وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: استقبالی که ما انتظار داشتیم از این طرح صورت گیرد، اتفاق نیفتاده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر کار گفت: در طرح کالابرگ، مردم ۸۲۳ هزار تومان خرید می‌کنند و حدود ۶۰۰ هزار تومان آن را از یارانه خود می پردازند؛ یعنی ۲۲۳ هزار تومان کمتر پرداخت می‌کنند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش ۷۵ درصدی مشارکت مردم در طرح اکرام ایتام و محسنین از ابتدای ماه محرم خبر داد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: روش‌های مشارکت مردم و نیکوکاران در طرح اطعام و احسان حسینی اعلام شد.
رئیس جمهور مصر و امیر قطر در یک گفتگوی تلفنی بر سر یک طرح مشترک برای امدادرسانی به مردم سودان توافق کردند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدف طرح مالیات بر سوادگری معطوف به فعالیت افرادی است که دست به دلالی کاذب می‌زنند و اخذ مالیات در قالب طرح فوق به بیش از ۹۹ مردم اصابت نمی‌کند.
دو سال و چند ماهی است که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و در این مدت به موازات هر اظهارنظری، خواه در قالب نطق پیش از دستور و ارائه طرح و... بخشی از اهالی رسانه و سیاست مستند به اصول قانون اساسی و سایر نظامات حاکم بر جامعه، زبان انتقاد گشوده و عملکرد مجلس را مورد نقد و ایراد قرار می‌دهند.
یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی مبتنی بر یارانه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح هایی همچون «معامله قرن» یا قراردادهای به اصطلاح سازش مانند «قرارداد ابراهیم» نتیجه‌ای به جز پایمال کردن حقوق مسلم مردم مظلوم فلسطین در پی نخواهد داشت.
دبیر کمیته هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت با توجه به میزان پذیرش و استقبال مردم گام‌های بعدی را در مورد اجرای طرح کالابرگ بر می‌دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قانون‌گذار دولت را مکلف کرده که به جای پرداخت نقدی یارانه، به شیوه کالابرگ الکترونیکی مواد پروتئینی که حداقل نیاز یک فرد را تامین می‌کند در اختیار مردم قرار گیرد، این بستر فراهم نبود، ولی اکنون فراهم شد از استان هرمزگان کار را آغاز کردیم. قیمت‌ها براساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ است. خواهش می‌کنم استانداران در این طرح ملی کمک کنند.
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: در شرایطی که میزان تورم کشور در برخی از شرایط به ۶۰ درصد می‌رسد، افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت کارساز نیست.
در طرح کالابرگ الکترونیکی قیمت کالا بر مبنای شهریور۱۴۰۰ ملاک عمل قرار میگیرد و در صورت افزایش احتمالی قیمت کالاها، سهم پرداختی مردم ثابت می‌ماند.
با واریز ۹ مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، به نظر می‌رسد عزم دولت برای اجرای وعده کالابرگ جدی شده است، تا جایی که وزیر رفاه اعلام کرد: سرپرستان خانوار با یک کد دستوری می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند، خرید کنند.
با واریز ۹ مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، به نظر می‌رسد عزم دولت برای اجرای وعده کالابرگ جدی شده است. تا جاییکه وزیر رفاه اعلام کرده است: سرپرستان خانوار با یک کد دستوری می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند، خرید کنند.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می کند، تضعیف کنند.
همزمان با برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، یگان‌هایی از نیروهای چهارگانه ارتش با حضور در روستاهای کم برخوردار جاسک به اجرای طرح مردم یاری و کمک مومنانه به ساکنان این مناطق پرداختند.
رئیس جمهور به آغاز اجرای آزمایشی ارائه کالابرگ الکترونیک از استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک در زمان تصویب و آغاز اجرای قانون مردمی‌سازی یارانه‌ها فراهم نبود، لذا اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیک به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در مرحله اجرای سراسری آن برای مردم مشکلی ایجاد نشود.
طرح کالابرگ الکترونیکی در حالی اجرا می‌شود که خبری از بازگشت قیمت‌ها به شهریور 1400 نیست؛ درحالیکه شرط مجلس برای حذف ترجیحی این بود که دولت قیمت‌ها را بازگرداند و به معیشت مردم آسیبی نرسد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در طرح کالابرگ قیمت کالاهای اساسی نباید بیشتر از شهریور ۱۴۰۰ به مردم عرضه شود و دولت باید مابه‌التفاوت آن را به شکلی برای مردم جبران کند.
محسن زنگنه اظهار کرد: طرح دو فوریتی با امضای ۲۰ نماینده مجلس تهیه شده که بر اساس آن هیات رئیسه مکلف می‌شود حداقل ماهی یکبار جلساتی درباره طرح‌ها و لوایح در دست بررسی در مجلس و همچنین مسائل کلی کشور مطالبات عمومی و مطالبات اقشار تشکیل دهد.
رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی برای برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو در مجلس خبر داد و گفت که در صورت تصویب این طرح هیات رئیسه مجلس مکلف خواهد شد درباره طرح‌ها و لوایح مجلس و مطالبات عمومی کشور حداقل ماهی یک بار جلسات بحث و گفت‌وگو تشکیل دهد.
سلطانی با اشاره به اینکه حال سوال مهم این است که "چرا دولت تن به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی نمی‌دهد"، اذعان داشت: اگر دولت کالابرگ بدهد، دیگر دستش برای خلق پول و جابجایی پول باز نیست، این درحالیست که حداقل ۲۰ درصد از ارزش یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی که دولت به مردم داده، طی این دوماه اخیر کم شده، مانند همان بلایی که سر یارانه ۴۵.۵۰۰ تومانی آمد، با توجه به تورمی که وجود دارد، در سال ۸۸ این یارانه معادل ۴۵ دلار بود، امروز بعد از ۱۳ سال ارزش آن به کمتر از ۱.۵ دلار کاهش پیدا کرده است.
قالیباف پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، گفت: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.
توافق استراتژیک گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ