مراسم روز بزرگداشت یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول با حضور چارلز سوم پادشاه انگلیس و اعضای خانواده سلطنتی در وایت هال لندن برگزار شد. روز بزرگداشت روزی است که در کشورهای اعضای اتحادیه کشورهای همسود (کامان ولس) از زمان پایان جنگ جهانی اول برای زنده نگه داشتن یاد سربازان کشته شده در هنگام انجام وظیفه در جنگ جهانی اول برگزار می‌شود. با پیروی از رسمی که جرج پنجم در سال ۱۹۱۹ بنیان گذاشت، بسیاری از کشورهای غیر عضو اتحادیه کشورهای همسود هم این روز را گرامی می‌دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امسال مراسم عزاداری عاشورای حسینی در کنار کاخ سفید، برگزار شد و تصاویر آن در فضای مجازی بازتاب داشته است.
مردم عراق امروز شنبه در مراسم روز عاشورا در شهرهای مختلف این کشور حضوری گسترده داشته‌اند.
مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب توسط آیت الله مکارم شیرازی در روز عید غدیر برگزار شد.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
مراسم بزرگداشت روز آفریقا عصر یکشبنه ( ۷ خرداد ۱۴۰۲) با حضور «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علم و فن‌آوری رئیس جمهور و جمعی از سفرا و دیپلمات‌های آفریقایی مقیم ایران در مجموعه دیپلماتیک وزارت خارجه برگزار شد.
مراسم نکوداشت زنده یاد «عماد افروغ» نویسنده، جامعه‌شناس، استاد دانشگاه و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) در تالار وحدت برگزار شد.
جمعی از ارامنه تهران به مناسبت فرا رسیدن ۲۴ آوریل سالروز کشتار ارمنیان توسط ترکان عثمانی در سال ۱۹۱۵ با تجمع در داخل کلیسای "سرکیس مقدس" تهران مراسم یادبودی برای کشته شدگان این روز برگزار کردند.
مراسم رژه روز ارتش صبح سه شنبه ۲۹ فروردین همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس (۲۵ فروردین ۱۴۰۲) همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
مراسم چهلمین روز درگذشت مرحومه «عالیه روحانی» همسر شهید آیت الله «مرتضی مطهری»، عصر جمعه (۱۸ فروردین ۱۴۰۲) در حسینیه قائمیه تهران برگزار شد.
سفیر ایران در عراق روز چهارشنبه میزبان سفیران عربستان سعودی و سوریه و تعداد دیگری از سفرا برای مراسم افطار بود.
همزمان با روز نیمه شعبان، مراسم جشن عمامه گذاری طلاب ایرانی و غیر ایرانی در دفتر آیت الله مکارم شیرازی، کریمی جهرمی و فاضل لنکرانی در قم و آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در تهران، چهارشنبه ۳ اسفند با حضور سفیر فلسطین و سفیران مقیم تهران و سایر مقامات کشورمان در قطعه نام آوران بهشت زهرا برگزار شد. صلاح الزواوی روز دوشنبه در ۸۶ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. در این مراسم سلام الزواوی سفیر فلسطین در تهران و دختر صلاح الزواوی نیز حضور داشت. حجت‌الاسلام حسن اختری، رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و تعدادی از سفیران خارجی مقیم تهران در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم، پیام حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت درگذشت صلاح الزواوی توسط سخنگوی وزارت خارجه قرائت شد.
در دهلی نو، پایتخت هند، نیروهای مسلح این کشور رژه‌ای را در هفتاد و چهارمین سالگرد روز جمهوری برگزار کردند. یگان‌های نظامی مصر نیز در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم همچنین سامانه‌های تسلیحاتی ساخت هند مجهز به تجهیزات پیشرفته به نمایش گذاشته شد. این تسلیحات شامل بسیاری از هویتزرها، تانک ها، موشک‌های کروز مافوق صوت، موشک‌های ضد تانک و نفربر‌های زرهی است. در این مراسم با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، سربازان نیرو‌های مسلح مصر نیز رژه رفتند. رئیس جمهور مصر پس از پایان مراسم با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد.
مراسم تشییع همسر آیت الله سبحانی، بانوی مومنه حاجیه خانم مخترع (از خاندان مجتهدی تبریزی) روز یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱، از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شد. مجلس ختم آن مرحومه عصر امروز، پس از نماز مغرب و عشاء در دفتر حضرت آیت‌الله سبحانی واقع در میدان شهداء، ابتدای خیابان صفائیه برگزار می‌شود. مجلس ختم برای بانوان نیز در حسینیه شهداء، در خیابان صفائیه برگزار خواهد شد.
مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دیماه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. زائران از جای جای ایران برای عرض ارادت به سردار دل‌ها خود را به گلزار شهدای کرمان رساندند.
مراسم گرامیداشت دومین سالروز آزادسازی قره‌باغ جمهوری آذربایجان با حضور دانش آموزان دبیرستان نظامی، جانبازان و شهروندان در مناطق مختلف باکو به عنوان بخشی از جشن "روز پیروزی" برگزار شد. گفتنی است عملیات آزادسازی منطقه قره‌باغ در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و ۴۴ روز به طول انجامید. ورود ارتش آذربایجان به شوشا باعث متلاشی شدن ارتش ارمنستان شد و ایروان در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ با امضای بیانیه‌ای شکست خود را پذیرفت و قول داد ارتش خود را از استان‌های آغدام، کلبجر و لاچین خارج کند.
مرحوم رضا روستا آزاد رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف، روز گذشته پس از یک‌دوره بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) درگذشت. مراسم تشییع پیکر وی در میان غم و اندوه خانواده و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه صبح امروز چهارشنبه ۲۰ مهر از مقابل دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
عاشورای حسینی با حضور پرشور مردم مسلمان پاکستان علاوه بر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در دیگر شهرها از جمله راولپندی، لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، حیدرآباد،پیشاور، خیبرپختونخواه برگزار شد.
مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور عزاداران حسینی در بیوت مراجع تقلید آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی برگزار شد.
اعضای هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد دیشب (شنبه) ۱۵ مرداد ماه پس از پایان روز سوم گفتگو‌ها در وین در مراسم عزاداری در مرکز اسلامی وین پایتخت اتریش شرکت کردند.
اولین روز از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، همزمان با ششم محرم‌الحرام در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی برگزار شد. در این مراسم که فعالان سیاسی و چهره‌های فرهنگی نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام محمود رستگاری در سخنانی به شرح مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پرداخت و مداحان اهل بیت (ع) مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند. این مراسم فردا نیز برگزار خواهد شد. علی لاریجانی نیز در این مراسم حضور یافت.
مراسم یادبود دکتر عادل آذر رییس اسبق مرکز آمار ایران روز چهارشنبه ۱۲ مرداد در مسجد نور با حضور چهره‌های علمی و سیاسی برگزار شد.
مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از روز اول محرم به مدت ۱۲ روز در دفتر آیت الله العظمی وحیدخراسانی مرجع عالیقدر شیعیان برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ