احمد علیرضابیگی، نماینده‌ی تبریز در مجلس یازدهم و از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد درباره‌ی سکوت رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: «آقای دکتر احمدی‌نژاد» بیمار و رنجور نبوده اما تشخیصش این بود که اعتراض در این شرایط بازی در زمین دشمنانی است که به دنبال براندازی‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مومنی اظهار داشت: براساس گزارش سازمان شفافیت بین المللی، در سال ۱۳۸۳، رتبه پاکدامنی ایران ۸۷ بود، این رقم در سال ۱۳۸۷ به ۱۴۱ رسید و ما ۵۳ رتبه سقوط به سمت فاسدترین کشورهای دنیا داشتیم. وقتی این سقوط بر ملا شد، منطق‌های رفتاری اینکه چرا آن جهش غیرعادی در فساد رخ داده، با در نظرداشتن تک تک نشانه‌هایی که متفکران بزرگ مطرح کرده اند، قابل درک بود.
شفافیت در دو دولت خاتمی و روحانی قابل مقایسه با دو دولت دیگر نبوده و نیست. شفافیت کمک زیادی می‌کند که تخصیص منابع و صرف پول و بودجه، منطقی و عقلایی انجام شود و در نتیجه کارایی اقتصادی بهتر شود و با منابع مشخص مالی خروجی‌های بهتری به دست آید.
اینکه هر روز به فروش بیشتر نفت افتخار شود، مساله مردم نیست؛ آثار این فروش در کسب و کار و سفره مردم مهم است. پرسش این است که این تفاوت‌ها ناشی از چیست؟ چرا در دو دولت رئیسی و احمدی‌نژاد به‌رغم بهبود درآمد‌های نفتی وضع بدتر می‌شود، ولی در دولت خاتمی و روحانی به‌رغم کاهش درآمد‌های نفتی وضع بهتر می‌شود؟
خود متوسلیان و چند نیروی دیگر در پادگان «الزبدانی» باقی ماندند و چند روز مانده به بازگشتش به تهران، برای جلوگیری از تصرف سفارت ایران در بیروت توسط فالانژ‌ها و ارتش اسراییل، از پادگان «الزبدانی» به سمت بیروت حرکت کرد؛ از محلی که تا بیروت کمتر از دو ساعت رانندگی راه بود، اما این جاده برای متوسلیان و سه همراهش پایان نداشت.
در سطحی کلان‌تر، احیای محافظه‌کاران، می‌تواند دوران نزدیک به دو دهه میدان‌داری نهاد‌های شبه‌نظامی و امنیتی در جناح راست را پایان دهد و رهبری سیاست در این جناح را به سیاستمداران بازگرداند. همان رویایی که ناطق‌نوری در سال ۱۳۸۴ داشت؛ اما از دل آن کابوسی، چون احمدی‌نژاد درآمد. اگر خواب کوتاه مهدی کروبی در آن بامداد تاریخ‌ساز سال ۱۳۸۴ صحنه انتخابات را دیگرگونه کرد؛ شاید پایان دوران خواب ناطق‌نوری در سال ۱۴۰۲، صحنه سیاست در ایران را تغییر دهد.
سخنگوی قوه قضاییه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: براساس دادنامه صادره از مرجع صالح جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر در دادگاه بدوی  به اعدام محکوم شده است. از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام در بازداشت سرکرده یکی از تروریست ترین عناصر ضدبشری که دستش به خون ده‌ها نفر آلوده است، تشکر می کنم.
احمد علیرضابیگی درباره سکوت خبری محمود احمدی‌نژاد در قبال اعتراضات مردم گفت: ایشان حرف و اعتراض‌شان را در ابعاد مختلف نسبت به مدیریت و شرایط حاکم بر کشور و روابط بین‌الملل به وضوح بیان کردند و خبر از آمدن یک سیل دادند که متاسفانه این سیل آمد. با وجود اینکه معترض هستند و نقد دارند، قطعا هدف‌شان این نبود که در ردیف کسانی همچون رضا پهلوی یا میرحسین موسوی قرار گیرند.
استاد مرکز علوم تحقیقات زمین دانشگاه لایبنیتز هانوفر آلمان تاکید می‌کند: «در ایران هم زمان دولت آقای احمدی‌نژاد اعلام شده بود که دستگاهی ساخته شده که می‌تواند زمان دقیق زلزله را مشخص کند و بعد هم گفتند برای اینکه دزدیده نشود، از دستگاه رونمایی نکنیم. از این ادعا‌ها در جوامع مختلف بار‌ها بیان شده که از لحاظ علمی قابل تایید نیستند.»
احمد خاتمی گفت: بسیاری از اغتشاشگران چند عنوان فقهی داشتند، محارب، باغی، مفسد فی الارض و قاتل و آنگاه وقت اجرای حکم خدا بمباران انتقاد می‌شود، البته انتقاد آزاد است، ولی چرا وقتی محارب اعدام می‌شود سر و صدا به راه می‌اندازند، شهیدان عجمیان و آرمان را ده‌ها نفر محاصره کرده بودند و با زجر کشتند و نفس‌شان هم در نمی‌آید.
محمد خوش‌چهره گفت: وقتی می‌دانید فلان شخص خوب نیست، چرا آن را وزیر می‌گذارید؟ حتی آن زمان آقای احمدی نژاد گفت که از وزرا میثاق گرفته است. بنده گفتم آیا میثاقی گرفته شده که خراب کاری نشود، این چه فایده‌ای دارد؟ که هیچ جوابی برای گفتن نداشت.
از گذشته نیز این فرضیه در ارتباط با رئیس سابق پاستور مطرح بوده که او نمی‌خواهد مسیر احمدی‌نژاد و خاتمی را تکرار کند و قصد دارد همچنان در عرصه سیاست کشور حضور داشته باشد. در ارزیابی اظهارات اخیر روحانی نیز این امر به وضوح قابل مشاهده است که او نیم‌نگاهی به باقی ماندن در قدرت داشته و دارد.
احمدی‌نژاد در تلاش است تا ردای میانه‌روی بپوشد، اما در عین حال آگاه است که نمی‌تواند علیه نظام شورش کند. در مورد اعتراضات، احمدی‌نژاد در شرایط سختی قرار دارد.
نعمت احمدی، حقوق‌دان گفت: وقتی افراد می‌بینند در بدنه‌ی اجرایی و سیاسی مملکت اجازه ندارند نماینده داشته باشند، چرا باید در انتخابات شرکت کنند؟ وقتی می‌بینند نمی‌توانند نظر و حرفشان را از طریق نماینده‌هایشان منعکس کنند و گوش شنوایی هم برایشان پیدا نمی‌شود طبیعی است که معترض شوند.
متاسفانه قانونی که آقای احمدی نژاد مصوب و ابلاغ کرد کاملا با آنچه قرار بود اجرا شود، متفاوت بود. آنچه که آقای احمدی نژاد ابلاغ کردند یک وظیفه مشخص و عمده برای نیروی انتظامی مد نظر قرار داده بود. یعنی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده پلیس گذاشته بود.
احمدی (بازنشسته‌ی کارگری) در این رابطه می‌گوید: وقتی می‌توانند ماهانه ۷ هزار میلیارد تومان برای برخی کارکنان دستگاه‌های اجرایی اختصاص دهند، چرا هر ماه همین مبلغ به تامین اجتماعی پرداخت نشد؛ چرا ۹۰ هزار میلیارد تومان که الزام قانون است پرداخت نشد تا لااقل همان بدهی معوق ۵ ماهه‌ی بازنشستگان کارگری یکجا پرداخت شود؛ با ۹۰ هزار میلیارد تومان، هم اعتبار پرداخت معوقات فراهم می‌شد و هم اعتبار مورد نیاز برای اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی.
«روحانیونی که دارای پست‌های عالی در نظام هستند، معمولاً به سادگی در انظار عمومی ظاهر نمی‌شوند و اگر هم بشوند، از محافظت و مراقبت لازم برخوردارند.»
هاشمی طبا با اشاره به اظهارات تند و توهین آمیز برخی از سیاستمداران گفت: بی ادبی را بخشی از مسئولان شروع کردند و اولین نفر نیز توسط آقای احمدی نژاد بی ادبی‌ها شروع شد. دیگران نیز دیدند می‌شوند فحش داد، فحش دادند. باید گفت چرا برخی مسئولان و افراد سن بالا رفته فحاشی می‌کنند.
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید: «در یک مطالعه جهانی، تصویر بالینی بیماران کووید نشان داد که حدود ۴۰ درصد از مبتلایان با وجود مثبت‌شدن تست‌شان، ناقل یا حامل ویروس هستند، اما هیچ علامتی ندارند. در برخی افراد این عدد به ۵۰ تا ۵۷درصد هم می‌رسد؛ یعنی از هر ۲ مبتلا یک نفر علائم ندارد، اما ناقل ویروس هستند.»
نعمت احمدی گفت: آقایان به‌خوبی می‌دانند که مردم انواع گرفتاری را تجربه می‌کنند و در کل، حال مردم خوب نیست. سوال این است، وقتی نمی‌توانند مشکلات مردم را رفع کنند و دغدغه‌شان را کم، چرا نمی‌دانند اقلا مردم را با برخی کار‌ها اذیت نکنند.
ضرغامی گفت: آدم‌هایی که در گذشته بودند و خدمت کردند، فرقی نمی‌کند در دولت آقای روحانی و حتی دولت آقای احمدی‌نژاد و آقای خاتمی بوده باشند، اگر شایسته و سالم هستند، معاند و فتنه‌گر نیستند هیچ اشکالی ندارد، کار کنند. از طرفی، به دولت فشار می‌آورند چرا از بچه‌های جزب‌اللهی انتصاب نمی‌کنید. نمی‌شود که یک فرد بدون تجربه مدیریتی را در مسؤولیت بالا گذاشت.
احمدی گفت: فرد اختلاسگر در پناه قانون، به‌رغم داشتن میز بزرگ، کت و شلوار اتو کشیده، پرسنل و حقوق‌های نجومی دست به اختلاس می‌زند. اساسا اختلاس را یقه سفید‌ها انجام می‌دهند، چرا که برای خود حاشیه امنیت قانونی متصور هستند.
وزیر اقتصاد دولت روحانی می‌گوید: برای من تنها چیزی که حیثیتی شده بود توسعه بازار بود که موفق هم شدم. در سال ۹۹ درفروردین ماه بازارگردان ۱۷۵ تا داشتند، در ادامه با اجرای آن به ۵۳۰ افزایش یافت و این افتخار من است. عرضه اولی‌ها که در سال ۹۷ که شروع کار من بود چقدر بود و بعد به ۵ و نیم میلیون نفر رسید.
محمدحسین ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به نامه احمد توکلی گفت: آقای توکلی زمانی احمدی نژاد را متهم می‌کرد به اینکه چرا مصوبات مجلس را ابلاغ نمی‌کند و می‌گفت که دیکتاتوری است و احمدی نژاد را با الفاظ زشتی متهم می‌کرد، اما الان برعکس آن رفتار عمل می‌کند.
حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی، گفت: این تورم و گرانی‌ها چیست؟ می‌گویند امتحان الهی است، اگر امتحان الهی‌ست فقط برای ما است؟ فقط برای ما ایرانی‌هاست؟ چطور در کنار ما کشور عراق این مصیبت تورم وگرانی را ندارند، یعنی خدا نمی‌خواهد آن‌ها را امتحان کند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ