رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نشست سران سازمان شانگ‌های گفت: در کنار نظامی‌گری، آنچه بسترساز نظام سلطه غربی شده، سلطه دلار بوده است و لذا هرگونه تلاش برای شکل‌دهی به یک نظام عادلانه بین‌المللی، نیازمند حذف دلار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور مکتب انقلاب اسلامی را در ادامه و امتداد مکتب امام حسین (ع) و عاشورا دانست و گفت: امروز به برکت خون مطهر شهدای اسلام، نظم نوین جهانی در حال رقم خوردن است.
رئیس جمهور فرانسه با محکوم کردن تخریب اموال دولتی در جریان اعتراضات اخیر این کشور، خواستار بازگشت به «نظم و اقتدار» شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در کنار عزاداران حسینی (ع) و در تسهیل تردد و نظم بخشیدن به هیئت‌های عزاداری حضوری پررنگ خواهد داشت.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور چین با قدرت بی سابقه خود قصد تغییر نظم بین‌المللی را دارد.
رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهایش با روسای جمهوری این کشور‌ها و بازرگانان گفت: با جوانان ونزوئلایی دیداری داشتم که به شدت به انقلاب اسلامی علاقمند بودند و به شاخصه‌های نظم کنونی جهانی که معتقدیم ناعادلانه است و چشم‌انداز نظم نوین جهانی هم اشاراتی انجام شد.
حجت الاسلام رئیسی گفت: اگر قدرت‌های سلطه‌گر در مقابل اراده ملت‌ها خودکامگی نشان ندهند و اجازه تحقق اراده مردم را بدهند، شرایط دنیا کاملا متفاوت خواهد بود.
رئیس جمهور د رجمع نخبگاه و دانشگاهیان ونزوئلا اظهار داشت: لت ایران در کنار ملت ونزوئلا خواهند بود و دستان عدالت خواهان جهانی را می‌فشاریم و تا استقرار نظم نوین عادلانه جهانی خواهیم ایستاد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تغییرات فراوانی در غرب آسیا در حال شکل گیری است، گفت: نظم جهانی در حال تغییر و در جهت تضعیف دشمنان انقلاب اسلامی است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه غربی‌ها و اروپایی‌ها هم به تغییر در نظم جدید جهانی اذعان دارند، گفت: موازنه قدرت در نظم جدید جهانی در حال تغییر به سمت جهان چند قطبی است.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برگزاری رزمایش‌ها و مراودات بین المللی و همچنین ائتلاف بین ایران، چین و روسیه بیانگر یک نظم جدید جهانی است.
سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی از آن جهت مورد توجه قرار گرفته است که نخست، وی در حالی از ضرورت‌های عبور از نظم کهن سخن می‌گوید که موضوع نظم نوین جهانی و مباحث مرتبط با آن سال‌هاست که بدون در نظر گرفتن ضرورت‌ها و چالش‌های آن در ادبیات سیاسی مقامات کشور جای گرفته است.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: ایده برگزاری همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی بر اساس بیانات رهبری انقلاب و در پی جنگ اوکراین شکل گرفت.
سفر جاری رئیس جمهور چین به روسیه و همچنین میانجی‌گری ازسرگیری روابط تهران-ریاض، تشکیل‌دهنده بخشی از تلاش‌های پکن برای بازتعریف چهره بین‌المللی چین و مقابله با هژمونی آمریکا است.
شرایط کنونی منطقه کاملا متفاوت است، روابط جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است، مثلاً سازمان همکاری شانگ‌های که ما در آن عضو هستیم و سازمان بریکس (چین، روسیه، هند، برزیل و جنوب آفریقا) و امکانات آن‌ها، همگی نشانه ظهور یک نظم جهانی جدید و متفاوت است، از سوی دیگر توانایی‌های آمریکا و غرب مدام در حال کاهش است، نقش آن‌ها در کل جهان کمرنگ، تضعیف و در حال عقب‌نشینی شده است
رئیس پلیس پیشگیری فراجا با تاکید بر ضرورت عمل به ماده ۳۵ احکام دائمی کشور از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی گفت: توسعه پایدار و متوازن مستلزم نظم و امنیت مشارکتی و همه جانبه است.
جلسه رئیس فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی فوتبال برگزار شد.
آنطور که رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده است، برای آن‌ها استخدام سرمربی داخلی به یک شرط در اولویت اصلی قرار خواهد گرفت.
رئیس کمیته خدمات دفاعی سنای آمریکا می گوید این کشور برای رقابت با روسیه و چین باید چاره ای بیندیشد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در دانشگاه پکن با بیان اینکه جهان جدیدی در حال شکل‌گیری و نظم کهنه رفتنی است، تصریح کرد: دنیای نوین، نظمی نوین می‌طلبد که در آن چندجانبه‌گرایی واقعی، هم‌افزایی حداکثری، همبستگی و دوری هر چه بیشتر از یک جانبه‌گرایی رواج یابد تا در نهایت نظمی عادلانه و منصفانه پدید آید.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: شهید سلیمانی از ارکان نظم جدید جهانی و قدرت عمیق انقلاب اسلامی در منطقه و تشکیل محور مقاومت در برابر استکبار است.
رئیسی با تاکید بر ضرورت تفکیک میان اعتراض و اخلال در نظم و امنیت عمومی، بروز وقایعی از جنس آنچه را به شهادت شهید دوست‌محمدی انجامیده است، آشوبگری و شرارت خواند و ضرورت برخورد قاطع با معارضان امنیت و آرامش کشور و مردم را به دستگاه‌های مسئول متذکر شد.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تفکیک میان اعتراض و اخلال در نظم و امنیت عمومی، بروز وقایعی از جنس آنچه را به شهادت شهید دوست‌محمدی انجامیده است، آشوبگری و شرارت خواند و ضرورت برخورد قاطع با معارضان امنیت و آرامش کشور و مردم را به دستگاه‌های مسئول متذکر شد.
سید ابراهیم رئیسی صبح فردا دوشنبه، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تامین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» به نیویورک سفر می‌کند.
محمد جمشیدی، معاون سیاسی رئیس دفتر رئیس جمهور در توییتر نوشت: پیام رئیسی از سمرقند تا نیویورک نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ