فرمانده کل سپاه گفت: شکل گیری روند پیشرفت، قطع وابستگی، اعتبار و اقتدار علمی و فنی، دستاوردهای صنعتی، انسان سازی و جامعه سازی از دانشگاه آغاز می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از نمونه‌های معروف گونه‌های ماهی صورت انسانی، ماهی ماشه‌ای است. الگوی مشخص صورت آن، با چشمانی که در نزدیکی بالای سر قرار گرفته اند، ظاهر یک چهره انسان را در نیم رخ می‌دهد. گونه‌های دیگر، مانند «زاویه‌ماهی» و «طوطی‌ماهی»، الگو‌های صورت مشابهی را نشان می‌دهند که تداعی‌های انسان‌سازی را برمی‌انگیزد.
اگر چهره‌های معروف و سلبریتی‌های هالیوودی در قالب انسان‌های نئاندرتال زندگی می کردند، چه شکلی می‌شدند؟
، محققان دریافتند که هرچند دیگر بافت‌های مو، پوست سر را در برابر تشعشعات مضر خورشید محافظت می‌کنند، اما این مو‌های فر است که بهترین عایق و محافظ را در برابر اشعه خورشید ایجاد می‌کند.
هر ژنوم باکتری باستانی مانند یک پازل ۶۰ هزار تکه‌ای است و هر تکه تارتار دندان حاوی میلیون‌ها ژنوم است. برای حل این معمای غیرممکن، محققان تکنیکی به نام مونتاژ جدید را تغییر دادند.
این انسان‌های دیجیتالی با کیفیت بالا در قالب‌های نیم‌تنه و تمام بدن، تنها ظرف ۲۴ ساعت با هزینه ۱۰۰۰ یوآن (۱۴۵ دلار آمریکا) قابل آماده‌سازی هستند و در واقع این شرکت چینی سرویس «دیپ فیک به عنوان یک خدمت» (DFaaS) را راه‌اندازی کرده است.
امام اصلی مرکز اسلامی زاگرب در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس تاکید کرد که همه انسان‌های عدالتخواه و حقیقت جو باید روز قدس را گرامی بدارند.
آینده «استان‌های درگیر بالاترین نرخ فرونشست زمین» در دو سناریو بررسی شد. نتایج یک تحقیق از روند نشست زمین در پهنه‌هایی از کشور که محل سکونت نیمی از جمعیت ایران است، نشان می‌دهد، سرعت بالای برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در این مناطق باعث شده است از یکسو میزان «افت ذخایر آبی» زیرزمین تا ۴ برابر دهه‌های قبل و از سوی دیگر، نرخ سالانه فرونشست به حداقل ۵/ ۱ برابر سال‌های گذشته برسد. این بحران انسان‌ساز براساس مطالعات تیم تحقیق، ۷تهدید زیست‌محیطی و اقتصادی برای کشور در پی دارد مگر آنکه با «تدابیر ملموس» از سمت سیاستگذار مهار شود. محققان در این مطالعه تاکید می‌کنند، بحران فرونشست برخلاف بحران زلزله، قابل کنترل است؛ اما «فرصت، محدود است». در صورتی که روند برداشت از آب‌های زیرزمینی به روال حداقل یک دهه گذشته ادامه یابد، تلخ‌ترین سناریوی پیش‌رو، «تکمیل فرآیند فرونشست» و «مرگ آبخوان‌ها» خواهد بود که باعث بحران‌های جدید زیست‌محیطی و کشاورزی می‌شود. راهکارهای دستیابی به سناریوی دوم در جمع‌بندی این تحقیق، فهرست شده است.
ChatGPT و فناوری‌های مشابه آن، برنامه‌های پیچیده تکمیل جملات هستند؛ نه بیشتر و نه کمتر. پاسخ‌های عجیب و غریب آنها، تابعی از میزان قابل پیش‌بینی بودن انسان‌ها در صورت داشتن اطلاعات کافی پیرامون راه‌های ارتباط ما هستند.
امام جمعه موقت تهران گفت: مدیران کشور باید انسان‌های حق‌مدار و عادلی باشند که از توانایی و ظرفیت لازم برای تشخیص و شناخت حق برخوردار باشند.
اینکه گفته می‌شود عواملی غیرطبیعی و انسان‌ساز در این پس‌لرز‌ها موثر هستند یک ادعای غیرعلمی است، زلزله ۱۷ بهمن ماه در عمق حدود ۱۹ کیلومتری اتفاق افتاده است که حتی اگر بمباران هم رخ می‌داد، نمی‌توانست چنین زلزله‌ای و گسلی را فعال کند.
محققان از پایگاه داده ژنوم شاملِ مجموعه‌ای از دی‌اِن‌اِی‌های باستانی که برنده جایزه نوبل، سوآنته پابو، گردآوری و منتشر کرده بود، به عنوان مرجع استفاده کردند که به آن‌ها امکان می‌داد که ویژگی‌های گیرنده‌های بویایی هر سه گونه انسان را با نگاه کردن به ژن‌های مرتبط با آن شناسایی کنند.
فاز مغز بزرگ و لگن پهن شما گرفته تا راه رفتن عمودی، جمجمه با یک دهانه و قوس استخوانی، انگشتان دست، انگشتان پا، دندان‌ها یا نخاع انسانی مان ما ویژگی‌های باستانی بسیاری در بدن خود داریم. بنابراین، به قول "مایا آنجلو" شاعر شاید لازم به یادآوری باشد که ما بیش‌تر شبیه هم هستیم تا بی شباهت به یکدیگر.
می‌دانیم که مریخ‌نورد‌ها ربات هستند، اما آن‌ها را مانند دوست یا حیوان خانگی در نظر می‌گیریم. چه چیزی باعث می‌شود که ما تا این اندازه به آن‌ها احساس وابستگی داشته باشیم؟
دانشمندان گمانه زده‌اند که انسان دنیسوون احتمالا سه برابر یک انسان مدرن قد بلند امروزی، یعنی حدود پنج متر و نیم ارتفاع داشته است
مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر شهادت حاج قاسم و یاد او بتواند در دل‌ها چنین نفوذی داشته باشد که اثر آن، ختم به انسان‌سازی شود، در آن صورت مکتب سلیمانی در ما اثر گذاشته است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بستر تحولی شهید سلیمانی بلدطیب نظام اسلامی بود، گفت: جمهوری اسلامی چرخه ساختن انسان‌های الهی است و این چرخه توقف ندارد و چرخه رویش است.
محققان با استفاده از بقایای به جای مانده از انسان‌های قرن‌ها و هزاران سال پیش موفق شدند، چهره و حتی پوشش احتمالی آن‌ها را بازسازی کنند.
امام جمعه قزوین گفت: با توجه به نقش مهم و انسان‌ساز نماز در مدارس و واحدهای آموزشی باید ساخت و توسعه نمازخانه‌ها در مدارس از سوی سازمان توسعه و نوسازی مدارس جدی گرفته شود.
انسان‌های ساکن سیاره زمین به دلیل بهبود در بهداشت عمومی، تغذیه، بهداشت شخصی و پزشکی عمر طولانی‌تری دارند. همین امر باعث شده تا جمعیت ساکنان این سیاره به هشت میلیارد نفر برسد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ایران به همان اندازه که جنگ را به دلیل کشتار بدون تبعیض انسان مردود می‌داند تحریم را هم به دلیل مجازات بدون تبعیض انسان‌ها محکوم می‌کند.
آنچه این روز‌ها شاهد هستیم، چیزی فراتر از مهاجرت معمول انسان‌های یک سرزمین به سرایی دیگر برای عافیت بیشتر است. زنگ خطری که نه امروز، بلکه از سال‌ها پیش به صدا درآمده و آن زمان داد دلسوزان را درآورده بود و امروز به گوش آن‌هایی که قصد شنیدن نداشتند نیز رسیده است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: انسان‌های قرآنی اهل اعتدال هستند و این افراد در هیچ موردی افراط و تفریط ندارند چرا که این امر موجب بروز آسیب‌هایی در جامعه می‌شود.
مشهد ـ معاون رئیس جمهور دستاورد اصلی انقلاب اسلامی را انسان‌سازی با معیارهای الهی عنوان کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی معجزه انقلاب اسلامی است.
سیّد اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی: عاشورا مکتب انسان‌ساز و یگانه طریقی است که بشریت را به سوی صلاح و جاودانگی رهنمون می‌سازد. صبر، اطاعت و بصیرت، درس بزرگ عاشورای حسینی است و ملّت بزرگ ایران اسلامی نشان دادند که بهترین پیروان این مکتب عظیم هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ