متا امروز از مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام CM۳Leon (یا همان Chameleon یا «آفتاب‌پرست») رونمایی کرده و می‌گوید این سیستم می‌تواند در تبدیل متن به تصویر بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد. این مدل همچنین یکی از اولین مدل‌هایی است که می‌تواند برای تصاویر توضیح یا کپشن بنویسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس مطالعه دانشمندان موسسه پژوهش اسکریپس و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده، این سیستم موسوم به EWAD می‌تواند به ما در مورد ظهور انواع خطرناک ویروس‌ها در همه‌گیری‌های آینده هشدار دهد.
یک سیستم هوش مصنوعی جدید ابداع شده که می تواند درباره ظهور شاخه های یک ویروس خطرناک که به پاندمی های آینده منجر می شود به افراد هشدار دهد.
والمارت، تارگت، کروگر، میسیز، سی وی اس و چند خرده فروش بزرگ دیگر در آمریکا تصمیم گرفته اند با همکاری شرکت های فناوری سیستم های نظارتی هوش مصنوعی پیشرفته برای مقابله با دزدی را توسعه دهند.
یکی از خلاقیت‌های جالب کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی که در نشست روز دوشنبه آن رونمایی شد، حضور یک «آواتار» (شخص نما) ساخته شده با هوش مصنوعی با نام «توس» بود که از ظرفیت هوش مصنوعی بهره گرفته و پیرامون مباحث و مسائل این کمیسیون پیشنهاداتی ارائه می کند.
ماسک پیشتر چندین بار تاکید کرده بود که توسعه هوش مصنوعی باید متوقف شود و این بخش نیاز به وضع مقررات دارد. وی بارها در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای «تخریب تمدن بشری» ابراز نگرانی کرده است.
مدل هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها، فارسی است.
مدل جدید گوگل به‌خاطر ترکیب دو مدل زبانی، می‌تواند متن و گفتار را پردازش کند یا آن‌ها را بسازد. این موضوع کاربرد‌های AudioPaLM را افزایش می‌دهد و می‌توان از آن برای کار‌هایی مانند تشخیص صدا یا تبدیل صدا به متن استفاده کرد.
یک کاربر چت بات چت جی پی تی را فریب داد تا کلیدهای فعالسازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ را فاش کند. البته این کدها عمومی هستند و برای مقاصد تست و ارزیابی به کار می روند.
متا با چالش های متعددی در حوزه هوش مصنوعی روبرو است زیرا سعی دارد نیروهای مستعد خود را حفظ و با رقبای دیگر مانند «اوپن ای آی» رقابت کند.
رقابت جو بایدن و دونالد ترامپ در سیاست چیز تازه‌ای نیست، اما دیدن این دو در خیابان و در حال دوئلی عجیب کاری است که فقط در دنیای تصاویری ساخته شده با هوش مصنوعی ممکن است.
عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران با یک روش ویژه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
هوش مصنوعی به‌احتمال‌زیاد جای شغل‌هایی را می‌گیرد که شامل انجام کار‌های تکراری هستند و زنان عمدتاً در این شغل‌ها فعالیت دارند. برای نمونه، هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند متون طولانی را به‌سرعت بازبینی و خلاصه کند، درحالی‌که انجام این کار توسط انسان‌ها زمان زیادی طول می‌کشد.
دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی (AI) آنتی بیوتیکی جدید کشف کرده‌اند که می‌تواند گونه کشنده ابرمیکروب را از بین ببرد. هوش مصنوعی با کاهش هزاران ماده شیمیایی بالقوه به تعدادی انگشت شمار امکان آزمایش آن‌ها را در آزمایشگاه فراهم کرد. نتیجه این آزمایش، تولید یک آنتی بیوتیک آزمایشی و قوی به نام «آبوسین» بود که قبل از استفاده همگانی از آن به آزمایشات بیشتری نیاز دارد. محققان در کانادا و آمریکا می‌گویند که هوش مصنوعی این قدرت را دارد که به کشف دارو‌های جدید به طور گسترده‌ای سرعت ببخشد. این تازه‌ترین نمونه از آزمایشاتی است که نشان می‎‌دهد چگونه هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی درعلم پزشکی ایجاد کند.
توسعه ابزار هوش مصنوعی جدید طی ماه‌های اخیر، سبب تشدید نگرانی‌ها در مورد تهدیدات بالقوه این فناوری نوظهور در میان قانون‌گذاران سراسر جهان شده است.
علی‌بابا امروز از مدل هوش مصنوعی زایای خود پرده برداشت. این محصول با نام Tongyi Qianwen یک مدل زبانی بزرگ است که می‌تواند پیش‌نویس نامه‌ها را بنویسد، برنامه سفر‌ها را تدوین کند، خلاصه گزارش‌ها و ایمیل‌ها را به شما ارائه نماید و کار‌های بسیار بیشتری انجام دهد.
پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی یک لایه جدید وحشتناک را افزوده و به کلاهبرداران اجازه می‌دهد صدا را تنها با یک نمونه صوتی از چند جمله تکرار کنند. با استفاده از هوش مصنوعی مجموعه‌ای از ابزار‌های آنلاین ارزان قیمت می‌توانند یک فایل صوتی را به کپی یک صدا ترجمه کنند و به کلاهبرداران اجازه می‌دهند تا هر چیزی را که تایپ می‌کنند به صورت گفتار پخش شود.
پس از آنکه دستیار جدید هوش مصنوعی جستجوی گوگل به یک سوال پاسخی اشتباه داد، بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش گوگل کاهش یافت.
استارتاپ هوش مصنوعی Runway که پارسال مدل تبدیل متن به تصویر Stable Diffusion را منتشر کرده بود، حالا مدل جدیدی به‌نام Gen-۱ را ساخته است که می‌تواند ویدیو‌های موجود را از طریق فرمان‌های متن یا تصاویر دیگر تغییر دهد و به سبک‌های متفاوت تبدیل کند.
این الگوریتم می‌تواند» پس از تمرین روی مجموعه داده‌ای شامل ۲۸۰ هزار ساعت موسیقی، آهنگ‌هایی را تولید کند که برای توصیف «پیچیدگی‌های قابل توجه»، منطقی باشند. این سیستم می‌تواند بر روی ملودی‌های موجود، خواه همراه با سوت نواخته شوند، زمزمه شوند، خوانده شوند، یا بر روی یک ساز نواخته شوند، کار کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هوش مصنوعی و برنامه نویسی از رشته‌هایی هستند که زمینه آموزش آنها می‌تواند از سنین ۱۲ سال به بالا صورت گیرد.
گوگل روز چهارشنبه در یک رویداد هوش مصنوعی در نیویورک اعلام کرد که نمونه اولیه ابزارهوش مصنوعی جدید این شرکت، می‌تواند داستان کوتاه بنویسد.
سیستم هوش مصنوعی Make-A-Video متا به کاربران این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن توضیحات متنی در خصوص یک صحنه، کلیپ‌های ویدئویی کوتاه تولید کنند.
اوایل این هفته، دانشمندان گوگل از ایجاد Transframer، قابلیت جدیدی که قادر به تولید ویدئو‌های کوتاه بر اساس تصاویر ورودی است، خبر دادند.
پلتفرم ویدئویی تیک تاک اخیرا افکت جدیدی به نام «AI greenscreen» را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که امکان تبدیل پیام متنی کاربران را به تصویر فراهم می‌کند. کاربران سپس می‌توانند از این تصویر به عنوان پس زمینه تصاویر استفاده کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ