خانه اندیشمندان علوم انسانی در بیانیه‌ای در پی اقدامات اخیر شهرداری تهران تاکید کرد: مصمم هستیم تا تمام برنامه‌های این خانه طبق اعلام قبلی برگزار شود و وقفه‌ای در روند آن ایجاد نگردد؛ لذا از شورای اسلامی شهر تهران و سایر شخصیت‌های حقوقی و حقیقی که دل در گرو رشد و پیشرفت و اعتلای کشور عزیزمان دارند برای ادامه حیات علمی و فرهنگی این مجموعه تقاضای حمایت و کمک داریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چند ارتقاء در این تویوتا برای مدیریت شرایط ناهموار وجود دارد. ارت‌کروزر برای بهبود فاصله از زمین، محور‌های پورتال را نصب می‌کند و برای سه محور، قفل‌های دیفرانسیل وجود دارد.
فرزانه توسلی دروازه‌بان و کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان از مشکلات سوپرلیگ فوتسال زنان می‌گوید.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سخنرانی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: ما خیال می‌کنیم که روسیه رفیق استراتژیک ماست، اما این استراتژیک با استراتژیکی که ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند! شما اگر دنبال اتحاد دائمی باشید اشتباه کردید و در چاله می‌افتید. ضد آمریکایی بودن خوب است، ولی نه اینکه تبدیل شود به هدف اول منافع ملی ما. چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی وجود ندارد. این ما هستیم که می دویم زیر سنگ تا سنگ بخورد به سرمان! چین چنین کاری نمی‌کند چون تصور صحیح دارد، ادراک درست دارد. اصلا بد و خوب نداریم در دنیا. من اصلا ضد روس نیستم، ۲۸ سفر به روسیه داشتم در زمان وزارتم. معتقدم ضد روس بودن برای ایران خطرناک است، همان طور که ضد آمریکا بودن برای ایران خطرناک است. منبع: جماران
شهردار تهران در خصوص ماجرای خانه اندیشمندان علوم انسانی، گفت: مسیر طی شده کاملا قانونی است.
معاون اجتماعی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت خانه اندیشمندان علوم انسانی و حواشی مطرح شده در این رابطه، گفت: این چنین تهمت‌هایی به مدیریت شهری نمی‌چسبد، ما به دنبال پلمب این خانه نبودیم و توقع‌مان این بود که کسانی که اظهارنظر می‌کنند موضع ما را هم بپرسند. آن‌ها بدون داشتن موضع ما صحبت‌هایی را ارائه کرده‌اند.
در شرایط ایران امروز، مهم‌ترین سیگنال‌ها می‌بایست در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد. جامعه باید در فرآیند زندگی اجتماعی خود بیش از گذشته احساس آرامش داشته باشد. در روز‌های اخیر، چندین اتفاق پی‌درپی باعث ایجاد موجی از بی‌اعتمادی و ناامنی روانی در جامعه - به خصوص در میان روشنفکران و کنش‌گران اجتماعی فرهنگی- شده است. نگاه کنید به اقداماتی که اخیرا در خصوص خانه اندیشمندان علوم انسانی صورت گرفت و در جامعه علمی بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت.
آذر منصوری نوشت: کانون مستقلی که وابستگی جناحی و سیاسی به هیچ یک از جریان‌های سیاسی ندارد و درست در روزی که باید قلم و اهل آن گرامی داشته شوند، به ناموجه‌ترین شکل ممکن به این خانه یورش می‌برند؟ مگر می‌توان بر اندیشه‌ها قفل زد؟
رضا داوری اردکانی استاد فلسفه و رییس فرهنگستان علوم و غلامرضا اعوانی رئیس انجمن حکمت و فلسه ایران در پیام‌های جداگانه به رفتارها با خانه اندیشمندان علوم انسانی اعتراض کرد.
در اخبار منتشره و توضیح مقامات رسمی شهرداری تهران به روشنی مشخص نشده است که تصمیم گیری شهرداری تهران برای حل چه مشکلی انجام شده است؟ این تصمیم گیری به چه شیوه‌ای اجرا شده است؟ و این شیوه چه هزینه‌ای داشته است؟ و چه مشکلات جدیدی را پدید آورده است؟ و چه ایرادی به عملکرد مدیران قبلی خانه اندیشمندان وارد بوده است که چنین اقداماتی را ایجاب کرده است؟
در حقیقت مشکل اصلی آنان وجود «غیر» است. اثبات خودشان ممکن نیست ولی نفی و حذف دیگران را ممکن می‌دانند. ولی این رویکرد نتیجه‌بخش نیست. به این علت روشن که اگر نتیجه می‌داد که تا حالا داده بود و این اندازه عقب‌گرد کشور را شاهد نبودیم. مشکل اصلی وجود تنگ‌نظری افراطی است. فقط می‌خواهند دیگران نباشند. همین.
براساس اطلاعات رسمی، خانه اندیشمندان علوم انسانی، یک موسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره مستقل است که سال ۱۳۹۰ در وزارت ارشاد به ثبت رسیده است. قرارداد خانه اندیشمندان با شهرداری تهران در مورد ملک خیابان نجات‌اللهی فسخ نشده و برای فسخ آن، در صورت عدم رضایت طرف قرارداد، حکم قضایی لازم است.
در حقیقت مشکل اصلی آنان وجود «غیر» است. اثبات خودشان ممکن نیست ولی نفی و حذف دیگران را ممکن می‌دانند. ولی این رویکرد نتیجه‌بخش نیست. به این علت روشن که اگر نتیجه می‌داد که تا حالا داده بود و این اندازه عقب‌گرد کشور را شاهد نبودیم. مشکل اصلی وجود تنگ‌نظری افراطی است. فقط می‌خواهند دیگران نباشند. همین.
بخشی از التهاب و نارضایتی عمیقی که در جامعه و به ویژه در تهران وجود دارد، فقط ناشی از فقر و تورم نیست، بلکه، ناشی از تنگنای حضور فرهنگی و حضور اجتماعی در فضای شهری هم هست؛ و این تنگنای حضور فرهنگی و اجتماعی، برای شهروندان، تنگی تنفس ایجاد می‌کند. این در حالی است که استادان ارزشی و انقلابی ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی کشور در اختیارشان قرار دارد.
عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در ماجرای خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: این شکلی که شهرداری مستقیم و بدون طی مراحل قانونی به این مرکز مراجعه کرده به نظر قابل دفاع نیست و ما این روش را نمی‌پسندیم.
توکلی‌زاده در پایان به فضاسازی رسانه‌ای یک جریان خاص درباره خانه اندیشمندان علوم انسانی اشاره کرد و گفت: این جریان، معمولا سردمدار ایجاد تنش و التهاب فکری در کشور بوده و بررسی نظارتی آن خالی از لطف نیست.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سرپرست مرکز حقوقی شهرداری خواست تا علیه ناشران خبر کذب «پلمب خانه اندیشمندان علوم انسانی» طرح دعوی قضایی کند.
علیرضا غریب‌دوست، دبیر انجمن حقوق‌شناسی می‌گوید، خانه اندیشمندان علوم انسانی هیچ وابستگی‌ای به هیچ نهادی ندارد و حتی انتفاع مالی هم ندارد، اما براساس گفته‌های او، شهرداری تهران مدتی است در پی این است که سکان خانه اندیشمندان علوم انسانی را در دست بگیرد.
عباس عبدی فعال سیاسی به تخلیه و پلمب خانه اندیشمندان علوم انسانی توسط شهرداری واکنش نشان داد.
مراسم آیین نکوداشت دکتر حسین مهرپور و با رونمایی از کتاب مجموعه مقالات اهدایی به استاد ببا حضور دکتر محمد جواد ظریف در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
سرمربی پرتغالی در نامه‌ای که به هواداران استقلال نوشته و به طور اختصاصی در اختیار "ورزش سه" قرارداده درباره شایعات مطرح شده پیرامون خودش توضیح داد.
رئیس خانه صمت ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار عدم تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
حسین نورانی‌نژاد می‌گوید: تفاوتی که امسال داریم این است که در کنار سخنرانی و مناجات، طی سه شب خانم دکتر صدیقه شکوری‌راد، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و دکترای مطالعات زنان، بحث فشرده و پیوسته‌ای با عنوان «اندیشمندان مسلمان ایرانی و مسئله زن» خواهد داشت تا بلکه به سهم خودمان حرکتی در این حوزه انجام داده باشیم و اگر بازتاب خوبی بگیریم، نواندیشان دینی را به‌سمت مباحث راهگشا و همسو با مطالبات برابری‌خواهانه سوق دهیم و دست‌کم از جانب مسلمانان برابری‌خواه، این مطالبه را تقویت کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ