نخست وزیر پاکستان، که به دوحه سفر کرده در «میز گرد تجارت و سرمایه گذاری میان قطر و پاکستان» گفت که قطر شریکی قابل اعتماد است و پاکستان از حمایت های قطر قدردانی می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس سند برنامه راهبردی همکاری‌های تجاری پنج ساله بین ایران و پاکستان (تا سال ۲۰۲۸)، روابط تجاری دو کشور می‌تواند تا ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
حسین امیرعبداللهیان در این نشست تاکید کرد: اقتصاد‌های ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند. پاکستان می‌تواند تامین کننده نیاز‌های ایران در بخش کشاورزی باشد و ایران می‌تواند نیاز پاکستان به انرژی را پوشش دهد.
وزیر امور خارجه گفت: کراچی به عنوان مرکز اقتصادی پاکستان سهم و نقش مهمی را می‌تواند در ارتقای همکاری‌های ایران و پاکستان ایفا کند.
سرکنسول ایران در کراچی پاکستان گفت از طریق توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف، پاکستان و ایران پتانسیل بالایی در تقویت مناسبات دارند.
پاکستان، طالبان افغانستان را مسئول حملات برون مرزی می داند و از این رو به این گروه هشدار داده است.
پاکستان، طالبان افغانستان را مسئول حملات برون مرزی می داند و از این رو به این گروه هشدار داده است.
هند و پاکستان برای مقابله با طوفان بیپارجوی آماده می شوند.
جانشین وزیر دفاع گفت: ارتقاء تعاملات دفاعی میان ایران و پاکستان، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود.
جانشین وزیر دفاع گفت: ارتقاء تعاملات دفاعی میان ایران و پاکستان، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید همه تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
در حالی که تعدادی از کشورها از طریق «دلارزدایی» به سمت خلاصی از هژمونی آمریکا حرکت می کنند، پاکستان نخستین محموله نفت روسیه را با پرداخت یوان چین خریداری و وارد کرد.
سازمان ملل می‌گوید فرستاده طالبان می‌تواند هفته آینده با وزرای پاکستان و چین در اسلام آباد دیدار کند.
رسانه ها از وقوع زمین لرزه مهیبی در پاکستان و افغانستان خبر می دهند.
رسانه ها از وقوع زمین لرزه مهیبی در پاکستان و افغانستان خبر می دهند.
تصاویر ارسالی از سوی رسانه ها نشان می دهد که پلیس پاکستان در تلاش برای بازداشت «عمران خان»، با هواداران وی درگیر شده است.
روابط عربستان و پاکستان اغلب با عبارات «عموی ثروتمند، برادرزاده فقیر» توصیف می‌شود و به نظر می‌رسد اسلام آباد همواره به دنبال حمایت مالی ریاض است. اصلی‌ترین ابزار چانه زنی اسلام آباد با سعودی‌ها همکاری نظامی است. اشاره‌های رسمی به همکاری نظامی و دفاعی می‌تواند شامل اشتراک فناوری هسته‌ای و موشکی باشد.
فرمانده نیروی دریایی پاکستان از برگزاری رزمایش دریایی چند ملیتی خبر داد.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد: طالبان تلاش می کند تا از خاک افغانستان ضدپاکستان و کشورهای دیگر استفاده نشود.
امسال شاهد سیل های ویرانگر در پاکستان، آتش سوزی های گسترده جنگلی در آمریکا، خشکسالی در اروپا و شاخ آفریقا و دیگر بلایای طبیعی بودیم، موضوعی که به حاد شدن بحران کنونی غذا منجر خواهد شد.
حامیان نخست وزیر سابق پاکستان، یک روز پس از سوء قصد به وی، تظاهرات اعتراضی برپا خواهند کرد.
وزیر دفاع هند می گوید دهلی نو نگران دستیابی اسلام آباد به تسلیحات نظامی پیشرفته ساخت آمریکا است.
معاونت علمی و فناوری اعلام کرد: نمایشگاه اختصاصی ایران در کراچی پاکستان ۲۵ تا ۲۸ آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود تا بازار محصولات ایران‌ساخت در این کشور رونق گیرد.
محموله ۱۰۰ تنی حاوی کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران به سیل‌زدگان کشور پاکستان، روز چهارشنبه نهم شهریور، تحویل مقامات این کشور می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ