رئیس مجمع بین‌المللی بریکس می‌گوید از آنجایی که سامانه پرداخت تبادلات تجاری بین هند و روسیه با ارزهای ملی، در حال اجراست، دو کشور دیگر نیازی به استفاده از دلار ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان در حالی به پایان رسید که هندوستان سهم برابری در فینال 5 وزن اول با تیم بی‌طرف (روسیه -بلاروس) در استانبول داشت.
پروژه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب برای روسیه، هند و ایران به یک موضوع فوری تبدیل شده، زیرا به مسکو و تهران کمک می‌کند تا بازار‌های تازه‌ای را توسعه داده و از تحریم‌ها فرار کنند.
در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که به میزبانی ایران با مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب قرارداد اجرایی پروژه رشت_ آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضا رسید.
نخست وزیر هند و رئیس جمهوران روسیه و چین در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، پیوستن ایران به این سازمان را تبریک گفتند.
صفایی گفت: افزایش ترانزیت کالا بین ایران، هند،روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و نیز کشورهای شاخه غربی و شرقی دریایی خزر از مسیر ایران، در دستور کار قرار دارد.
بررسی مناسبت مسکو- دهلی‌نو حاکی ازآن است که روابط این دوکشور در یکسال اخیر تقویت شده و طبق گزارش‌ها هند روابط خود را با مسکو مستحکم کرده است.
وزیر خارجه روسیه امروز در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای با همتایان چینی و هندی خود دیدار کرد.
تکسا نشان می‌دهد که برای نخستین بار در تاریخ حجم صادرات نفت روسیه به هند از مجموع صادرات عراق و عربستان به این کشور بیشتر شده است.
رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند دارای برخی عملیات‌های جدید و متفاوت بود که با صحنه گردانی و فرماندهی نیروهای مسلح ایران با موفقیت انجام شد.
ناو‌های چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.
ناوهای چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی از امروز ۲۴ اسفند ماه با حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی ارتش چین در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.
رزمایش نیروی دریایی مرکب ایران با چین و روسیه در شمال اقیانوس هند از امروز ۲۴ اسفند ماه به مدت ۵ روز برگزار می‌شود.
کشورهای آفریقای جنوبی،چین و روسیه قراراست امروز در سواحل اقیانوس هند رزمایش مشترک دریایی برگزار کنند.
در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۲، هند ۶.۸ درصد افزایش واردات نفت را به ثبت رسانده و بیشترین رشد واردات نفت این کشور از روسیه بوده است.
آژانس حمل و نقل هوایی روسیه اعلام کرد براساس توافق صورت گرفته با هند، همکاری های دو کشور در بخش حمل و نقل هوایی گسترش می یابد.
علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی علیه مسکو، داده‌ها و اطلاعات جدید نشان می‌دهد در ماه جاری میلادی هند بیشترین نفت وارداتی خود را از روسیه خریداری کرده است.
افزایش واردات نفت هند از ایران و روسیه
بر اساس آمار منتشرشدهصادرات نفت روسیه به هند در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن ۸ درصد رشد کرده و به ۹۴۶ هزار بشکه در روز رسیده است.
وزیر انرژی هند تایید کرد که واردات نفت روسیه از آوریل تا ژوئن گذشته افزایش یافته است و خاطرنشان کرد که دولت هند به خرید نفت از هر منبعی با قیمت مناسب ادامه خواهد داد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماهه ابتدای سال جاری، موفق به ترانزیت ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر از طریق کریدور شمال-جنوب شد.
آمریکا نگران مشارکت هند و هر کشور دیگری در مانور نظامی مشترک با روسیه است.
منابع آگاه در دولت هند می‌گویند احتمالا به‌زودی سیستم‌های پرداخت هند و روسیه و استفاده از ارزهای ملی، در سازوکار بانکی کشورهای همدیگر پذیرش خواهند شد.
ارائه پیشنهادهای روسیه و ایران به چین و هند و تخفیف در نفت خام صادراتی این کشورها نگرانی‌ها را در مورد آینده صادرات نفت عراق افزایش داده است. عراق ۹۵ درصد بودجه اش وابسته به صادرات نفت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ