انتخاب نام در مورد اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی تابع زبان و فرهنگ دینی آنان است. همچنین ذکر سیادت در اسناد سجلی ساداتی که سیادت آنان در اسناد سجلی پدر و یا جد پدری مندرج باشد و یا سیادت آنان با دلائل شرعی ثابت گردد الزامی است، مگر کسانی که خود را سید ندانند و یاعدم سیادت آنان شرعاً احراز شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از زیر مجموعه قوه قضائیه خارج و زیر نظر قوه مجریه اداره می شود.
سازمان ثبت احوال اعلام کرد: هموطنان شناسنامه و کارت هوشمند ملی پیدا شده را به ثبت احوال تحویل دهند.
ستاره خط حمله تیم ملی ایران در برنامه فوتبال برتر نسبت به قوانین جدید انتخاب اسم در ثبت و احوال واکنش نشان داد.
ثبت احوال اعلام کرد: هیچ اجباری در تغییر نام وجود ندارد و صرفا دارندگان اسامی که مغایر ارزش‌های اسلامی و یا القاب و نام‌های زننده و مستهجن یا نامناسب هستند - در گذشته این اسامی گذاشته می‌شد -، می‌توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال اسامی خود را تغییر دهند و هیچ اجباری وجود ندارد.
سازمان ثبت احوال اعلام کرد: تعداد ولادت در دو ماهه نخست سال جاری (تا ابتدای خردادماه) ۱۶۸ هزارو ۱۴۲ مورد ثبت شده است، همچنین تعداد فوتی‌های ثبت شده در همین مدت ۷۱ هزار و ۲۹۹ مورد بوده است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور از راه اندازی سامانه الکترونیکی جهت ثبت نام فاقدین شناسنامه خبر داد.
برای جلوگیری از هرگونه اختلال در خدمات، شهروندان باید آخرین تغییرنشانی خود را ظرف مدت ۲۰ روز به سازمان ثبت احوال کشور اعلام کنند.
رییس سازمان ثبت احوال کشور درباره لزوم تعویض شناسنامه‌های قدیمی گفت: برای تعویض شناسنامه‌ها بازه زمانی نگذاشتیم؛ اما توصیه جدی ما این است که شهروندان حتما برای تعویض شناسنامه اقدام کنند. به این ترتیب هم اطلاعات آن‌ها در پایگاه داده‌های ثبت احوال به روز می‌شود و هم از بسیاری سو استفاده‌ها جلوگیری خواهد شد.
شهروندان می توانند از طریق مرورگر تلفن همراه به صورت مجازی و در کمتر از ۵ دقیقه تغییر نشانی خود را ثبت کنند.
روز گذشته موادی از قانون انتخابات مجلس اصلاح شد اما تذکرات اقتصادی و ارزی نمایندگان که جلسه دیروز را داغ و خبری کرده بود موجب نشد تا مصوبات دیروز مجلس در مورد اصلاح قانون انتخابات از واکنش های فضای مجازی در امان بماند.
معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه نباید تصویر پشت کارت ملی را در اختیا هیچ فردی قرار داد، گفت: رمز ورود به سیستم ثبت احوال پشت کارت ملی است.
زین‌صالحی، رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: از این به بعد کارت‌های ملی توسط شرکت‌های داخلی ساخته می‌شود.
وزیر کشور گفت: سازمان ثبت احوال یک سازمان پیشرو و موثر در تصمیم گیری های کلی و کلان کشور می تواند باشد و باید باشد.
سازمان ثبت احوال اعلام کرد که با تشکیل بیش از ۸۰۰۰ پرونده برای ایرانیان فاقد شناسنامه موضوع تخصیص شناسه و صدورکارت موقت برای فاقدین شناسنامه پیگیری خواهد شد.
روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور طی اطلاعیه اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۲۶۸ نام ژینا در کشور به ثبت رسیده است و انتخاب این نام یا تغییر به نام ژینا ممانعتی ندارد.
سازمان فناوری اطلاعات ایران، خبر اتصال سازمان ثبت احوال کشور به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را تکذیب کرد.
با حضور وزیر کشور، از درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال رونمایی شد.
ارائه خدمات هویتی میز خدمت سازمان ثبت احوال کشور در تهران، تا ۲۶ شهریور مصادف با اربعین حسینی در راستای رفاه حال شهروندان و زائران ابا عبدالله الحسین (ع) ادامه خواهد داشت.
همزمان با هفته دولت، میز خدمت سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه خدمات آسان‌تر و جامع تر به شهروندان به مدت یک هفته افتتاح شد.
سازمان ثبت احوال با برپایی میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اقدام به دریافت درخواست‌های صدور گواهی یک بار خروج از کشور و تعویض شناسنامه می نماید.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: تمام اطلاعات هر شخص باید در ثبت احوال تجمیع شود.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال بر تحول در حوزه های مدیریتی در این سازمان تاکید کرد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: توجه به امر پژوهش برای پیشبرد اهداف سازمان بسیار ضروری، مؤثر و کارآمد است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: همه افراد مکلف به اعلام آخرین نشانی خود به سازمان ثبت احوال هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ