این روش به پژوهشگران امکان می‌دهد تا رویداد‌های مهم را در چند روز اول رشد، بدون اعمال تغییر ژنتیکی روی جنین مطالعه کنند. احتمال اعمال تغییر ژنتیکی روی جنین، مشکلی است که پیشتر استفاده از برخی روش‌های تصویربرداری از جنین انسان را به دلیل نگرانی‌های اخلاقی محدود کرده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جرم مشتری ۲٫۵ بار از مجموع جرم دیگر سیاره‌های منظومهٔ شمسی بیشتر است. جرم مشتری ۳۱۸ بار بیشتر از جرم زمین است. قطر آن ۱۱ برابر قطر زمین است.
وقتی ماه در نزدیک‌ترین نقطه نسبت به زمین در مدار بیضوی خود قرار می‌گیرد، بزرگ‌تر و روشن‌تر از همیشه دیده می‌شود.
با در نظر گرفتن اینکه به صورت میانگین ماستیف‌های انگلیسی حدود ۸۰ کیلوگرم وزن دارند، زوربا تقریبا ۲ برابر یک سگ معمولی شده بود. این سگ بسیار بزرگ از سر تا انتهای دم چیزی حدود ۲.۵ متر رسیده بود و قدی نزدیک به یک متر داشت.
ستاره النصری‌ها باز هم صاحب یک رکورد جذاب شد.
شجاع خلیل‌زاده این روزها سخت مشغول آماده‌سازی خود در پیش فصل است.
فوق ستاره آرژانتین همچنان در حال رکوردزنی است.
گربه‌ماهی‌های آبی رنگ،‌ ماهی‌هایی هستند که در آب‌های ساحلی بسیاری از ایالت‌های سراسر نیوانگلند یافت می‌شود. طول عمر این ماهی‌ها بین ۹ تا ۱۰ سال است اما برخی از کارشناسان می‌گویند، آنها تا ۲۵ سال هم می‌توانند عمر کنند.
بایرن مونیخ در دیداری دوستانه در پیش‌فصل ۲۷-۰ حریفش را از پیش رو برداشت.
فضاپیمای «کپستون» (CAPSTONE) که دور ماه مدار می زند، برای نخستین بار تصاویری از نزدیک ترین همسابه زمین را ثبت کرده است.
دوربین بسیار حساس و دقیقی که روی یک مداگرد کره ای نصب شده از منطقه ای از ماه عکس گرفته که همیشه در سایه است.
میتل‌هولتسر در سال ۱۳۰۳ خورشیدی و آستانه سرنگونی سلطنت قاجاریه به ایران آمد. او از طرف شرکت هواپیمایی «یونکرس» مأموریت یافت تا خطوط هواپیمایی ایران را در دوره قاجار بررسی کند.
عکس‌های هوایی که عکاس سوئیسی از ایران قدیم گرفته است سند مهمی از تاریخ این کشور را با خود همراه دارد.
شهریار مغانلو در مصاف با مس رفسنجان موفق شد، نهمین گل فصل خود را به ثمر برساند و در فاصله دو گله با رضا اسدی بهترین گلزن مسابقات قرار بگیرد.
باشگاه پرسپوليس از علیرضا بیرانوند برای ثبت صدمین کلین شیت خود با پیراهن این تیم تمجید کرد.
سجاد بازگیر اینبار با پاس خود یک امتیاز را به حساب ملوان بندرانزلی واریز کرد.
دروازه‌بان استقلال در دقایق پایانی دیدار با پیکان تهران دچار آسیب دیدگی شد اما مشکل جدی ندارد.
دومینیک لیواکوویچ، دروازه بان 27 ساله تیم ملی کرواسی، شب فوق العاده ای برابر ژاپن داشته و سه پنالتی گرفت.
اندرو مک‌کارتی در صفحه توئیتر خود نوشت: یکی از دقیق‌ترین عکس‌های من از ستاره ما. این کار با استفاده از یک تلسکوپ اصلاح‌شده خاص انجام شد و شامل گرفتن حدود ۷۰ هزار عکس جداگانه بود.
علی اصغر اعرابی زننده یکی از زیباترین گل‌های هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر بود.
شوکا پستانداری کوچکتر از مرال، کمی قوزدار و دارای دم بسیار کوتاه است که در زبان ترکمنی آن را شوکه در ترکی«الی» و در کردی «فیله گچه» می‌نامند؛ مو‌های شوکا در تابستان کوتاه و نرم و به قهوه‌ای متمایل به قرمز و در زمستان خاکستری است.
شاید باور نکنید، ولی این دو باهم بیست جام معتبر در ایران و آسیا را بالای سر برده‌اند؛ رکوردی که شاید هرگز و توسط هیچ گروه دیگری شکسته نشود.
تازه ترین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از سیاره مشتری این غول گازی را با جزئیات و وضوح خیره کننده‌ای که پیش از این هرگز ندیده بودیم نشان می‌دهد.
تازه ترین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از سیاره مشتری این غول گازی را با جزئیات و وضوح خیره کننده‌ای که پیش از این هرگز ندیده بودیم نشان می‌دهد.
تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویر ستاره ایرندل(Earendel) که گفته می شود دورترین ستاره شناخته شده جهان است را ثبت کرد. این ستاره ۱۲.۹ میلیارد سال نوری از سیاره زمین فاصله دارد. پیش از این تلسکوپ هابل نیز موفق به ثبت این تصویر اما با کیفیت پایین‌تری شده بود. به گفته ستاره‌شناسان، ایرندل به قدری کم‌نور است که یافتن آن حتی در تصاویر جیمز وب نیز می‌تواند چالش برانگیز باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ