ماهی از جایگاه ویژه‌ای در سفره ما ایرانیان برخوردار است و به ویژه در شب عید مهمان سفره بسیاری از ماست. اما ماهی به‌رغم فواید سلامتی بخش خود اگر به صورت درست و اصولی طبخ نشود، می‌تواند به یک غذای پرکالری و چه بسا مضر تبدیل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این ویدئو که در یک آبمیوه فروشی زیبا در خیابان های سئول ضبط شده است، فرایند آبمیوه گیری بسیار تمیز و سالم توسط دو فروشنده خیابانی کره ای را نشان می دهد.
گزینه‌های احتمالی برای شناخته شدن به عنوان سالم‌ترین سبزیجات اسفناج و چغندر به همراه برگ آن بودند که همگی امتیاز ۸۰ را کسب کردند. با این وجود، تنها سبزی‌ای که ۱۰۰ یعنی امتیاز کامل را کسب کرده "شاهی آبی" بود.
کلم بروکلی، آووکادو، دانه چیا یا پرتقال سرشار از ویتامین C، کدام یک برای بدن مفیدتر است؟ محققان دانشگاه ویلیام پاترسون در نیوجرسی در جستجوی سالم‌ترین ماده غذایی جهان، ۴۱ نوع میوه و سبزیجات را مورد بررسی قرار دادند و با یکدیگر مقایسه کردند.
ترتیزک آبی حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی ثانویه است. فقط ۱۰۰ گرم از این گیاه برای پوشش بیشتر نیاز روزانه به ویتامین C کافی است، یعنی ویتامین C این گیاه بسیار بیشتر از پرتقال و لیمویی است که همه مان آن را به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی می‌شناسیم.
نیستانی با بیان اینکه نان سنگک با حرارت مستقیم و سوخت‌های فسیلی طبخ می‌شود، ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که مواد زیان بار و مضر، سلامت نان را تحت تاثیر قرار دهد.
روغن‌های مفید برای قلب مانند روغن گیاهان و روغن سبوس برنج عالی هستند، زیرا می‌توانند دمای سرخ کردن تقریباً ۵۰۰ درجه فارنهایت را تحمل کنند. همچنین اگر در دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت سرخ می‌کنید، می‌توانید به روغن بادام‌زمینی و روغن آفتابگردان یا روغن کانولا و سبزیجات هم فکر کنید.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه یخ‌زدایی گوشت و مرغ در دمای یخچال ایمن‌ترین روش است، گفت: افرادی که وقت کمتری در اختیار دارند می‌توانند از وان یا حمام آب سرد یا برنامه برفک‌زدایی مایکروویو خود استفاده کنند.
Wrangler ۴xe موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ را از خط تولید رانگلر قرض گرفته و آن را به دو موتور الکتریکی، یکی در هر محور، متصل می‌کند.
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: آب میوه طبیعی و تازه، از جمله "نوشیدنی‌ های سالم" است. آب میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد ضدسرطان (رنگدانه‌های گیاهی) هستند.
بلوبری حاوی مقادیر زیادی فیبر است که سبب می‌شود شما برای مدت طولانی تری سیر بمانید. این میوه هم چنین در مقایسه با سایر میوه‌ها و سبزیجات بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی را در خود جای داده است. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.
سبزیجات جزء سالم‌ترین خوراکی‌ها هستند که به‌دلیل ویتامین‌ها و فیبر فراوان توصیه می‌شود در رژیم غذایی گنجانده شود. بسیاری از سبزیجات این ویژگی را دارند که می‌توان به‌شکل خام و پخته مصرف کرد. گرچه طبخ بعضی سبزیجات ارزش تغذیه‌ای آن‌ها را افزایش می‌دهد در مورد بعضی دیگر بهتر است خام مصرف شوند.
سبزیجات جزء سالم‌ترین خوراکی‌ها هستند که به‌دلیل ویتامین‌ها و فیبر فراوان توصیه می‌شود در رژیم غذایی گنجانده شود. بسیاری از سبزیجات این ویژگی را دارند که می‌توان به‌شکل خام و پخته مصرف کرد. گرچه طبخ بعضی سبزیجات ارزش تغذیه‌ای آن‌ها را افزایش می‌دهد در مورد بعضی دیگر بهتر است خام مصرف شوند.
مسواک زدن درست و استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه، تاثیرگذارترین عوامل برای حفظ بهداشت دهان و دندان و رفع بوی بد دهان هستند. هنگام مسواک زدن باید دقت کنید تک‌تک دندان‌ها تمیز شوند، پشت دندان بخوبی تمیز و مسواک از همه زوایا روی دندان کشیده شود.
بل می‌گوید: برای انفجار یک سلاح هسته‌ای، باید مواد به صورت عمدی جمع‌آوری شوند و معمولا این کار به یک یا دو روش انجام می‌شود. یک از این روش‌ها استفاده از وسیله‌ای است که اصطلاحا به آن تفنگ می‌گویند. با این روش از دو تکه اورانیوم بسیار غنی شده استفاده می‌کنند و یکی را به دیگری شلیک می‌کنند و این دو تکه با هم تشکیل یک «جرم بحرانی» داده و باعث انفجار آن‌ها می‌شود. این ساده‌ترین نوع سلاح هسته‌ای است و آمریکا در طول جنگ جهانی دوم، بمب هیروشیما را به همین روش منفجر کرد.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی دنیا است که به کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.
قطعا علمی‌تر است که این یافتۀ شگفت‌انگیز را یک «فسیل دایناسور» بنامیم؛ اما اجزای ظاهری این دایناسور آنقدر سالم مانده‌اند و سیمای آن آنقدر شبیه موجودات افسانه‌ای است که انگار داریم به یک مومیایی ۱۱۰ میلیون سالۀ اژد‌ها نگاه می‌کنیم.
روغن یکی از پایه‌های اصلی برای تهیه غذا است که درصورت استفاده مداوم از روغن‌های ناسالم سلامتی انسان به خطر خواهد افتاد.
دانشمندان این روز‌ها در حال مطالعه و تحقیق برروی موجوداتی عجیب هستند تا بفهمند تا چطور انسان‌ها می‌توانند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند.
دارچین یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین ادویه‌های روی کره زمین است و فواید بسیاری دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
روش‌های مختلفی برای تهیه معجون شلغم و عسل وجود دارد. در این مطلب به ساده‌ترین و بهترین روش تهیه معجون عسل و شلغم پرداخته‌ایم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش از ستاد تا کف مدرسه جزو سالم‌ترین دستگاه‌ها است و کارکنان آن ازجمله معلمان جزو نهادهای مرجع جامعه هستند.
منطقه ۱۹ و منطقه ۱۱ شهرداری تهران با شاخص ۱۷۳ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.
اگر به دنبال سالم‌ترین نان هستید باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله این که چه نوع نانی را خریداری می‌کنید چه چیزی را با آن می‌خورید و رابطه شما با آن تا چه اندازه متعادل و متوازن است.
تمشک قند بسیار کمی دارد (۴.۸ گرم قند در هر ۱۰۰ گرم). تمشک‌ها عمدتاً از آب تشکیل شده‌اند و فیبر موجود در آنها، فرایند هضم را بهبود می‌بخشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ