این جانور دست‌ها و پنجه‌هایی شبیه به شخصیت ادوارد دست‌قیچی دارد. رودریگو مولر، دیرینه‌شناس در دانشگاه سانتا ماریا در برزیل، می‌گوید: «این دست‌ها و پنجه‌ها برای شکار یا بالارفتن از درختان کاربرد داشته‌اند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کوزۀ سفالی حاوی بقایای یک فرد جوانِ قربانی‌شده، اخیرا در یک سایت باستانی در مکزیک از زیر خاک بیرون آورده شده؛ یک حلقۀ یشمی نیز در این کوزه وجود دارد که معنا و اهمیت آن هنوز معلوم نیست.
این رتیل در مناطق مرتفع کوهستانی زاگرس شمالی و شهر سردشت در استان آذربایجان غربی ایران پیدا شده است. ابتدا یک دوست‌دار محیط‌زیست ایرانی به نام «مهدی گواهیان» این گونه را پیدا کرد و عکس آن را برای دکتر زمانی ارسال نمود.
بقایای کودکی خردسال در منطقۀ پین در شمال لهستان کشف شده که زیر پای چپ او قفلی مثلثی‌شکل وجود دارد. باستان‌شناسان معتقدند که این قفل نوعی طلسم برای جلوگیری از «بازگشت مرده» و آسیب زدن به زندگان بوده است.
این تیم پژوهشی از روش‌های مختلفی برای آزمایش ترکیب آن، از جمله تصاویر میکروسکوپ الکترونی، پرتوی ایکس و تجزیه و تحلیل تابش پرانرژی استفاده کردند.
محققان گونه کوچک و جدیدی از آفتاب پرست را با نام «نانو آفتاب پرست» کشف کرده‌‌اند که با طول بدن کوچکی که دارد در واقع کوچکترین خزنده جهان محسوب می‌شود.
باستان‌شناسان در جنوب شرقی آسیا موفق به کشف قدیمی‌ترین مدارک از فرآوری ادویۀ موسوم به «کاری» شده‌اند. بقایای کشف شده که دست‌کم ۱۸۰۰ سال قدمت دارند، جزئیات تازه‌ای را دربارۀ تجارت باستانی ادویه در اختیار محققان می‌گذارند.
دانشمندان می‌گویند با بررسی استخوانی از 1.45 میلیون سال پیش احتمالاً به اولین شواهد هم‌نوع‌خواری در انسان‌ها رسیده‌اند.
شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می‌شوند، در نوع و اندازه‌های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته‌اند و بخش گسترده‌ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می‌دادند.
یک گردشگر بریتانیایی که در مصر تعطیلات خود را سپری می‌کرد، پس از یافتن بقایای مرموز مار مانندی در یک ساحل زیبا، گیج شد.
اخیراً گونه‌ی زیبا و چشم‌نوازی از سمندرِ کروکودیل در ارتفاعات ویتنام مشاهده شده که به باور محققان یک گونۀ جدید و در خطر انقراض است.
باستان‌شناسان بقایای یکی از گونه‌های انسان، به نام انسان فلورسی را پیدا کرده‌اند. این گونه یکی از شاخه‌های کوچک‌تر انسان راست‌قامت، یکی از اجداد منقرض‌شده انسان، است که بقایای آن در سال ۲۰۰۳ در غاری در اندونزی پیدا شد.
مریخ‌نورد «کنجکاوی» نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی «سنگ تخم‌مرغی» شکلی را که به «توپ گلف» نیز شهرت دارد، پیدا کرد. این مریخ نورد پیش از این در سال ۲۰۱۴ بقایای شهاب‌سنگ دیگری را کشف کرده بود که اعضای تیم ماموریت نامش را «لبنان» گذاشتند.
کاتیون متیل با طیف وسیعی از مولکول‌ها به خوبی واکنش می‌دهد و اخترشناسان مدت‌هاست آن را به دلیل خواص شیمیایی منحصر به فردی که دارد به عنوان یک عنصر سازنده مهم در شیمی آلی میان‌‌ستاره‌ای در نظر گرفته‌اند. این ترکیب اما تاکنون در فضا کشف نشده بود.
یکی از تپه‌های زیبای اطراف روستای ویدوف در لهستان، روزگاری جایگاه قصر یک شوالیه بوده که در زمانی نامعلوم در اثر جنگ یا آتش‌سوزی از بین رفته است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز تصریح کرد: موارد کشف شده دو بسته مواد منفجره به وزن سه کیلوگرم، نیم کیلو میخ و ریموت کنترل از راه دور بوده است.
یک میلیون سکۀ یک پنی در مجموع ده هزار دلار می‌ارزد اما با توجه به قدمت این سکه‌ها، ممکن است ارزش آن‌ها به یک میلیون دلار هم برسد.
موزائیکی بزرگ که قهرمان افسانه ‌ای تروا را به تصویر می ‌کشد قهرمان شعر حماسی ویرژیل شاعر کلاسیک جمهوری روم در شهر عثمانیه در جنوب ترکیه کشف شده است. این موزاییک در حفاری پایه یک سایت ساخت و ساز کشف شد که بقایای یک ویلای رومی را نشان داد.
پارک زیردریایی بایا سال ۲۰۰۲ به عنوان یک ناحیه‌ی دریایی حفاظت‌شده قلمداد شد که هم از میراث محیطی و هم از میراث باستان‌شناسی این سایت محافظت می‌کند. دخالت در بقایای باستان‌شناسی، همینطور ماهیگیری، آلوده کردن و حتی شنا کردن در نواحی خاص این منطقه ممنوع است.
زمانی که این گوردخمه‌ها کشف شدند، دهه‌ها بود که کلیسای کاتولیک با اصلاحات پروتستانی درگیر بود. به رغم این حقیقت که بقایای خاص انسان قرن‌ها به عنوان بقایای مقدس مورد تکریم بودند، اصلاح‌طلبان پروتستانی عقیده داشتند نگهداشتن این بقایا بت‌پرستی است.
تالاتوسوچیان در عامیانه به عنوان "تمساح دریایی نامیده می شود؛ علی‌رغم این واقعیت که آنها کروکودیل نیستند، اما با هم نسبت دوری دارند. برخی از تالاتوسوچیان‌ها با زندگی در اقیانوس‌ها بسیار سازگار شدند و این سازگاری تغییراتی در اندام‌های آن‌ها ایجاد کرد.
استخوان‌ها که پس از آسیب دیدن کف‌پوش پیدا شدند شامل سه آرواره می‌شدند و همین یافته سبب شد باستان‌شناسان تصور کنند آن‌ها بقایای سه انسان هستند.
سال ۱۹۷۵ یک مومیایی عجیب و غریب حین بازسازی کلیسای Barfüsser در بازل سوئیس کشف شد که معلوم شد بقایای آنا کاترینا بیشوف است؛ زنی که در سن ۶۸ سالگی در سال ۱۷۸۷ از دنیا رفت، اگرچه درباره‌ی دلیل واقعی مرگ او تاکنون بسیار بحث شده است.
سال ۲۰۰۱ بود که بقایای یک شهر گمشده در خلیج خامبات در سواحل هند کشف شد. شهری که برخی باستان شناسان معتقدند قدیمی‌ترین شهر تاریخ است.
پولینسکی گفت که انگشت شست پای چپ قفل‌شده، این نظریه را تقویت کرد که او در زمان مرگ یک خون‌آشام محسوب می‌شده است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ