در دوران قاجاریه نماز جمعه مجددا رسمیت پیدا کرد و برای اولین بار امامت جمعه پایتخت موروثی و به عنوان یک منصب دولتی در میان مردم شناخته شد و از این جهت نیز مردم چندان اقبالی به برگزاری آن نداشتند چرا که امامان جمعه به نوعی توجیه‌گر دولت‌های قاجار به شمار می‌رفتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آمار مهاجرت پزشکان وحشتناک است. غیر از این‌که به مرکز پژوهش‌های مجلس سپرده شده تا دلایل موضوع را مشخص کنند، بسیاری از حرف‌های جامعه تخصصی باید جدی گرفته شود. وقتی بحث تعرفه‌ها را داریم و یکی از دلایل مهم جامعه پزشکی نیز همین واقعی نبودن تعرفه‌هاست، باید به آن توجه کرد. دستگاه اجرایی برای این موضوع چه کاری کرده که تعرفه‌ها واقعی شود؟
نمازجمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
اطلاعات نوشت: امروز در صفوف اول جماعات، چه چیز تازه‌ای برای نوجوان و جوان وجود دارد، تا خود را هرچه نردیک‌تر به ضریح وجودِ امامِ جماعت برساند و در صف اول نماز بگزارد؟ گیرم صف اول و دوم از آنِ کم‌سن و سال‌ها شد و در تمام دوماه محرّم و صفر نیز جز جامه‌ی سیاه بر تن آنان دیده نشد؛ آن‌گاه خیال‌ِ دغدغه‌مندان از بابت دین‌داری مردم راحت خواهد شد؟
نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ره) به امامت حجت الاسلام کاظم صدیقی برگزار خواهد شد.
از میان گور‌های مورد مطالعه قرار گرفته آن دسته‌ای که بالاترین جایگاه را داشتند متعلق به زنان بودند که نشان می‌دهد آنان از نقش قدرتمندی در جامعه شیونگ نو برخوردار بودند. تابوت‌های استادانه نشان‌های طلایی خورشید و ماه را نشان می‌دادند که نماد قدرت شیونگ نو بودند. یک گور حاوی بقایای شش اسب و یک ارابه بود.
بیش از ۲۵۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در جای جای مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند. فلسطینیان ساکن قدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری از نخستین ساعات بامداد جمعه خود را به مسجد مبارک الاقصی رسانده و نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر به جا آوردند. فلسطینیان پس از اقامه نماز با حمل پرچم‌های فلسطین و بیرق‌های حماس و گردان‌های قسام و پارچه نوشته‌هایی در حمایت از مقاومت و روز جهانی قدس در محوطه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی تظاهرات گسترده‌ای به راه انداختند.
نماز جمعه تهران بیست و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲
نماز جمعه تهران یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲
خطیب نماز جمعه تهران گفت: کسانی که با اقدام جنایتکارانه دست به مسموم‌سازی دانش آموزان می‌زنند، چه عامل و چه مسبب باشند مرتکب افساد فی‌الارض شده‌اند و حکمشان اعدام است.
نگران‌کننده‌ترین و عمیق‌ترین تهدید نهفته در مراسم ۲۲ بهمن امسال این است که چنین پنداشته شود دیگر نیاز به افق‌گشایی و اصلاح امور نیست. چرا که مطالبه‌هایی که تحت عنوان اعتراض مطرح می‌شدند، همه‌گی ساختگی و توطئه دشمنان بوده است. ملت واقعی آن‌هایی بوده و هستند که در روز ۲۲ بهمن در خیابان‌ها شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند. آن‌های دیگر فریب‌خورده، ملحد و یا دست نشانده گروهک‌ها هستند. چنین تصوری از هم اکنون می‌تواند ناقوس بحران‌های فراگیر در آینده را به صدا در آورده و زمینه تشدید هر چه بیشتر بی‌نظمی‌ها در داخل باشد
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: فضای مجازی جوانان ما را تهدید می‌کند و این فضا بسیار خطرناک است البته پادزهر آن نماز جمعه، اعتکاف، اربعین و عاشورا است.
پرویز امینی پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی، در تحلیل خود چه از نسبت شخصیت سردار قاسم سلیمانی به‌عنوان چهره‌ای ایدئولوژیک با جامعه متکثر امروز ایران، چه از نوع ارتباط فرمانده شهید سپاه قدس به‌عنوان نماد قدرت نظام حاکم با اقشار مختلف اجتماعی و جریان‌های متفاوت سیاسی و چه از شیوه مواجهه گفتاری و کرداری او با مسائل داخلی و حتی در روابط خارجی، به دو ویژگی فردی وی ارجاع می‌دهد؛ منعطف‌بودن و توان شهید سلیمانی در نمایندگی از عموم. تحلیلی که شاید محوری‌ترین معنایش در این جمله امینی نمایان باشد: «اگر امروز سردار سلیمانی بود خیلی از مسائلی که منجر به حوداث اخیر شد اصلاً شکل نمی‌گرفت؛ او شخصیتی قدرتمند برای ایجاد وفاق، تعدیل تعارضات، فهم شرایط اجتماعی و مشورت‌دهی به ساختار حکمرانی بود تا جایی بایستد که التهاب را آرام کند.»
منابع فلسطینی اعلام کردند که بیش از ۷۰ هزار فلسطینی ساکن بیت المقدس و اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر در مسجد مبارک الاقصی به جا آوردند.
شعارنویسی‌های این روز‌ها تنها نتیجه یک انحراف یا تهییج هیجان نیست، بلکه می‌توان از آن به عنوان آینه تمام نمای احوالات این روز‌های کشور یاد کرد. این روز‌ها هیچ چیز عادی نیست؛ حتی دیوارها! دیوار‌های این شهر، پر از دیوارنگاره‌هایی نامعمول هستند که به جای خلق یک تصویر هنری و زیبا، یکی بر آن شعار نوشته و یکی آن را مخدوش کرده است. آشفتگی بر دیوار‌های این شهر جولان می‌دهد؛ همانند آن‌چه در جامعه در جریان است
نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
امام جمعه مسجد مکی درباره واقعه ۸ مهرماه زاهدان، گفت: هیچ کس از ما نمی‌دانست و آمادگی هم نداشت که حادثه و اتفاقی پیش می‌آید ما نماز خواندیم و صحبت‌های ما هم در آرامش انجام شد و بعد از اتمام نماز معمولا اینجا اهل سنت نوافلی می‌خوانند و برخی در چهار رکعت اول بوده و برخی چهار رکعت را تمام کرده بودند که صدای تیراندازی به صورت مسلسل شنیده شد و ادامه پیدا کرد و مردم سراسیمه شده بودند.
مولوی عبدالحمید در نماز جمعه این هفته گفت: «ما دشمن نیستیم. ما خیرخواه همه هستیم. متاسفانه به حرف‌ها توجه نشده است که این مشکلات وجود دارد.»
رجایی گفت: قلمرو نیاز نیازمندان و منشأ استحقاق قرار گرفتن آنها یکی از بحث های مهم عدالت است، اینکه آیا نیازمندانی که تا دیروز توان درآمدی داشتند و الان فاقد آن هستند این افراد باید چه کنند؟
بررسی ابعاد مختلف موضوعات اقتصادی روز جامعه در حوزه معیشت مردم، بررسی بودجه 1401 و بررسی طرح پیش نیاز برای بررسی برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه 1402 کشور با رویکرد اصلاح ساختار بودجه، بررسی غلبه بر تورم و همچنین هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های تولیدی و اقتصادی و رشد اقتصادی کشور در زمره محورهای مهم مباحث امروز بین دولت و مجلس بود
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای از تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق در روز دوشنبه به منظور دفاع از دولت و نهادهای قانونی قدردانی کرد.
اگر آتش‌سوزی بود یا سیل و زلزله، با هر میزان خرابی پس از مدت مشخصی تمام می‌شد و مال باخته می‌توانست برای از نو ساختن سرمایه خود اقدام کند. اما ریزش بورس بدتر از هر بلای طبیعی دیگر برای مدت نامشخصی ادامه دارد و حتی سهامدار نمی‌تواند تصور کند آخر این همه خسارت کجاست!؟
جدیدترین آمار ارایه شده حاکی از آن است که از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود یک هشتم افراد آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.
یک عده روشنفکر می گویند امام چه نیازی به تبلیغ دارد؟! بعضی ها هم این کار را غیر اخلاقی می دانند و می گویند چرا برای تبلیغ سرمایه گذاری می کنید؟ اگر در جامعه ای پیام رسا باشد و جامعه از زبان انبیاء مستقیم پیام را بشنوند نیاز ندارند به ابزارهای دیگری متوسل شوند
امام جمعه اصفهان گفت: حجاب و اقتصاد دو موضوع متفاوت از هم هستند و بحث حجاب هیچ ارتباطی با بحث اقتصاد ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ