به مناسبت عید غدیر خم تعداد ۱۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم استان تهران توسط دانشگاه هوایی شهید ستاری طبخ و توزیع شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این ویدئو که در مناطق روستایی کشور آذربایجان به ثبت رسیده است، نحوه طبخ متفاوت مغز گاو به سبک و سیاق مردم روستای شیرین را نشان می دهد.
نذری دادن از رسوم ماه محرم است که برخی افراد در هیئت‌ها، مساجد و حتی منازل خود به صورت گروهی به طبخ غذا‌های نذری مشغول می‌شوند تا این غذا‌ها را بین عزاداران توزیع کنند.
نیستانی با بیان اینکه نان سنگک با حرارت مستقیم و سوخت‌های فسیلی طبخ می‌شود، ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که مواد زیان بار و مضر، سلامت نان را تحت تاثیر قرار دهد.
دانستن برخی فوت و فن‌ها و ترفند‌های مخصوص آشپزی هنگام طبخ غذا به شما کمک می‌کند با صرف زمان کمتر نتیجه مطلوبتری از آشپزی داشته باشید.
دستور طبخ شام فوری و خوشمزه در ۱۰ دقیقه را اینجا ببینید.
به صورت همزمان دو پویش «احسان غدیر» و «نسیم احسان» به مناسبت عید غدیر خم جهت طبخ و توزیع غذای گرم در روز عید غدیر و توزیع وسایل سرمایشی در مناطق کم‌برخوردار آغاز شد.
سالاد ماکارونی، پیش غذای خوشمزه و مجلسی است که به سرعت طبخ می‌شود و می‌توان آن را در مهمانی‌ها بخصوص در جشن تولد‌ها و مراسم‌های عصرانه تهیه کرد.
طبخ در فر یکی از رایج‌ترین روش‌های طبخ و گرم‌کردن مواد غذایی است. این روش نسبت به سرخ‌کردن در روغن ارجحیت دارد، اما باید دانست که در مورد بعضی از خوراکی‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا تغییراتی در ساختار و طعم آن ایجاد می‌کند.
فطیر (feteer maltout) که در ایران خودمان نیز به انواع و اقسام روش‌ها طبخ می‌شود نوعی دسر مربوط به دوران مصر باستان است که مصریان عادت داشتند آن را به خدایانشان تقدیم کنند. این دسر نیز از آن موقع به محبوبیت بالایی نزد مصریان و اهالی خاورمیانه دست پیدا کرده است.
احتمالا روشی معمول در هر خانواده ای برای تهیه این غذای خوشمزه وجود دارد، اما می توانید در آستانه‌ی سال جدید، روش های متنوع تری را هم امتحان کنید تا شادی شب عید شما رنگ و بو و شاید طعم تازه ای بگیرد. در ادامه می توانید انواع روش های طبخ ماهی را بخوانید:
ماهی از جایگاه ویژه‌ای در سفره ما ایرانیان برخوردار است و به ویژه در شب عید مهمان سفره بسیاری از ماست. اما ماهی به‌رغم فواید سلامتی بخش خود اگر به صورت درست و اصولی طبخ نشود، می‌تواند به یک غذای پرکالری و چه بسا مضر تبدیل شود.
برنج لیمو ترش غذایی است که در این مطلب با روش پخت و مواد موجود در آن آشنا می شویم. ماده اصلی این غذا برنج است. بنابراین برای وعده ناهار مناسب می باشد.
مرغ رستورانی یکی از روش‌های گوناگون پخت مرغ است که در آ مرغ با سبزیجاتی مانند فلفل دلمه‌ای و هویج طبخ می‌شود و بسیار خوشمزه و خوش طعم است.
مرغ دودی نوعی روش طبخ مرغ است که در آن برای طعم‌دار کردن مرغ از دود زغال گداخته استفاده می‌شود و به همین دلیل مرغ طعمی خاص و خوشمزه خواهد داشت.
در تهران قدیم دکه‌های ثابت خوراک‌پزی انواع غذا‌های گوشتی و غیرگوشتی رایج را عرضه می‌کرد. غذا‌های گوشتی معمولاً از گوشت گوسفند بود و غذا‌های غیرگوشتی به جز نان که اصلی‌ترین و عمومی‌ترین خوراک مردم به شمار می‌آمد، از انواع حبوبات، غلات، سبزی‌های مختلف و... تهیه می‌شد.
در بخشی از اطلاعیه دانشگاه اصفهان آمده است: مقرر گردید تا ضمن تشدید نظارت‌ها بر مراکز حساس دانشگاه توسط کادر نظارتی دانشگاه و مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط جهت نظارت بر کلیه فرآیند‌های تهیه و طبخ غذا و بهداشت اماکن و فضا‌های دانشگاه حضور داشته و ضمن انجام آزمایشات مستمر و معاینات کامل سلامتی از پرسنل شاغل در رستوران ها، از بکارگیری نیروی متفرقه به غیر از نیروی کار رسمی آشپزخانه در محل پخت و توزیع غذا ممانعت گردد.
در بخشی از اطلاعیه دانشگاه اصفهان آمده است: مقرر گردید تا ضمن تشدید نظارت‌ها بر مراکز حساس دانشگاه توسط کادر نظارتی دانشگاه و مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط جهت نظارت بر کلیه فرآیند‌های تهیه و طبخ غذا و بهداشت اماکن و فضا‌های دانشگاه حضور داشته و ضمن انجام آزمایشات مستمر و معاینات کامل سلامتی از پرسنل شاغل در رستوران ها، از بکارگیری نیروی متفرقه به غیر از نیروی کار رسمی آشپزخانه در محل پخت و توزیع غذا ممانعت گردد.
آش رشته یکی از انواع غذاهای سنتی و مشهور ایرانی است که بسیار محبوب و پرطرفدار است و در شهرهای مختلف ایران با روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود.
پخت مرغ با فر یکی از انواع طبخ مرغ است که در آن مرغ با روشی سالم و بدون نیاز به سرخ کردن و استفاده از روغن پخته می‌شود که بسیار خوشمزه و مجلسی است.
مدیر قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد احسان از طبخ و توزیع روزانه چهار هزار پرس غذای گرم در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران از اسکان بیش از ۲۰۰ هزار نفر در موکب علی ابن موسی الرضا (ع) در پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: در هر وعده غذایی ۱۰ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‌شود.
مرغ نمکی نوعی روش پخت مرغ است که در آن شکم مرغ را با مواد مختلف پر می‌کنند؛ سپس مرغ را روی نمک داغ طبخ می‌کنند، بدون اینکه مرغ شور شود.
کشمش پلو یکی از غذاهای سنتی و مجلسی ماست که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد و با روش‌های گوناگون طبخ می‌شود. در این مطلب با طرز تهیه کشمش پلو مخلوط همراه ما باشید.
خوراک مرغ روسی یکی از انواع روش‌های طبخ مرغ است که طی آن مرغ را با سسی از شیر و خامه می‌پزند؛ درنتیجه این مرغ بافت لطیف و طعم بسیار دلچسب و متفاوتی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ