در پی بمب‌گذاری منافقین در تیر ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران، سید علی خامنه‌ای امام جمعه وقت تهران جان سالم به در برد ولی جراحات شدیدی برداشت و به عنوان جانباز انقلاب نام گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویری از لحظه ورود و تیراندازی تروریست داعشی به حرم شاهچراغ شیراز را مشاهده می‌کنید.
شبکه المنار برای نخستین بار تصاویری از سامانه موشکی هدایت شونده «ثار الله» در قالب تمرینات نظامی مقاومت اسلامی حزب الله لبنان منتشر می کند.
آخرین اثر کیومرث پوراحمد درباره نوجوانی‌ به نام فرهاد است که ناخواسته مرتکب قتل می‌شود و حالا منتظر حکم دادگاه است. فرهاد در آستانه هجده‌سالگی‌ قرار دارد و… . "پرونده باز است" به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی از 14 تیرماه اکران شده است. پویا نجفی، مهبد جهان‌نوش، راشین ربی، محمدمتین ستاری و یزدان عیدی بازیگران نوجوانی‌اند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم برگرفته از پرونده‌های جنایی رخداده در دهه هشتاد است و روایتگر داستان نوجوانی 15 ساله است که به دلیل عشق به دختر همسایه خود نرگس، درگیر نزاع خیابانی می‌شود و نتیجه این درگیری به قتل منجر می‌شود. نمایش این فیلم همچنان ادامه دارد.
رسانه‌های روسی تصاویری از کشتار سرنشینان یک خودروی غیرنظامی منتشر کردند که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را جنایت جنگی ارتش اوکراین توصیف کردند.
کرمان- در این ویدئو تصاویری از استقبال ویژه مردم بم از رئیس‌جمهور در مسیر فرودگاه را مشاهده می کنید.
فیلم منتشر شده مربوط به دهه ۹۰ و منطقه بلوچستان بوده و همانند عمده فیلم‌های منتشر شده در دو روز گذشته ارتباطی با درگیری مرزی اخیر ندارد.
کلیپی است ساعاتی پیش با عنوان لحظه شلیک تیر خلاص نیروهای طالبان به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در حال انتشار است که این فیلم نه‌تنها مربوط به درگیری روز ۶ خرداد نیست که با توجه به جغرافیای کوهستانی این فیلم، مشخص است که در چنین منطقه‌ای در هیچ نقطه از سیستان وجود ندارد.
همزمان با آزاد سازی خرمشهر و ایام مبارک دهه کرامت رونمایی از موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴ با حضور امیر سرتیپ آشتیانی انجام شد.
سپس محمد مهدی عسگرپور رییس هیات مدیره خانه سینما خطاب به داریوش فرهنگ گفت که سوال سختی کردید و ادامه داد: ما با یک اتفاق مواجه شدیم (نحوه مرگ کیومرث پوراحمد ) که به نظر می آید تلخ ترین اتفاقی است که در چند دهه گذشته در سینما افتاده است و نقطه عطف از جهت فیلم نامه است، کما اینکه حاشیه های مختلفی وجود دارد، مثلا دلایل فوت روشن نیست و امیدواریم هر چه زودتر روشن بشود. سخت است، صحبت کردن درباره آثار کیومرث پوراحمد و در ادامه درباره مرگش به یک جمع بندی رسیدن، نمی توان به نقطه مشترکی رسید.
در فیلمی بسیار کمیاب؛ نگاهی کنید به استایل و پوشش‌های دهه ۱۹۲۰ در پاریس، این ویدیو رنگی شده و کیفیت آن نیز ارتقا داده شده است.
بعد از بروس لی نوبت به جکی چان رسید که وارد دنیای سینمای چین و رزمی شود. اما کمتر کسی می‌داند که این دو بازیگر و رزمی‌کار در دهه ۷۰ میلادی در فیلم اژد‌ها وارد می‌شود رودرروی یکدیگر بازی کردند و جکی چان نقش کتک‌خورِ مقابل بروس لی را ایفا کرده بود.
سیر خزنده تعطیلی سینماهای لاله زار که از اواخر سال ۷۰ آغاز شد در دهه ۹۰ به خیابان انقلاب و میدان ولیعصر و سینماهایش رسید و الان تبعات این سیر خزنده در حال خودنمایی است و اپیدمی کرونا نیز توانست سرعت این سیر خزنده را بیشتر کند تا سبنمای ایران متوجه این نکته باشد که سینماداری یک فعالیت منفک از تولید است و امکان وصل حیات و ممات سینماداری به سیاست های تولید و مصرف فیلم داخلی یک سیاست سرتاسر اشتباه و مرگ آور ( تعطیلی سینماها ) است و بازهم به من خرده نگیرند دوستان سینمایی که تولید مهم تراست از سینماداری در صورتی که سینما داری مثل هر فعالیت استاتدارد توزیع و فروش محصول مختصات منطقی عرضه و تقاضای بازار را در خود دارد و نه مختصات خاص مشتری مداری به سبک تولید و مصرف محصولات داخلی. فرونشست های سینمایی( تعطیلی) بیشتری را در آینده با این سبک و سیاق علم‌اقتصاد داخلی سینما در پیش خواهیم داشت...
در قرن نوزدهم اغلب زنان با لباسی ازدواج می کردند که در موقعیت های دیگر هم بتوانند آن را بپوشند. تب لباس عروس سفید را بعدها فیلم های هالیوودی به وجود آوردند که در آن ها زوج ها تا پایان عمر به خوبی و خوشی با یکدیگر زندگی می کردند. اما تنها خانواده های ثروتمند استطاعت خرید لباس عروس سفید را داشتند. تازه از دهه ی ۱۹۵۰ بود که مردم طبقه متوسط شروع به استفاده از لباس عروس سفید کردند، آن هم به لطف افزایش تولید اجناس ارزان قیمت تر در دوره ی شکوفایی انفجاری پس از جنگ جهانی دوم.
در روزهایی که دشمنان سعی دارند به مخاطبان القا کنند دهه هشتادی‌ها در دفاع از کشورشان منفعل هستند، دختران دهه هشتادی در یگان‌های ویژه برای دفاع از کشور تمرین می‌کنند.
خضریان؛ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در اتفاقات اخیر جریان ضدانقلاب نتوانست اکثریت جامعه ایران عزیز را با خود همراه کند و فضا را به سمت ایجاد چالش جدیدی ببرد لذا این جریان همچون دهه ۶۰ به سمت ترور رفته است؛ یکی از ترور‌های اخیر، ترور رسانه‌ای یکی از خبرنگاران فارس به نام آقای سید احسان حسینی است.
صهیونیست ها در دهه گذشته با دیپلماسی عمومی و رسانه ای بسیار تلاش کرده اند برای خود در جامعه عربی ومنطقه پرستیژ کسب کنند، اما خارج از توافقات دیپلماتیک، با واقعیت متفاوت و تلخی روبرو شده اند.
دکتر «محمد فاضلی»؛ جامعه‌شناس گفت: جامعه‌ای تحت فشار اقتصادی به مدت چندین دهه و بالاخص در دهه اخیر، به شدت تحت فشار تحریم و با تجربه انباشت انواعی از نارضایتی‌ها که منشأ عمده آن‌ها در کیفیت و شیوه حکمرانی است، به یکباره با مرگ «ژینا امینی» آتش گرفت. این عوامل ساختاری دخالت زیادی داشته‌اند و در همان حال باید توجه داشت که جامعه سال‌هاست از گشت ارشاد متنفر شده است و ده‌ها فیلم درباره برخورد مأموران گشت ارشاد منتشر شده بود که وجدان جمعی جامعه را به درد آورده بود. همه این‌ها آتش اعتراض را برانگیخته است.
مشهد ـ مدیر اجرایی دومین جشنواره بین المللی عکس، نقالی، فیلم کوتاه و مستند خراسانگرد گفت: ارسال آثار زائران پیاده اربعین حسینی و امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر تا ۱۰ مهرماه تمدید شد.
مشهد ـ مدیر اجرایی دومین جشنواره بین المللی عکس، نقالی، فیلم کوتاه و مستند خراسانگرد گفت: ارسال آثار زائران پیاده اربعین حسینی و امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر تا ۱۰ مهرماه تمدید شد.
هرچند این فیلم بهترین اثر او نیست، یکی از مهم‌ترین فیلم‌‌های جنایی دهه شصت میلادی با فضاسازی است که بعدها منشا الهام بسیاری از فیلم‌سازان جهان قرار گرفته است.
تهیه کنندگان و کارگردانان بسیاری از آثار دلایل فرامتنی را عامل عدم حضور آثارشان مطرح کرده‌اند که برخی از ایشان این موضع گیری را به شکل علنی نیز مطرح نموده‌اند. بنابراین تا زمانی که تمامی آثار راه یافته و بیرون مانده از این رویداد سینمایی مشاهده نشود، نمی‌توان داوری دقیق در این زمینه داشت که آیا سرآمدان تولیدات سینمای ایران به این جشنواره راه یافته‌اند و دیگر آثاری که بیرون مانده‌اند شایستگی نداشته‌اند؟
داوودی در پاسخ تاکید کرد: من به عنوان یک فیلمساز تفاوتی با آحاد جامعه ندارم. حاصل کار من ممکن است مخاطب بیشتری از مردم کوچه و بازار داشته باشد. این تغیر و تاثیرات بر همه چیز بوده و روی من هم بوده است. گذر از این تغییرات برای ما به سختی بوده. در نظر داشته باشید نمایش بسیاری از اصول اولیه انسانی - ارتباطی در سینما ممکن نیست. به عنوان مثال یک فیلم خانوادگی یا عاشقانه که می‌سازید و ارتباطات دو عاشق یا مناسبات خانواده‌ها را که نشان می‌دهید حق نشان دادن خیلی چیزها را نداریم و در این سال‌ها مجبور شدیم که موقعیت‌های جدیدی بسازیم در این موارد. پس من از خودم حرف نمیزنم؛ از ۴ دهه ای صحبت می‌کنم که این فشارها با سینما متناقض بود است. پس همین فشارها و تغییرات سیاسی و اجتماعی تاثیرات متفاوتی هم بر ما داشته‌اند.
برای فیلم «سگ کشی» به من گفت: که این سناریو را بخوان و کوچک‌ترین اشتباهی نکن؛ اگر کوچک‌ترین اشتباهی کنی نقشت لو می‌رود. خود سناریو و خود بیضایی به من کمک کردند که آن نقش اینطور درآمد. درست است که بهرام بیضایی یک دهه است که از این مملکت بیرون رفته اما از ایران جدا نشده، از فرهنگ و ادبیات و تاریخ ایران جدان نشده، و هنرمندی است که در این مملکت ریشه دارد. ریشه‌های او امثال من و کسانی هستند که کتاب‌هایش را می‌خوانند، کسانی که راجع به او تحقیق می‌کنند و نمایشنامه‌هایش را کار می‌کنند؛ ما ریشه‌های آن آدمی هستیم که واقعا ایرانی خالص است و قلبش برای ایران می‌تپد.
ماجرا از این قرار است که فیروز زاهدی اخیرن از استودیوی سازنده "داستان عامه پسند"، بابت بکاربردن خودسرانه ی عکس معروف گرفته شده توسط وی در تولید تعدادی از محصولات جانبی مرتبط با فیلم، شکایت می کند. زاهدی که خود را به لحاظ قانونی مالک تصویر معروف و نمادین از این کلاسیکِ دهه نودی می داند؛ عکس مورد بحث از شخصیتِ "میا والِس" با بازی "اما ثرمن" را درون استودیوی شخصی اش و در تاریخ ۷ اوریل ۱۹۹۴ به ثبت رسانده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ