یک نوع بندپای باستانی که ۲۵۰ میلیون سال قبل منقرض شده است، چشم‌هایی عجیب داشته که درک ساختار و کارکرد آن‌ها هنوز برای دانشمندان یک معمای حل نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد برای بسیاری از مشکلات روزمره ما، راه‌حل‌های بسیار موثر و هوشمندانه‌ای وجود دارد و مردم نقاط زیادی از دنیا مدت‌هاست که با استفاده از این راه‌حل‌ها زندگی راحت‌تری دارند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
‌می‌گوید می‌تواند قندان کریستالی با قطر بیش از ۱۰ میلی‌متر را در ۱۵ دقیقه بخورد و شیشه دودی ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متری را هم در مدت ۴۰ دقیقه بدون کوچک‌ترین بریدگی و زخمی نوش‌جان کند.
سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان از ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریورماه در سالن توفیق جهانبخت تهران برگزار می‌شود.
دو تیم فوتبال زنان اسپانیا و انگلیس از ساعت ۱۳:۳۰ در فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا به مصاف هم رفتند که این لاروخا بود که توانست با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. در این دیدار اسپانیا در دقیقه ۲۹ توسط اولگا کارمونا به گل رسید و توانست با همین یک گل قهرمان دنیا شود. همچنین آن‌ها در دقیقه ۶۹ می‌توانستند اختلاف را به عدد دو افزایش دهند، اما پنالتی جنیفر هرموسو را دروازه‌بان انگلیس مهار کرد. اسپانیا توانسته بود در نیمه نهایی سوئد را شکست دهد و به فینال برسد. اسپانیا دومین تیمی است که هم مردان و هم زنانش موفق شده‌اند قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورند و پیش از این تیم تنها آلمان موفق شده بود چنین افتخاری را کسب کند. این نخستین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات است و آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو، نروژ و ژاپن با یک قهرمانی تیم‌هایی هستند که تاکنون تجربه قهرمانی جهان در بخش زنان را داشته‌اند.
محققان این گونه جدید از مارمولک را که در جنگل‌های ماداگاسکار کشف شده، «استاد استتار» توصیف کرده‌اند. این جانور مثل سایر گونه‌های مشابه خود توانایی تغییر رنگ بدن در هنگام استرس را دارد.
این جانور دست‌ها و پنجه‌هایی شبیه به شخصیت ادوارد دست‌قیچی دارد. رودریگو مولر، دیرینه‌شناس در دانشگاه سانتا ماریا در برزیل، می‌گوید: «این دست‌ها و پنجه‌ها برای شکار یا بالارفتن از درختان کاربرد داشته‌اند.»
محققان در جستجوهایشان در آب‌های نزدیک قطب جنوب، گروهی از حیوانات دریایی مرموز به نام پروماکوکرینوس یا ستاره‌های پَرگونۀ قطب جنوب را کشف کرده‌اند.
شاهرود- زیست کره توران شاهرود یکی از مهم‌ترین ذخیره‌گاه‌های جانوری کشور میزبان جمعیت کثیری از گورخر ایرانی است.
زیستگاه جانوران مخوف استرالیایی متفاوت است. بعضی از آن‌ها در دریا و عده‌ای دیگر در خشکی زندگی می‌کنند. اکثر این موجودات از خصوصیات مرگبار خود برای صید غذا استفاده می‌کنند؛ طعمه‌ای که می‌تواند یک جانور دیگر یا حتی یک انسان باشد!
یوزپلنگ در ایران همواره جانوری ارزشمند بوده و رد آن را می‌توان در تاریخ و فرهنگ ایران از سفالینه‌ها تا متون ادب فارسی به‌خوبی دید. با وجود حفاظت‌های شدید از این دونده بی‌رقیب، هنوز نامش در فهرست جانوران در آستانه انقراض اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارد.
اژدهای ریش‌دار دیگر جانوری است که ظاهری شبیه به اژدهای اساطیری دارد؛ اژدهای ریش‌دار خزنده کوچکی است که در محیط های گرم و خشک رشد می‌کند و همچنین به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده‌است. این به دلیل ماهیت مطیع آنها و تغذیه نسبتا ساده است.
اصلی‌ترین نگرانی این واقعیت است که تصاویر هوش مصنوعی ممکن است فریبنده باشند. ابراهیمی افروزی دراین باره گفته: «تصاویر معتبر، آنچه را که واقعا در دنیا اتفاق می‌افتند را به تصویر می‌کشند و از این نظر راوی حقایق هستند. اما جانوری که بشریت با هوش مصنوعی خلق کرده، یک فناوری برای ایجاد شهادت دروغین است که از شهادت واقعی قابل تشخیص نخواهد بود.»
چند عکس بسیار زیبا از افعی شاخدار عربی ماری که به شدت زیبا و با شکوه است!این مار بیشتر در شنزارهای خوزستان دیده می‌شود. این جانور باشکو متاسفانه در معرض انقراض قرار گرفته است. «عکاس: پدرام شوبیری»
پنج جانور عجیب و غریب از جمله سمندر مکزیکی (اکسولوتل) و برگچه‌خوار (کپی‌بارا) در اینترنت محبوب شده‌اند، اما شهرت تازۀ آن‌ها شاید برای خودشان اتفاق خوشایندی نباشد.
این جانور دریایی در درجه اول از انواع سخت پوستان و ماهی های کوچک تغذیه می کند. همچنین یک روش فوق العاده سریع برای حمله را تکامل داده است. این به این دلیل است که دهان خود را کاملا باز می کند و مکش قدرتمندی ایجاد می کند.
این جانور دریایی در درجه اول از انواع سخت پوستان و ماهی های کوچک تغذیه می کند. همچنین یک روش فوق العاده سریع برای حمله را تکامل داده است. این به این دلیل است که دهان خود را کاملا باز می کند و مکش قدرتمندی ایجاد می کند.
خرگوش کوهی (hyrax) جانور عجیبی است که با وجود شباهت ظاهریش به جوندگان، از جهات مختلف شبیه فیل‌ها، گاو‌ها یا مارمولک‌هاست؛ و البته یک ویژگی هم دارد که شبیه هیچ جانور دیگری نیست!
دنیای مادری نه تنها سد راه قهرمانی‌اش نشده بلکه به او قدرت جنگیدن داده است تا بتواند تبدیل به یک زن قوی شود و این هدیه‌ای است که مهسا جاور می‌خواهد برای دخترش به یادگار بگذارد.
طبق سرشماری‌های صورت‌گرفته در طبیعت، ۸.۷ میلیون گونه جانوری در جهان وجود دارد که شامل ۶.۵ میلیون گونه در خشکی و ۲.۲ میلیون گونه در آب‌هاست؛ هرچند که بسیاری از دانشمندان می‌گویند احتمال دارد رقم واقعی بیش از اینها باشد.
محققان پژوهش جدید از روی تصویر سی‌تی‌اسکنِ جمجمه این ماهی، آرواره و دندان‌هایش، توانسته‌اند طول آن را بینِ ۶ تا ۸ اینچ تخمین بزنند. دانشمندان تصور می‌کنند که این ماهی به محضِ مردن در رسوباتی که اکسیژن کمی در آن‌ها وجود داشته است، مدفون شده است. این محیط‌ها فروپاشی بافت‌های نرم بدن را کند می‌کنند.
در میلیاردها سالی که از عمر زمین می‌گذرد، میلیاردها گونه جانوری در آن به وجود آمده و بیش از ۹۹ درصد این گونه‌ها از میان رفته‌اند، حالا دانشمندان امیدوارند که برخی از این جانوران را به زمین برگردانند.
تصاویر حیرت‌برانگیز از حجم آب و گونه‌های جانوری دریاچه ارومیه در دهه ۵۰ شمسی را در ویدئو زیر ببینید.
مانی که این موجود در سال ۲۰۱۷ میلادی کشف شد گزارش شده بود که فسیل ریز این جانور دریایی گونی و کیسه مانند می‌تواند قدیمی‌ترین نیای شناخته شده انسان باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ