تعامل رئیس جمهور روسیه با بحران شورش فرمانده واگنر و همچنین عجز و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در قبال به دست گرفتن اوضاع در کرانه باختری، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از تلاش بی نتیجه عربستان برای حل بحران اوکراین از طریق نشست جده اینک رئیس امارات در تدارک برگزاری نشست مشترک میان رؤسای جمهور روسیه و اوکراین است.
مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی چلسی، اعتراف کرد که جذب کیلیان امباپه چیزی خارج از واقعیت است.
کیهان نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور ۷۰ ساله روسیه که در دوران جوانی عضو کا گ ب و از افسران اطلاعاتی شوروی بود، از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون توانسته است، از دو اَبَربحران به‌خوبی عبور کند.
شیخ تمیم امیر قطر، تلفنی با پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد و بر ضرورت حل اختلافات از طریق گفتگو تاکید کرد.
پوتین از محمد بن زاید آل نهیان به دلیل مشارکت در حل مسائل انسانی مربوط به جنگ اوکراین به ویژه موضوع تبادل اسرا قدردانی کرد.
دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پوتین و رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی درباره مسائل مربوط به ابتکار آفریقا برای یافتن راه هایی برای حل و فصل مناقشه اوکراین گفتگو کردند.
رئیس جمهور روسیه در موضع گیری جدید خود درباره قره باغ، اعلام کرد: به طور کلی به نظر من علیرغم وجود مسائل و مشکلات، وضعیت در قره‌باغ به سمت حل و فصل مناقشه در حال پیشرفت است.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا معتقد است در صورتی که وی در کاخ سفید بود بحران اوکراین ۲۴ ساعته حل می‌شد!
ترامپ با وجود آنکه توضیحات بیشتری درباره استراتژی خود برای مذاکرات صلح اوکراین نداد، گفت: "اگر این جنگ حل و فصل نشود، من همراه با زلنسکی و پوتین، در عرض ۲۴ ساعت آن را حل‌وفصل خواهم کرد و مذاکراتی بسیار آسان برای آن وجود خواهد داشت؛ اما من نمی‌خواهم به شما درباره اینکه این مذاکرات چیست صحبت کنم، چون در آن صورت نخواهم توانست از آن مذاکرات استفاده کنم."
طرح صلح چین زمانی که در غرب و کی یف آماده باشند، می‌تواند به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز در نظر گرفته شود. مذاکرات با شی جین پینگ موفقیت آمیز و سازنده بود.
رییس جمهور روسیه امروز پس از امضای اسناد مشترک با شی جین پینگ در مسکو به خبرنگاران گفت: طرح صلح چین می‌تواند مبنایی برای حل و فصل درگیری در اوکراین باشد.
پوتین گفت: روسیه تمامی سعی خود را برای حل مسالمت آمیز مسئله دونباس انجام داد، ولی وعده‌های سران کشور‌های غربی دروغ بود.
سرپرست جمهوری خلق لوهانسک می‌گوید که رژیم کی‌یف تا فوریه پارسال، قوای نظامی خود را در مرزهای دونتسک و لوهانسک مستقر کرده و آماده حل و فصل مناقشه از طریق زور بود.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که جنگ اوکراین «باید فورا حل و فصل شود و می‌توان آن را فورا حل کرد.» ترامپ گفت که اگر بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، همان شبی که دوباره پیروز شود، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین تماس خواهد گرفت و خواستار نشست و حل و فصل این درگیری می‌شود.
اردوغان قصد دارد به زودی با پوتین و زلنسکی درباره راه حل بحران اوکراین گفتگو کند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: فکر نمی‌کنم جنگ (در اوکراین) تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) از اوکراین خارج نشود، حل و فصل شود.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: حل و فصل بحران درازمدتی همانند قره باغ تلاش های بیشتری را می طلبد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو هر اقدامی که برای حل و فصل مناقشات میان ایروان و باکو لازم باشد، انجام می دهد.
رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد آمریکا برای حل بحران اوکراین باید به پای میز مذاکره با روسیه بیاید.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که کشورش آماده است تا در حل معضل غذا در جهان مشارکت کند.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد همچنان امیدوار است که سران روسیه و اوکراین برای حل بحران موجود، در آنکارا با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.
صدراعظم آلمان و رئیس جمهور روسیه امروز در تماسی تلفنی درباره حل و فصل دیپلماتیک موضوع اوکراین به گفتگو پرداختند.
یک روزنامه ترکیه ای از احتمال گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و سوریه به پیشنهاد همتای روس آنها با هدف حل مشکلات مربوط به تروریسم خبر داد.
رئیس جمهور ترکیه می گوید بحران فعلی میان روسیه و اوکراین تنها از طریق میز مذاکره قابل حل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ