وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشره به نیازمندی‌های بولیوی در خصوص دفاع مرزی، مبارزه با قاچاق موادمخدر گفت: همکاری دفاعی ایران و بولیوی می‌تواند الگویی برای آمریکای جنوبی باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای دفاع بلاروس و ایران امروز تفاهمنامه همکاری نظامی امضاء کردند.
وزیر دفاع جمهوری بلاروس با وزیر دفاع ایران دیدار و گفتگو کرد و تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع ایران و بلاروس امضا شد.
وزیر دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان در سخنانی با تأکید بر اینکه این کشور «خواهان بروز هیچ مشکلی با ایران نیست»، تصریح کرد: به هیچ‌گونه همکاری با آمریکا نیاز نداریم.
در دیدار وزیر دفاع بولیوی با دکتر دهقانی تشکیل کمیته مشترک همکاری در حوزه توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت.
بلینکن تصریح کرد: "آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی، به همراه فشار اقتصادی، بازدارندگی و همکاری قوی دفاعی، بهترین راه برای مهار این اقدامات خطرناک (ایران)است. ما از تلاش های عربستان سعودی برای تنش زدایی و ثبات در روابط (با ایران) حمایت می کنیم."
وزیر دفاع گفت: برخی خبرها پایه و اساس ندارد. ما ارتباطمان با روسیه مانند سایر کشورها راهبردی است و در بخش‌های مختلف همکاری داریم.
وزیر دفاع درباره ساخت ناوشکن‌هایی شبیه به ناوشکن دنا در آینده گفت: تحویل شناورها با توانمندی‌های بالاتر در آینده ادامه خواهد داشت.
وزارت دفاع دولت طالبان با انتشار بیانیه‌ای از پایان گفتگو‌های دو روزه هیأت این وزارت با هیأت جمهوری اسلامی ایران در کابل خبر داد.
آشتیانی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های دفاعی و چندجانبه و تقویت بنیه تسلیحاتی جمهوری عربی سوریه آماده همکاری با این کشور در زمینه ساخت کارخانه و راه‌اندازی خطوط تولید محصولات راهبردی دفاعی در راستای افزایش امنیت مردم سوریه است.
وزیر دفاع کشورمان در حاشیه اجلاس همکاری سازمان شانگهای با «شیر علی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.
امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به برخورداری کشورمان از دانش تولید تجهیزات مین‌زدایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای مسئولیت‌های بشردوستانه خود و با تکیه بر توان داخلی، بخش عظیمی از اراضی آلوده به مین در کشور را پاکسازی کرده است.
وزیر خارجه در ارزیابی از روابط ایران و روسیه و این که چه موضوعاتی در دیدار با همتای روسی اش باید مورد گفت و گو قرار گیرد؟ گفت: ارزیابی مناسبات تهران و مسکو به ویژه در یک سال و نیم گذشته ارزیابی مثبتی است . حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار وزیر دفاع عراق گفت: وضعیت منطقه ایجاب می‌کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تأمین کنند زیرا دو کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.
تشویق عربستان سعودی و سایر کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر و ادغام دفاع هوایی و موشکی و امنیت دریایی با یکدیگر و ایالات متحده یکی از اهداف اصلی مذاکراتی بود که این هفته در ریاض برگزار شد. این موضوع به مقابله با ایران کمک می‌کند که از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده است.
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی سوریه و ایران گفت: آماده هستیم در ابعاد و زمینه‌های مورد نیاز به نیروهای مسلح سوریه کمک کنیم.
«چندین سال است که مدام می‌گوییم با روسیه روابط استراتژیک داریم درحالی که روس‌ها هیچ وقت این کلمه را به کار نبردند. چرا به کار نمی‌برند؟ برای آنکه اصلا قائل به چنین سطحی از روابط با ایران نیستند. اینکه ایران و روسیه دو قرارداد با هم امضا کرده‌اند و همکاری دفاعی خوبی هم در سوریه داشته‌اند را نمی‌توان روابط استراتژیک نامید. روابط ایران با روسیه حتی در حد شراکت راهبردی نیست چه برسد به اتحاد استراتژیک.»
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ضمن ابراز نگرانی از همکاری های رو به رشد ایران و روسیه گفت که واشنگتن احتمال تبدیل شدن این همکاری ها به مشارکت کامل دفاعی را بسیار جدی می گیرد.
وزیر دفاع عراق افزود: از جمهوری اسلامی ایران که ما را در تشکیل کابینه همراهی کرد تشکر می‌کنم و نیروهای مسلح جمهوری عراق آماده هرگونه همکاری نظامی با جمهوری مسلح ایران هستند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما به همکاری با آلبانی و دیگر شرکای خود برای تقویت دفاعی سایبری آن‌ها و پاسخگو کردن عوامل این حملات ادامه خواهیم داد.
معاون وزیر دفاع روسیه امروز در حاشیه دهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو در دیدار معاون ستادکل نیروهای مسلح ایران گفت: همکاری های نظامی مسکو و تهران با پویایی خاصی در حال توسعه است.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی کشور مان امنیت ایران و عراق را گره خورده در هم دانست و گفت: همکاری راهبردی میان دو ملت و نیروهای مسلح ایران و عراق ضروری است.
در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص توسعه همکاری با صنایع دانش‌بنیان به‌خصوص در حوزه نظامی با صنعت خودرو، سامانه کنترل هوشمند یورو پنج با حضور وزرای دفاع و صمت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو رونمایی شد.
وزیر صمت با اشاره به همکاری میان یک شرکت خودروسازی ایران خودرو و شرکت‌های وابسته مجموعه وزارت دفاع، گفت: با این همکاری شاهد یک جهش و موفقیت در صنعت خودرو هستیم.
حمیدحاجی‌اسماعیلی کارشناس مسائل اقتصادی گفت:بر اساس قانون تامین اجتماعی، شورای عالی کار باید با توجه به نرخ تورم رسمی، سبد معیشتی استخراج شده در شورای عالی کار و سایر پارامتر‌های دخیل در تعیین مستمری، میزان افزایش مصوب را اعمال کند، اما این کار تاکنون انجام نشده، این درحالیست که منابع برای اجرای این کار در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد و دولت در این کار دخل و تصرفی ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ