رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اقدام جمعی برای مقابله به اسلام‌هراسی کشورهای غربی، خواستار تلاش یکپارچه جهت جلوگیری از توهین به مقدسات مسلمانان شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ما نباید به دلخوشی‌های کوچک دل ببندیم. اگر می‌خواهیم در قطب اقتصادی منطقه‌ای جایی داشته باشیم، باید همکاری گسترده و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کنیم؛ همانطور که اعراب با یکدیگر کار و سرمایه گذاری می‌کنند. در حال حاضر عراقی‌ها با شورای همکاری‌های خلیج فارس و به ویژه عربستان و امارات همین رفتار را دارند و سرمایه گذاری‌های چندمیلیارد دلاری در بصره و سایر شهر‌های مهم، جذب می‌کنند. ترکیه نیز رفتاری مشابه انجام داده است. سفر اخیر اردوغان به عربستان، امارات و کشور‌های عرب منطقه با همین هدف انجام شد و پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری‌های ده‌ها میلیارد دلاری بین ترکیه و کشور‌های منطقه شکل بگیرد. دلخوشی ما به تعدادی سفر درست نیست. این سفر‌ها به لحاظ دیپلماتیک مثبت است، اما باید دستاورد اقتصادی نیز داشته باشند. تحقق همه این اهداف به عملکرد تیم دیپلماسی دولت سیزدهم بستگی دارد.
رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس‌جمهور آمریکا امروز در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با یکدیگر دیدار کردند.
یک منبع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «اردوغان» و «بایدن» فردا در حاشیه نشست ناتو با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه از رایزنی امروز میان رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا درباره جنگنده‌های اف-۱۶ و پیوستن سوئد به ناتو خبر داد.
رییس جمهور ترکیه گفت: موضع ایران موجب برآشفتن ما و آذربایجان می‌شود. در واقع ایران باید نگران باشد. امیدواریم رفتار مثبتی در زمینه این مسئله داشته باشند تا بتوانیم ترکیه، آذربایجان و ایران را متصل کنیم. حتی ممکن است خط پکن-لندن را هم باز کنیم.
رییس جمهور ترکیه گفت: موضع ایران موجب برآشفتن ما و آذربایجان می‌شود. در واقع ایران باید نگران باشد. امیدواریم رفتار مثبتی در زمینه این مسئله داشته باشند تا بتوانیم ترکیه، آذربایجان و ایران را متصل کنیم. حتی ممکن است خط پکن-لندن را هم باز کنیم.
روسای جمهور آمریکا و ترکیه در مورد روابط دوجانبه و همکاری‌های مرتبط با ناتو گفتگو کردند.
نخست‌وزیر انگلیس، پادشاه اردن و دبیرکل سازمان ملل پیروزی رجب طیب اردوغان را در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه تبریک گفتند. جو بایدن هم ضمن تبریک گفت که هنوز با اردوغان صحبت نکرده است.
آقای اردوغان به یک نحوی نماد اقتدارگرایی در ترکیه محسوب می‌شود. اردوغان نماد این مسئله است که قدرت باید در دست یک نفر باشد؛ فردی است که آزادی مطبوعات و بیان را در کشورش مورد محدودیت قرار می‌دهد و فردی است که سعی دارد در کار قوه قضائیه دخالت کند. اینکه چنین آدمی توسط قلیچداراوغلو مورد چالش قرار بگیرد موضوع مهی است.
قلیچداراوغلو اصلاح رابطه ترکیه با غرب را ضروری می‌داند و همزمان معتقد است که باید در رابطه آنکارا با مسکو هم تغییراتی حاصل شود. درحالی که اردوغان در دو سال اخیر در تحولات قفقاز با جانبداری از آذربایجان بر آتش تنش دمید، اما قلیچداراوغلو مانند او دیدگاه‌های قومی نداشته و به اصطلاح پان‌ترکیست نیست.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: بایدن جایی گفته است باید اردوغان را سرنگون کرد اما روز یکشنبه در پای صندوق‌های رای پاسخ مناسبی به آن‌ها خواهیم داد.
رئیس جمهور ترکیه هشدار داد ملت این کشور باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد از میراث مقدس بودن خانواده محافظت کند یا اینکه کشور را به کسانی که از همجنس‌بازان حمایت می‌کنند، تحویل دهند.
رژیم ترکیه برای سر من جایزه تعیین کرد. ما برای کار‌های بعدی آماده نیستیم. این که رژیم اردوغان از تهدید جان اعضای اپوزیسیون در کشور‌های مستقل احساس راحتی می‌کند نشانه‌ای مطمئن برای شکست غرب است. ما باید روشن سازیم که اگر او این راه را ادامه دهد از صحنه جهانی دور خواهد شد. اگر این کار را نکنیم او چه چیزی را از دست خواهد داد؟
خبرگزاری آناتولی شامگاه دوشنبه از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای ترکیه ای خود درپی زلزله شدید در این کشور خبر داد.
یک کارشناس سیاست خارجی درخصوص عدم حضور ایران در نشستی که قرار است رهبران ترکیه، روسیه و سوریه داشته باشند، می‌گوید که به دلیل نقش مهم و تاثیرگذار ایران در سوریه، نمی‌توانند به همین راحتی ایران را حذف کنند، در هر صورت باید منتظر ماند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به خبرنگاران گفت: من جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را اصلا در نظر نمی‌گیرم. سطح او طوری است که باید با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه دولت ترکیه صحبت کند. این اظهارات از سوی او واقعا زشت است.
کالین با بیان اینکه صحنه سیاسی در منطقه خلیج فارس کاملا تغییر یافته است و ما از آن استقبال می‌کنیم، گفت: ائتلاف عربستان، امارات و مصر تنها علیه قطر نبود بلکه علیه ترکیه هم بود، متاسفانه در این مرحله فرصت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری را از دست دادیم، اما وضعیت اکنون در حال تغییر است.
رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورهای اسلامی باید اراده قوی‌تری نشان دهند و از تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی در سوریه به منظور رهایی این کشور از چرخه درگیری، بحران انسانی و تروریسم حمایت کنند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه باید درباره علت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای اردوغان از سیاست ضدصهیونیستی گفته شود اینست که اردوغان برای ماندن در قدرت احساس نیاز به جلب نظر مثبت غرب به ویژه آمریکا دارد. او می‌داند که شرط مهم جلب نظر غرب، حل مشکلات با رژیم صهیونیستی و تعامل با صهیونیست‌هاست.
نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان در دیدار امروز با ماکرون به وی گفته است: اتحادیه اروپا باید وظیفه خود برای تداوم توافق کریدور غلات را انجام دهد.
رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه در حاشیه نشست گروه 20 در جزیره بالی اندونزی، پشت درهای بسته و به دور از دوربین های خبرنگاران دیدار کردند.
رجب طیب اردوغان اعلام کرد: «نتیجه انتخابات در اسرائیل هر چه باشد، ما می‌خواهیم به تقویت روابط خود با اسرائیل بر اساس احترام متقابل، حفظ منافع و بر اساس اصل برد-برد ادامه دهیم».
رئیس جمهور ترکیه امروز در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد: باید برای خروج از بحران در اوکراین راه منطقی پیدا کنیم.
رئیس جمهور ترکیه امروز در ۷۷مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد: باید برای خروج از بحران در اوکراین راه منطقی پیدا کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ