رسانه ها از وقوع زمین لرزه مهیبی در پاکستان و افغانستان خبر می دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه از وقوع زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ریشتر در مرکز ترکیه خبر داد.
وقوع زلزله بزرگ 6.5 ریشتری مناطقی از سواحل آمریکای مرکزی را لرزاند. بخش‌هایی از سواحل السالوادور، هندوراس و نیکاراگوئه را لرزاند ولی هنوز گزارشی از شمار تلفات منتشر نشده است.
رسانه‌های آمریکا از زلزله‌ای شدید در سواحل شبه‌جزیره آلاسکا خبر می‌دهند که در پی آن هشدار وقوع سونامی صادر شده است.
«مهرداد حلوایی» دبیر اسبق کمیته دفع آفات شهری و صنعتی شهرداری تهران در مورد وقوع زلزله جدی در تهران اعلام کرده بود: «اگر زلزله‌ای جدی در تهران به وقوع بپیوندد، موش‌ها در زیر زمین، زیر آوار ماندگان را تا رسیدن نیرو‌های امدادی می‌خورند و زنده نخواهند گذاشت.» این ادعای وحشتناک و تکان‌دهنده چند وقت بعد توسط «اسماعیل کهرم» مشاور رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تایید شد.
زلزله‌ای به‌بزرگی ۷ درمقیاس ریشتر، جزیره جاوه واقع در کشور اندونزی را لرزاند.
رسانه ها از وقوع زمین لرزه مهیبی در پاکستان و افغانستان خبر می دهند.
مرکز زلزله نگاری کشوری از وقوع زلزله به بزرگی ۲.۷ ریشتری در ۱۸ کیلومتری بابامنیر، استان فارس خبر داد.
زلزله‌ ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر استان قهرمان‌ ماراش ترکیه را تکان داد.
منابع خبری از وقوع زلزله‌ای با قدرت ۵ ریشتر در قهرمان مارش ترکیه خبر دادند.
دانشمند هلندی در پاسخ به سوال یکی از توییت‌ها درباره اینکه انتظار می‌رود زلزله‌ای جدیدی استانبول، بزرگترین شهر ترکیه را بلرزاند، پاسخ داد: «تعیین بازه زمانی زلزله بسیار سخت است، اما امیدوارم بتوانیم قادر به تعیین زمان زلزله قبل از وقوع آن باشیم».
منابع خبری بامداد پنج شنبه از وقوع زلزله‌ای شدید در شرق تاجیکستان خبر دادند؛بر اساس این گزارش، زلزله‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در منطقه مرزی بین شین جیانگ و تاجیکستان رخ داد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر مهم‌ترین اقدامات این جمعیت را در زلزله‌های خوی، ترکیه و سوریه و وقوع برف سنگین در شهرستان کوهرنگ، تشریح کرد.
زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر در شهرستان دفنه هاتای رخ داده و پس از آن وقوع ۲۶ پس‌لرزه نیز گزارش شده است.
رسانه‌های از وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در مناطق جنوبی ایتالیا خبر می‌دهند.
آیا عامل زلزله ترکیه دخالت یک نیروی ساخت بشر است؟ این ادعا و شایعه وقوع زلزله بر اثر هارپ را دکتر فریبرز ناطقی الهی استاد دنشگاه تهران و رییس موسسه زلزله شناسی تهران با قدرت رد می‌کند و در این ویدیو به این ابهام ها پاسخ داده است. منبع: خبرآنلاین
زلزله‌ای به این بزرگی که برخی از مراکز لرزه نگاری، بزرگی آن را ۸ ریشتر اعلام کرده‌اند، خیلی دیر به دیر در کره زمین رخ می‌دهد. یعنی عملا جزء زلزله‌های نادر و بسیار ویژه است که پوسته زمین بسیار کم آن را تجربه کرده است؛ بنابراین به هیچ وجه زلزله‌ای به این بزرگی در کشور ما رخ نخواهد داد.
ریاست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله‌ای که در کشور‌های ترکیه، سوریه و لبنان رخ داده است و آنچه که باید در کشور در مقابله با زلزله انجام شود، گفت: این موضوع یک حرکت جمعی و عمومی را می‌طلبد. در کشورمان روستا‌هایی که زلزله به وقوع پیوسته پس از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم براساس یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده قطعا در زلزله‌های بعدی خرابی‌های آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود چرا که بازسازی و نوسازی صحیح انجام شده بود.
زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ بخش‌های وسیعی از ترکیه و همچنین سوریه را لرزانده و براساس گزارش‌ها تاکنون بیش از دو هزار کشته بر جا گذاشته است.
اولین و شاید جدی‌ترین چالش بزرگ برای سیاست خارجی ایران در خاورمیانه ۲۰۲۳ مواجهه با سناریویی خطرناک تحت عنوان «امکان وقوع حمله نظامی به ایران» است. سناریویی که وقوع آن می‌تواند همچون زلزله‌ای ۱۰ ریشتری معادلات منطقه‌ای را دگرگون کند. سناریویی که حتی فکر کردن به آن نیز می‌تواند ترسناک باشد. چالشی که احتمال وقوع آن بسیار پایین، اما تامل در ابعاد آن برای استراتژیست‌های سیاست خارجی ایران بسیار دارای اهمیت خواهد بود
زلزله‌ای به قدرت ۶.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، نزدیکی استانبول ترکیه را به لرزه درآورد.
زلزله‌ای به قدرت ۶.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، نزدیکی استانبول ترکیه را به لرزه درآورد.
زلزله‌ای به قدرت ۶.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، نزدیکی استانبول ترکیه را به لرزه درآورد.
ظهر امروز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در بخش شوسف در شهرستان نهبندان خراسان جنوبی به وقوع پیوست.
محمد حسن نامی گفت: سیل و زلزله بیشترین حوادثی است که در کشور رخ می‌دهد به‌طوری‌که سالانه زلزله‌های بسیاری در کشور به وقوع می‌پیوندد که پس از وقوع زلزله بم، حساسیت بر روی مقاوم‌سازی خانه‌ها و سازه‌ها بیشتر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ