می‌گفت در راه دین اسلام و قرآن این سلاح‌ها را علیه مردم استفاده کنید؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نیاز داریم هم گفتمان مردم را به سمت گفتمان اصلاح‌طلبانه در چارچوب قوانین سوق دهیم و هم نظام را تشویق و ترغیب کنیم که پاسخی که به مردم می‌دهد پاسخ درخور و در شأنی باشد.
جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر حکومت هم در مقابل هر اعتراض و خواسته‌ای خشونت به خرج دهد نه‌تنها فضا را آرام نخواهد کرد، بلکه زمینه اعتراض بیشتر را فراهم می‌کند. در پاسخ به هر خواسته مردم، در پاسخ به تقاضای رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی نمی‌شود با خشونت رفتار کرد.
جلیل رحیمی جهان‌آبادی گفت: کاهش سرعت اینترنت و فیلتر نمودن برخی سایت‌های پر مخاطب فضای مجازی جز آسیب گسترده به اقتصاد دیجیتال و ایجاد مشکلات بیشتر برای کار روزانه مردم حاصلی ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ