هندوانه بدون‌تردید میوه‌ای خوش‌طعم و سرشار از مواد مغذی است. حالا، محققان نقش حیاتی آن را در افزایش کیفیت رژیم غذایی و حمایت بیشتر از سلامت قلب آشکار کرده کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کلیشه‌های سربی که سالها در کمدهای در بسته دانشکده داروسازی پنهان بود و از آنها برای برچسب دارو و مجلات علمی استفاده می شد؛ کشف و در موزه تاریخ پزشکی ایران به نمایش گذاشته شدند.
تحقیقات تازه این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا ژن های یک حیوان دریایی شبیه چتر دریایی می توانند منجر به یافتن درمان نهایی ضد پیری شوند یا خیر.
آنطور که محققان دریافتند اورانگوتان‌ها می‌توانند با دهانشان همزمان دو صدای متفاوت تولید کنند.
دانشمندان در تگزاس، دو نوع ملخ بی‌بال کشف کرده و نام آن‌ها را به افتخار «ویلی نلسون» خواننده معروف و بازنشسته آمریکایی که اکنون ۹۰ ساله است، و «جری جف واکر» اسطوره دیگر موسیقی کانتری که سال ۲۰۲۰، در ۷۸ سالگی فوت کرد، گذاشته‌اند.
براساس نتایج پژوهشی تازه باغبانی با نتایج سلامتی بهتر از جمله احتمال پایین‌تر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی دیابت مرتبط است. تحقیقات نشان می‌دهند که باغبانی هم چنین می‌تواند خطر افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. نتایج نشان می‌دهند باغبانی در فضای باز بسیار سودمند است، اما باغبانی در فضای داخلی نیز می‌تواند سودمند باشد.
اسکلت‌های تازه کشف شده نشان می‌دهند که شهر متروک ایتالیا با رویداد‌های لرزه‌ای خشن پیرامون فوران تاریخی در سال ۷۹ پس از میلاد از بین رفته است. این استخوان‌ها متعلق به مردان حداقل ۵۵ ساله در زیر دیواری یافت شد که باستان شناسان معتقدند قبل از غرق شدن زیر خاکستر آتشفشان، فرو ریخته است.
آنتونیو رودیگر به تدریج در حال کشف رئال و راز ترسناک بودن این تیم در لیگ قهرمانان است. او می گوید ترس را در چهره تک تک رقبای رئال می بیند.
در دنیای دیوانه‌وار مورچه‌ها، حتی قبل از این کشف تازه هم مورچه‌زرد‌های دیوانه به طور عجیبی با بقیه فرق داشتند. این گونه یکی از بدترین حشرات مهاجم است که در اکوسیستم‌های مختلف از جزیره هاوایی تا زنگبار در آفریقا حضور دارند. سوپرکلونی‌های این حشرات دیوانه، برای تحت کنترل درآوردن طعمه اسیدی از خودشان اسپری می‌کنند – مثال بارز آن هم حمله دست جمعی به خرچنگ‌های قرمز در جزیره کریسمس در اقیانوس هند است.
این گونه از عنکبوت برای اولین بار از میان نمونه‌های قدیمی‌تری که در مجموعه موزه کوئینزلند در اوایل و اواسط قرن بیستم جمع‌آوری و نگهداری می‌شدند، شناسایی شد.
این کشف جدید توسط «راسل انگلمن»، دانشجوی دکترای دانشگاه کیس وسترن در آمریکا حاصل شده است. او در دوران کرونا مشغول بررسی گونه Dunk در موزه طبیعی کلیولند بود که با ابهامی درباره تناسب اندام این آبزی مواجه شد و درنهایت به این جواب رسید. او در ابتدا از کشفی که درباره جثه کوچک‌تر این هیولای دریایی داشت، سرخورده شد، اما درنهایت پذیرفت که کشف حقیقت از هر چیزی دیگر مهم‌تر است و باید اولویت بالاتری داشته باشد.
باستان‌شناسان معتقدند مقبرۀ تازه کشف‌شده در شهر باستانی ساگالاسوس، نشانه‌هایی از یک مراسم تدفین با مناسک جادویی را در خودش دارد. مناسکی که نشان می‌دهند زندگان از بازگشت این مرده در هراس بوده‌اند!
این کشف جدید مبتنی بر فناوری‌های غیرتهاجمی و دانش بنیان مانند ترموگرافی مادون قرمز، شبیه سازی‌های سه بعدی و تصویربرداری با استفاده از پرتو‌های کیهانی است که از این ابزار‌ها برای مشاهده درون این ساختار باستانی استفاده شده است.
شواهد جدید به شکل امواجی در صخره‌ها ارائه شده که دانشمندان معتقدند در واقع نشان از وجود آب باستانی در گذشته مریخ است.
قمر‌های موافق‌گرد تازه کشف شده مشتری می‌توانند اهداف بسیار خوبی برای ماموریت‌های آینده‌ای باشند که قرار است به سمت مشتری پرواز کنند، از جمله ماموریت جوس (JUICE) آژانس فضایی اروپا که قرار است در ماه آوریل پرتاب شود و همچنین ماموریت اروپا کلیپر (Europa Clipper) ناسا که قرار است در ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.
تحقیقی که به تازگی در رابطه با استخوان‌های ۱۲۵ هزار سالۀ به جا مانده از فیل‌های راست‌عاج باستانی انجام شده، حقایقی تازه را دربارۀ زندگی نئاندرتال‌ها در آن دوران آشکار می‌کند.
همیشه موقع رفتن به استخر باید مواظب جواهراتمان باشیم؛ یافته‌های تازه در یک حمام باستانی در انگلستان نشان می‌دهد که بعضی از رومی‌ها این قاعده را رعایت نکرده بودند!
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که چربی اضافی روی ران و سلولیت ممکن است واقعا برای سلامتی شما مفید باشد. این موضوع کاملا در تضاد با این باور رایج است که چربی اضافی با افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر مرتبط است.
کیهان نوشت: بی‌حجابی یعنی برده‌داری به سبک نوین. یعنی زن را برده تمایلات حیوانی مردان نمودن. در پوشش کاذب حقوق زن، وی را به اسارت درآوردن. «شخصیتش» را پایمال کردن و «جنسیتش» را عنوان ساختن. کرامت انسانی‌اش را نادیده انگاشتن و او را تا حد یک بازیچه تنزّل دادن. معامله‌ای که غرب وحشی با زنان خود کرده چنین است و عجب نیست که بزرگ‌ترین حامیان فمینیسم مردان هستند! مردانی که می‌خواهند هر روز زنان برهنه‌تر و رهاتر در معابر آشکار شوند تا تمایلات حیوانی آنان را ارضا کنند.
بخشی از این آثارِ تازه کشف‌شده، بقایای چاه‌هایی است که در دوره‌های مختلف برای تامین آب ساکنان منطقه مورد استفاده بوده‌اند. اما به گفتۀ ادارۀ حفاظت از آثار تاریخی ایالت باواریا (BlfD)، یکی از این چاه‌ها به کلی با بقیه متفاوت است.
یک دندان آسیاب باستانی کشف‌شده در لائوس احتمالاً متعلق به دختر دنیسووی است که تا ۱۶۴ هزار سال پیش می‌زیسته است. متاسفانه اطلاعات زیادی از دنیسووان‌ها در دست نیست؛ اما می‌دانیم که آن‌ها به‌همراه نئاندرتال‌ها، نزدیک‌ترین خویشاوندان منقرض‌شده‌ی انسان‌های امروزی بوده‌اند. فسیل‌های کمی از این انسان‌ها وجود دارد.
ستاره شناسان ۳ سیارک نزدیک زمین کشف کرده اند که یکی از آنها کمترین فاصله تا خورشید را دارد.
محققان دریافتند که در یکی از شاخه‌های خشک شده رودخانه نیل به نام شاخه خوفو، افراد به دنبال آبراهی برای انتقال ابزار‌ها و مصالحی مثل سنگ به فلات جیزه برای ساخت اهرام ثلاثه جیزه بوده‌اند.
در بخشی از این حکم وکلای این مربی ادعا کرده‌اند که حقوق ماهیانه ویلموتس در تیم رجاکازابلانکای مراکش 20 هزار یورو معادل 240 هزار یورو در سال بوده است.
بسیاری از خیابان‌ها و تقاطع‌های کلانشهر شیراز در پی بارش شدید عصر و شب شنبه (۸ مرداد ۱۴۰۱) دچار آبگرفتگی شده است. در شبانه روز گذشته نیرو‌های آتش نشان در بیش از ۱۳۰ مورد عملیات‌های مختلف از جمله نجات شهروندان گرفتار در سیلاب، آبگرفتگی منازل و معابر، واژگونی و تصادفات جاده‌ای و ... امدادرسانی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ