شعارنویسی‌های این روز‌ها تنها نتیجه یک انحراف یا تهییج هیجان نیست، بلکه می‌توان از آن به عنوان آینه تمام نمای احوالات این روز‌های کشور یاد کرد. این روز‌ها هیچ چیز عادی نیست؛ حتی دیوارها! دیوار‌های این شهر، پر از دیوارنگاره‌هایی نامعمول هستند که به جای خلق یک تصویر هنری و زیبا، یکی بر آن شعار نوشته و یکی آن را مخدوش کرده است. آشفتگی بر دیوار‌های این شهر جولان می‌دهد؛ همانند آن‌چه در جامعه در جریان است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور ترکیه در چارچوب دیدارهای رسمی وارد شهر دوحه پایتخت قطر شد.
درحالیکه تنها شش هفته از برگزاری آخرین بازی در نوکمپ می‌گذرد روند تخریب به دیوارها رسیده و این استادیوم تاریخی حالا دیگر قابل تشخیص نیست.
بلیت دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها در شهر آناهایم به پایان رسید تا ایرانی‌های مقیم آمریکا به عنوان یار هفتم، همراهی خوبی با ملی پوشان کشورمان برابر حریفان داشته باشند
بلیت دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها در شهر آناهایم به پایان رسید.
تصویر فیل فودن، ستاره جوان منچسترسیتی، توسط یک گروه هنری مشهور که پیش از این دیوارنگاره‌هایی از لیونل مسی، دیه‌گو مارادونا و محمد صلاح را خلق کرده بود بر دیوارهای این شهر نقش بست.
دیدار‌های رده بندی و فینال ۳ وزن دوم و پایانی رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام کوژومکول و ساناتبایف قرقیزستان، امروز (جمعه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد که محمدرضا گرایی به مدال نقره رسید و محمدعلی گرایی و علیرضا مهمدی صاحب مدال طلا شدند.
اسکلت‌های تازه کشف شده نشان می‌دهند که شهر متروک ایتالیا با رویداد‌های لرزه‌ای خشن پیرامون فوران تاریخی در سال ۷۹ پس از میلاد از بین رفته است. این استخوان‌ها متعلق به مردان حداقل ۵۵ ساله در زیر دیواری یافت شد که باستان شناسان معتقدند قبل از غرق شدن زیر خاکستر آتشفشان، فرو ریخته است.
ای کاش همه دیوار‌های شهر، بنر و تراکت و دیوارنوشت بود، اما لبخند رضایت بر صورت کارگر می‌نشست، می‌توانست عرق جبین بریزد و حاصل دست‌رنجش را خرج زندگی بی‌دغدغه کند، می‌توانست استیصال و بلاتکلیفی را از چشمانش بیرون کند و از روی دیوار‌های شهر شغلی انتخاب کند و آینده‌اش را بسازد.
در یکی از دیدارهای حساس مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز در جم و در استادیوم تختی این شهر شاگردان امید رضا روانخواه پذیرای استقلالی ها خواهند بود.
مربی سابق آلخاندرو گارناچو، ستاره جوان منچستریونایتد، می‌‌گوید او می‌توانست هم در تیم ملی اسپانیا و هم در تیم ملی آرژانتین بازی کند اما به دلیل شیفتگی بی و حد و حصرش به لیونل مسی آرژانتین را انتخاب کرد.
بعد از مشروطیت و با روی کار آمدن نظام سیاسی، مجازات سر بریدن عملی غیرانسانی تلقی شد؛ بنابراین تپه خاکی و میدان قاپوق وسط میدان هم تخریب شد و از بین رفت. از این رو تختگاهی دیواردار ساخته شد که روی آن تیرکی چوبی قرار داشت و طناب‌دار را روی آن نصب کردند. قبل از اجرای حکم، مجرمان را پیاده در معابر و میدان‌های معتبر و قبرستان‌های شهر می‌گرداندند و به زور از آنان می‌خواستند تا از مردم گدایی کنند و به این نحوه گدایی «حق تیغ» می‌گفتند.
وینگر برزیلی و 23ساله منچستر یونایتد، برای رسیدن به جایگاه کنونی خود، از شرایطی طاقت‌فرسا عبور کرده است.
مهرداد لاهوتی گفت: یکی از محورهای اصلاح شیوه حکمرانی گسترش ارتباط با دنیاست. ما باید با حفظ ارزش‌های نظام با دنیا ارتباط داشته باشیم. دنیا مثل حلقه‌ای به هم پیوسته است و نمی‌شود آن را جدای از یکدیگر دانست.
صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیمزارهای کشور، براساس قانون تجارت در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری شهر تهران به ثبت رسید.
«سمیرا مقامی دانا» هنرمند کالیگراف ساکن یک محله از شهر درندشت پایتخت است که از مدتی قبل آثار خطاشی‌اش بر دیواره‌های شهر خوش درخشیده و خیابان‌ها و کوچه‌ها را شاعرانه کرده است.
اعتماد نوشت: در طول تاریخ، دیوارنگاری از جنبه‌های مختلف ابزار دست جامعه قرار گرفته است. «اعتراض» از جمله مضامینی است که از بدو تولد همواره با دیوارنگاری آمیخته بوده است. ملل و جوامع در اعصار مختلف از این تریبون برای بیان اعتراضات خود استفاده کرده‌اند. از اروپا و جنگ جهانی گرفته تا جنبش سیاهان در امریکا، دیوارنگاری همیشه در کنار سایر ابزار اعتراض به کار گرفته شده است.
منابع عبری با انتشار تصاویری از جمع آوری دیوارهای فولادی از برابر منزل نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی و انتقال آن به محل سکونت نتانیاهو خبر دادند.
دیوید مویس در مصاحبه ایی مدعی شده که کار دشواری در الدترافورد دارد اما پاتریس اورا با ذکر دلیل توضیح می دهد که بازیِ برابری بین وستهام و منچستریونایتد در پیش خواهد بود.
واژه امروزی یخچال در ایران برگرفته از بنا‌هایی درگذشته است. معماری این بنا‌ها به گونه‌ای بود که آب را در فصل سرما به چالی که روی آن گنبد و در کنار آن دیواری سایه انداز ساخته شده بود هدایت می‌کردند تا آب یخ بزند و در فصل گرما مورد استفاده قرار بگیرد. این یخچال‌ها بیشتردر شهر‌های کویری ایران با معماری مخروطی شکل به چشم میخورد. شهر کویری سمنان نیز دارای یخچال‌های متعددی بود که پنج عدد از آن‌ها در سال ۱۳۸۱ به عنوان آثار به جا مانده از دوره قاجار ثبت شد و در حال حاضر چهار یخدان در فضای شهر باقی است و دیگری به کلی تخریب شد. از این چهار یخدان تاریخی دو یخچال وضعیت معماری خود را حفظ کرده و دو یخچال دیگر وضعیت مناسبی ندارد.
شهرداری منطقه ۸ به منظور منقش شدن ۸ دیواره به نام مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با اعلام فراخوان "امام مهربانی ها"با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان دعوت به همکاری می‌کند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: همزمان با فرارسیدن مهرماه و آغاز سال جدید تحصیلی، سازمان زیباسازی شهر تهران طرح نقش مهر را روی دیوارهای مدارس مناطق ۲۲ گانه تهران اجرا می‌کند.
انفجار‌های ادامه‌دار کارخانۀ سیمان تهران در کوه‌های بی‌بی شهربانو در شهر ری، سرانجام ترک‌هایی عمیق روی گنبد و دیوار‌های مقبرۀ بی‌بی شهربانو ایجاد کردند.
شهرداری قشم اعلام کرده است: در خصوص خسارات زیست محیطی درختان کنوکارپوس، قطع این درختان با اولویت رفع مزاحمت‌های ناشی از تهدید سلامت جسمی شهروندان، جلوگیری از انسداد مسیر فاضلاب و خسارت به تاسیسات شهری، پیاده روها، معابر و دیوار‌ها و جایگزینی با درختان بومی و شهری سازگار با محیط در کمیسیون ماده هفت شهر قشم با حضور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و نماینده سازمان منطقه آزاد به تصویب رسید.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از تشکیل کمیته‌ای در خصوص ساماندهی فضای تئاتر شهر خبر داد و گفت: ضرورت دارد حریم بنای تئاتر شهر بدون ایجاد حصارکشی و دیوارکشی حفظ شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ