سخنگوی کمیسیون عمران گفت: به نظر بنده اگر لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی تدوین و تصویب شود می‌تواند به سامان دهی و نظارت بهتر بر فرآیند ساخت مسکن و تأمین نیاز جامعه منجر شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع روسیه بامداد امروز جمعه اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی را بر فراز مسکو و حومه آن هدف قرار داده است.
وزارت دفاع روسیه بامداد امروز جمعه اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی را بر فراز مسکو و حومه آن هدف قرار داده است.
طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی دوباره پس از دوازده سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. موافقان در این زمینه بر این باورند که در صورت اجرای این طرح، شاید شرایط حوزه مسکن بهبود پیدا کند؛ اما اینکه بار مالی تحمیل شده به دولت در راستای تحقق این امر چقدر توجیه اقتصادی داشته باشد، جای سوال دارد؟ منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تابناک به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی دوباره پس از 12 سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. موافقان در این زمینه معتقدند در صورت اجرای این طرح شاید شرایط حوزه مسکن بهبود پیدا کند اما اینکه بار مالی تحمیل شده به دولت در راستای تحقق این امر چقدر توجیه اقتصادی داشته باشد جای سوال دارد؟ منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تابناک به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
مشاور وزیرراه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: اعتبارزدایی از اسناد عادی تحولی عظیم در حوزه صنعت مسکن است که می‌تواند سرمایه جذب کند.
رئیس مجلس گفت: مجلس پیش از این قانون جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی را تصویب کرده بود و امروز با تصویب طرح ساماندهی اجاره بها، قانون‌گذاری در حوزه مسکن را تکمیل کرد.
رئیس مجلس گفت: مجلس پیش از این قانون جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی را تصویب کرده بود و امروز با تصویب طرح ساماندهی اجاره بها، قانون‌گذاری در حوزه مسکن را تکمیل کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس پیش از این قانون جهش تولید مسکن و اخذ مالیات از خانه های خالی را تصویب کرده بود و امروز با تصویب طرح ساماندهی اجاره بها، قانونگذاری در حوزه مسکن را تکمیل کرد.
رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکارهای قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکارهای قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن، به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
اردستان-فرماندار اردستان در بازدید میدانی از روستاهای بخش مهاباد این شهرستان گفت: مهاباد مشکلات بسیاری در حوزه‌های آب و مسکن دارد.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: تیم نظارت و بازرسی وزارت راه و شهرسازی با قدرت، حل مسائل و مشکلات بخش مسکن را در حوزه اراضی، ساخت و سایر موارد رصد می‌کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مشکلات خط در حوزه GMP ممکن است بحرانی یا غیر بحرانی باشد که در موارد بحرانی و ماژور خط بلافاصله تعطیل می‌شود و البته موضوع در مورد این خط تولید به رغم این که بحرانی نبود، تصمیم به تعطیلی را در پی داشت.
در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به چین، وزیر راه و شهرسازی نیز با همتای خود ملاقات کرده و تفاهم نامه‌هایی در حوزه ریلی، حمل و نقلی و ناوگان هوایی و مسکن امضا کرده‌اند
ممکن است برخی مدعی عدم همراهی مجلس با این وزارت خانه شوند که در پاسخ باید یادآور شویم، مجلس در این حوزه هم مانند دیگر حوزه‌ها یاریگر دولتمردان بوده و هست؛ اما از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ نیازی در این زمینه اعلام نشده و متاسفانه تا به امروز هیچ طرح و لایحه جدیدی از طرف ایشان به مجلس ارائه نگشته است. بالاخره مجلس که نمی‌تواند برای ایشان طرح یا لایحه طراحی کند!
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اتاق‌های تکثیر قرنطینه هستند و در اتاق تکثیر می‌ماند تا زمانی که رمز فایل در قالب پیامک برای رئیس حوزه امتحانی ارسال شود گفت: تنها شخصی که می‌تواند گوشی همراه داشته باشد، مسئول حوزه امتحانی است و این رمز پنج تا دو دقیقه قبل از شروع آزمون برای وی پیامک می‌شود و به هیچ عنوان قبل از شروع آزمون امکان دسترسی به سوالات برای هیچ کس وجود ندارد.
کرمان - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار مسکن گفت: عقب ماندگی های انباشت شده در حوزه مسکن جبران می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان بلاتکلیف است، گفت: عدم تکمیل سامانه در حوزه املاک به معنی شکست تمامی برنامه‌ها پیرامون موضوع مسکن است.
عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سوال که «از حوزه راه تا مسکن انتقادات زیادی به عملکرد وزیر راه وارد است، علت مماشات مجلس و دولت با ایشان چیست؟» گفت: مجلس در نطق‌ها و تذکرات خود نسبت به وزیر راه و نسبت به وزارت عریض و طویل راه و شهرسازی با وظایف گسترده‌ای که وجود دارد، سوالات جدی دارد. تعهد مسکن، تعهد دولت است و باید وزارت شهرسازی کارنامه خود را در خصوص ساخت یک میلیون مسکن به مجلس و مردم گزارش دهد که درخصوص رفع مشکلات مسکن چه اقداماتی انجام داده است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر راه و شهرسازی، مالیات‌های حوزه مسکن باید به صندوق ملی مسکن واریز شود، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در مورد حوزه مسکن یک ایراد در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و آن اینکه این وزارتخانه به جای آن که نقش سیاستگذار و تسهیل‌کننده داشته باشد اکنون یک نقش پیمانکاری به خود گرفته است و جای انبوه‌سازان و بخش خصوصی در این حوزه خالی است در حالی که این‌ها باید بیایند مسکن تولید کنند و ما آن‌ها را نداریم.
وزارت انرژی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: آنکارا به تحریم‌ های روسیه در حوزه انرژی نخواهد پیوست.
ماجرای رتبه بندی معلمان در نوع خود، مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، اما متاسفانه در اجرا متوقف شد. دولتیان بدانند، هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود، چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی‌گردد.
نماینده مردم فومن در ادامه، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ