وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به تانزانیا، شامگاه چهارشنبه وارد فرودگاه زنگبار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، پیش از ظهر پنج شنبه (۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ) وارد ریاض پایتخت عربستان شد و در بدو ورود مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.«حسین امیرعبداللهیان» به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» و به منظور دیدار با همتای سعودی خود و برخی دیگر از مقامات عالی‌رتبه این کشور به عربستان سفر کرده است.
فارس نوشت: بسیار جای تعجب است که وزیر خارجه با وجود آنکه چندین بار با مقامات طالبان دیدار کرده و میزبان آنها بوده است نسبت به حساسیت این مسائل و هزینه‌هایی که ممکن است براثر چنین اظهاراتی بر نظام و مردم ایران تحمیل شود بی‌اطلاع باشد.
وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به کراچی به مزار محمد علی جناح، رهبر استقلال پاکستان ادای احترام کرد.
حسین امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه و پس از ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.
وزیر خارجه کشورمان بهره‌مندی ایران و ونزوئلا از منابع سرشار انرژی، ظرفیت‌های مکمل و مشترک اقتصادی و تجاری و وجود اراده‌ی جدی را ضامن اجرای توافق راهبردی ۲۰‌ساله و تحقق عملی منافع دو ملت دانست.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در موضوع حق آبه ایران از هیرمند نیز گفت: پیگیری این موضوع را از مسیرهای سیاسی و حقوقی در دستور کار داریم.
وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه آنکارا گفت: برای ابراز همدردی با ملت و دولت ترکیه در زلزله به این کشور آمده‌ایم. به مناطق زلزله زده می‌رویم.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا، به شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این اقدام تروریستی ادای احترام کردند.
وزیر امور خارجه پس از ورود به نواکشوت با محمد ولد غزوانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی موریتانی دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به سوریه، با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان گفت: ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم، اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با اشاره به ورود تیم ملی فوتبال کشورمان به قطر، حمایت جمهوری اسلامی ایران را در برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی اعلام و برای دولت قطر آرزوی موفقیت نمود.
دکتر امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی ایران از زمان ورود به مذاکرات لغو تحریم‌ها برای حصول به توافقی خوب، قوی و پایدار از تلاش‌های عمان در این مسیر قدردانی کرد.
حسین امیرعبداللهیان در دیدار با ایرانیان مقیم ارمنستان موضوع ایرانیان خارج از کشور را از اولویتهای دولت سیزدهم دانست و افزود: دولت ایرانیان خارج از کشور را فرصت تلقی می کند.
وزیر امور خارجه گفت: قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته‌ایم چنانچه سندی درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.
وزیر امور خارجه گفت: قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته‌ایم چنانچه سندی درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اعتراضات و اغتشاشات اخیر در ایران هم گفت: «اعتراضاتی وجود دارند و مردم مطالبشان را به شکل مسالمت‌آمیز مطرح می‌کنند. اما الان اکثر کسانی که در خیابان‌ها هستند توسط کانال‌های سازمان‌یافته هدایت و رهبری می‌شوند.»
حسین امیرعبداللهیان و خانم آنیکن هویتفلد وزیر خارجه نروژ در دیداری در نیویورک، در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
حسین امیرعبداللهیان و خانم آنیکن هویتفلد وزیر خارجه نروژ در دیداری در نیویورک، در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین، گفت: هیچ محدودیتی در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.
وزیر امور خارجه با ناپایدار خواندن شرایط کنونی محیط بین المللی و ماهیت بی ثبات و متغیر نظام بین المللی و وجود کانون‌های متعدد بحران در مناطق مختلف جغرافیایی جهان تاکید کرد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران یک کشتی آرام در اقیانوس متلاطم جهانی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد جزییات طرح صلح ایران در مناقشه اوکراین و روسیه گفت: ایران در این زمینه پیشنهادات اجرایی ارائه کرد که دارای طبقه بندی است. در مورد مجموعه اتمی که در روسیه وجود دارد و لزوم عدم تکرار حادثه چرنوبیل که مربوط به امنیت مردم است، ایران اعلام کرد؛ حاضر است تجربیات خود در مسائل هسته‌ای و ایجاد منطقه امن هسته‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد و همکاری‌های تخصصی بین دو کشور در این خصوص انجام شود. پیشنهاد ایران ابعاد بسیار گسترده‌ای داشت، در پیشنهاد ایران حضور نیرو‌هایی در مرز دو کشور از طرف سازمان‌های بین المللی پیش بینی شده است، تعهداتی نیز برای اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین تعیین شده است.
ساعاتی پیش ویدئویی از حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، منتشر شده بود که وی هنگام ورود به شهر دودوما در تانزانیا در دیدار با لیبراتو مولامولا، وزیر امور خارجه تانزانیا، با خودداری از دست دادن، بدن مولامولا را لمس کرده است. اما با انتشار زاویه جدیدی از این ویدئو، مشخص شد که وزیر خارجه ایران، وی را همراهی می‌کند و «لمس» شدن وزیر خارجه تانزانیا یک خطای دید است.
امیرعبداللهیان بر ضرورت تلاش جهت افزایش حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به این کشور تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ