قلعه تاریخی بهستان تاکنون کاوش نشده و تنها یک‌بار در دهه ۶۰ به سرپرستی علی‌اصغر میرفتاح بررسی شده است. او با توجه به ساختار فضا‌ها و به خصوص قوس‌های ورودی بعضی از اتاق‌ها، قلعه را سلجوقی می‌داند و بازمانده حدود قرن پنجم هجری؛ البته اگر تیشه حفاران غیرمجاز بگذارد ردی از تاریخ مبهم قلعه برجای بماند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد برای بسیاری از مشکلات روزمره ما، راه‌حل‌های بسیار موثر و هوشمندانه‌ای وجود دارد و مردم نقاط زیادی از دنیا مدت‌هاست که با استفاده از این راه‌حل‌ها زندگی راحت‌تری دارند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
‌می‌گوید می‌تواند قندان کریستالی با قطر بیش از ۱۰ میلی‌متر را در ۱۵ دقیقه بخورد و شیشه دودی ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متری را هم در مدت ۴۰ دقیقه بدون کوچک‌ترین بریدگی و زخمی نوش‌جان کند.
سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان از ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریورماه در سالن توفیق جهانبخت تهران برگزار می‌شود.
دو تیم فوتبال زنان اسپانیا و انگلیس از ساعت ۱۳:۳۰ در فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا به مصاف هم رفتند که این لاروخا بود که توانست با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. در این دیدار اسپانیا در دقیقه ۲۹ توسط اولگا کارمونا به گل رسید و توانست با همین یک گل قهرمان دنیا شود. همچنین آن‌ها در دقیقه ۶۹ می‌توانستند اختلاف را به عدد دو افزایش دهند، اما پنالتی جنیفر هرموسو را دروازه‌بان انگلیس مهار کرد. اسپانیا توانسته بود در نیمه نهایی سوئد را شکست دهد و به فینال برسد. اسپانیا دومین تیمی است که هم مردان و هم زنانش موفق شده‌اند قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورند و پیش از این تیم تنها آلمان موفق شده بود چنین افتخاری را کسب کند. این نخستین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات است و آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو، نروژ و ژاپن با یک قهرمانی تیم‌هایی هستند که تاکنون تجربه قهرمانی جهان در بخش زنان را داشته‌اند.
گورخر ایرانی در مناطق های کوهستانی، دشت های نیمه بیابانی یا بیابانی از مغولستان تا عربستان سعودی و تا شمال روسیه و قزاقستان زندگی می کنند. برخی نیز در شمال غربی هند و تبت ساکن هستند. آنها دوباره در مغولستان و ایران معرفی شده اند. اما این زیرگونه خاص در زیستگاه نیمه بیابانی ایران یافت می شود.
این رتیل در مناطق مرتفع کوهستانی زاگرس شمالی و شهر سردشت در استان آذربایجان غربی ایران پیدا شده است. ابتدا یک دوست‌دار محیط‌زیست ایرانی به نام «مهدی گواهیان» این گونه را پیدا کرد و عکس آن را برای دکتر زمانی ارسال نمود.
مراسم وزن کشی مسابقات پرورش‌ اندام قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی پنجشنبه در اردبیل برگزار شد و برترین اندام‌های ایران برای رقابت روی باسکول رفتند. معین کوهستانی عکاس تابناک تصاویری از این مراسم تهیه کرده است
نخستین مسابقات رنکینگ استانی کوهستان بانوان در مجموعه ورزشی ثامن الائمه مشهد برگزار شد.
«کبک دری» معروف به عروس کوهستان پرنده‌ای است که زیستگاه آن در ارتفاعات مناطق کوهستانی است. این تصاویر توسط محیط‌بان علی اکبرایمانی درمنطقه شکارممنوع سوادکوه تهیه شده است. منبع: ایسنا
پارک جنگلی مخمل کوه یکی از پارک‌های طبیعی اطراف خرم آباد است که ۵۰۰ هکتار مساحت دارد. این پارک جنگلی در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی خرم آباد و در نزدیکی مخمل کوه واقع شده است. یک منطقه کوهستانی شامل یک کوه بلند، یک تنگه بسیار زیبا و آبشاری دلنشین. صخره‌ها و سنگ‌های مخمل کوه در فصل بهار پر از خزه‌های سبز رنگ شده و ظاهری مخمل مانند پیدا می‌کند. از این رو به آن مخمل کوه می‌گویند.
درفک نام قله‌ای در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا است که در رشته کوه البرز مرکزی، استان گیلان، منطقه عمارلو، بخش خورگام شهرستان رودبار واقع شده است. این منطقه ییلاقی در گذشته یک آتشفشان بوده که این روز‌ها دیگر خاموش شده است. منطقه ییلاقی درفک یکی از بهترین مکان‌ها برای آفرود سواران است که از پستی و بلندی‌های مناطق رسی، جنگلی و کوهستانی عبور می‌کند.
نیروهای ویژه ، بین نیروهای نظامی به افرادی گفته‌می‌شود که در آموزش‌های نظامی عمومی و تخصصی، شاخص‌بوده، و در عملیات های خاص، حضور می یابند. این نیروها در قالب تیپ‌های واکنش‌سریع در همه‌ی ارتش‌های دنیا سازمان‌دهی و تجهیز می‌شوند و با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت‌های خاص فرامنطقه‌ای، به صورت راهبردی اجرای عملیات می کنند.تیپ ۶۵ نیروهای ویژه واکنش سریع، مشهور به نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) یا تیپ کلاه‌سبزها، از قدیمی‌ترین تیپ‌های ویژه در نیروی زمینی ارتش است.
مهران روستایی ییلاقی است و زمستان‌های بسیار سردی دارد، این روستا در زمستان پوشیده از برف و سفید روی می‌شود و به دلیل جاده کوهستانی و باریکی که دارد تردد در در این فصل به حداقل می‌رسد، برای همین گردشگران بیشتر در بهار به ویژه تابستان و آخرین جمعه تیرماه مهمان مهرانی‌ها می‌شوند.
نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان با استقرار در نوار مرزی ارمنستان، بار دیگر مسیر ارمنستان به مرکز قره‌باغ کوهستانی یعنی شهر استپاناکرت (خانکندی) را مسدود کردند.
در این ویدئو، تصاویری از بارش باران در جاده کرج چالوس را مشاهده می‌کنید که به زیبایی این جاده افزوده است.
تصاویر منتشر شده از آموزش نیروی ویژه ضدتروریسم ایران در شرایط سخت کوهستانی را ببینید. منبع: خبرگزاری میزان
تصاویر منتشر شده از آموزش نیروی ویژه ضدتروریسم ایران در شرایط سخت کوهستانی را ببینید. منبع: خبرگزاری میزان
آماندا گوسمان، یکی از این دختران است که هر روز گوسفندانش را برای چِرا به کوه بونِیگوآ در کوهستان پیرنه در اسپانیا می‌برد. گوسمان مدتی را در شغل بازاریابی در بارسلونا سپری کرد و فهمید که از محیط اداره و زندگی شهری خوشش نمی‌آید.
گزارش تصویری معین کوهستانی از مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام ایران اعزامی به رقابت های جهانی اسپانیا که طی روزهای 23 لغایت 25 شهریورماه به میزبانی شهر کرمان برگزار می‌شود
تصاویری ترسناک از سقوط صخره سنگ و له شدن خودروی ساینا را در جاده کوهستانی ببینید. خوشبختانه شانس با این خانواده یار بود و کسی جان خود را در این سانحه از دست نداد. جالب اینکه اینبار کیسه‌های هوا باز شد.
این آسانسور به عنوان دروازه برخی از جاذبه‌های اصلی پارک از جمله مسیر گلدن ویپ، کوهستان تیانزی و مناظر ستون جنوبی بهشت که بعدا به افتخار کوه‌های شناور جیمز کامرون کارگردان "آواتار" به "کوه هللویا" تغییر نام داد عمل می‌کند.
در فضای مجازی عکسی از ابتکار جالب برای کرایه قاطر در کوهستان با عنوان اسنپ منتشر شده است.
وزارت دفاع آذربایجان روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد ماه، تصاویری از حملات هوایی به مواضع ارمنستان در منطقه کوهستانی قره باغ منتشر کرد. ارتش جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این عملیات را تحت عنوان انتقام در پاسخ به اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح غیرقانونی ارمنی در خاک آذربایجان که منجر به کشته شدن یک سرباز آذربایجانی شد، انجام داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ