سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با همکاری مشترک با وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه محقق اردبیلی، روز جهانی شتر ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ (اول تیر۱۴۰۲) را در استان اردبیل گرامی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان «فائو» مربوط به امور امنیت غذایی، از وضعیت بغرنجی خبر داد که سودانی‌ها به علت درگیری دو ژنرال با آن دست و پنجه نرم می کنند.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از علاقمندی ایران برای تعمیق روابط در حوزه‌های آبیاری هوشمند، مدیریت بهینه آب، ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و مدیریت پایدار خاک با فائو خبر داد.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و وزارت جهاد کشاورزی، مشارکت راهبردی را برای تقویت تولید و صادرات پسته در ایران آغاز کردند.
باغات انجیر دیم استهبان در جنوب غربی استان فارس، به طور رسمی توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان سامانه‌های میراث کشاورزی مهم جهانی (جیاس) برگزیده شد.
پروژه عظیم بندر فاو به عنوان یک مسیر استراتژیک اتصال عراق به مدیترانه و اروپا، می تواند منجر به ارتقای جایگاه و موقعیت سیاسی و اقتصادی عراق در منطقه شود.
بر اساس گزارش فائو ، میزان تولید غلات شامل گندم، جو، برنج سفید و ذرت دانه‌ای ایران، در سال زراعی در سال زراعی «۱۴۰۲-۱۴۰۱» به ۲۱ میلیون تن افزایش یافته است.
کریم بنزما از تصمیم مبنی بر آنفالو کردن صفحه اینستاگرام رئال عقب نشینی کرد و به جنجال ها پایان داد.
فائو در گزارشی از وضعیت تولیدات کشاورزی ایران اعلام کرد: ایران سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم دنیا، سیزدهمین تولیدکننده بزرگ برنج و یازدهمین تولیدکننده بزرگ گوشت در آسیا و همچنین بزرگترین صادرکننده محصولات لبنی در این قاره بوده است.
فائو در گزارشی از وضعیت تولیدات کشاورزی ایران اعلام کرد: ایران سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم دنیا، سیزدهمین تولیدکننده بزرگ برنج و یازدهمین تولیدکننده بزرگ گوشت در آسیا است.
کشنده FAW CA۴۱۸۰ روز سه شنبه ۲۳ خرداد با قیمت پایه ۳ میلیارد و۴۸ میلیون تومان در بورس کالا عرضه می‌شود. سررسید قرارداد خرید سلف این کشنده ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ است.
کشنده FAW CA4180 روز سه شنبه ۲۳خرداد با قیمت پایه ۳میلیارد و ۴۸۰میلیون تومان در بورس کالا عرضه می‌شود. سررسید قرارداد خرید سلف این کشنده ۲۳مرداد ۱۴۰۲ است.
فائو به دو سایت ایرانی سیستم کشت زعفران مبتنی بر قنات در گناباد و سیستم تولید انگور در دره جوزان را به عنوان نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی گواهینامه رسمی اعطا کرد.
توسعه، جلوگیری از انقراض و مردمی‌سازی پرورش شتر دوکوهانه در طرح مشترک ایران و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هدفگذاری شده است.
فائو گام مثبتی را در جهت مهار آفت سرخرطومی حنایی خرما در ایران برداشته است. سرخرطومی حنایی خرما یک آفت فرامرزی بسیار مخرب است که می‌تواند به درختان خرما آسیب جدی وارد و منجر به مرگ آن شود.
نخستین همایش ملی پروژه مشترک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و وزارت جهاد کشاورزی موسوم به «TCP» با هدف افزایش بهره‌وری و فعال‌سازی ظرفیت تولید کشاورزی دیم آغاز به کار کرد.
مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پروژه مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری در راستای تولید پایدار اجرا می‌شود.
اسماعیل زادحسن  گفت: وزارت جهاد کشاورزی یک پروژه مشترک با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اجرا می‌کند که مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور مجری آن است.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) که با همکاری نزدیک با وزارت جهاد کشاورزی، دوره آموزش الکترونیک جدیدی را برای تحول استراتژی‌های مدیریت جنگل‌های مناطق خشک راه اندازی کرد.
به گفته سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) حدود یک‌سوم کل مواد غذایی تولید شده هر ساله از بین می‌رود یا هدر می‌شود. ضایعات جهانی مواد غذایی در سال ۲۰۱۷ تقریبا همان مقدار دی‌اکسید کربنی تولید کرد که مجموع انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ایالات متحده و اتحادیه اروپا بود.
فائو از رشد ۲۶ درصدی تولید غلات ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد ایران با ۱۲.۴ میلیون تن ذخیره غله در رتبه هشتم جهان از این نظر قرار گرفته است.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد: قیمت مواد غذایی در جهان در ماه ژانویه برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته است و اکنون ۱۸ درصد کمتر از رکود قیمت‌ها در ماه مارس گذشته است.
شاخص قیمت مواد غذایی سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در ماه اکتبر اندکی کاهش یافت که هفتمین کاهش متوالی ماهانه است.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، دولت ایران و کشاورزان محلی منطقه آذربایجان غربی برای اجرای طرحی که از اواخر جولای با هدف بهره‌وری آب و حفاظت از درآمد کشاورزان آغاز شده، همکاری می‌کنند.
با هدف افزایش بهره‌وری آب، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در همکاری با دولت ایران و حمایت دولت ژاپن چندین نشست در زمینه اشتراک‌گذاری دانش در ارومیه برگزار می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ