در حالی چهارشنبه گذشته بیشینه دمای هوا در زابل به ۵۰.۸ درجه سلسیوس رسید که با تشدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه، دمای این شهر قدری تعدیل شد و در شبانه روز گذشته به ۴۵.۷ درجه سلسیوس رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روز جاری در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک پدیده غالب است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روز جاری در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک پدیده غالب است.
از فردا سه شنبه تا یکشنبه یک مردادماه، وزش باد شدید تا خیلی شدید و نقاط مستعد توفان گرد و خاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی نسبت به وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور، وقوع رگبار و رعد و برق در شش استان و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار داد.
‎توفان شن، امسال در شمال سیستان‌وبلوچستان غوغا کرده و فعالیت‌ امدادگران هلال‌احمر زیر شلاق بادهای ۱۲۰ روزه ادامه داد.
بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، از همان ابتدا هم قلدر بود و زندگی مردم سیستان را برای ۱۲۰ روز- کمی کمتر یا کمی بیشتر- فلج می‌کرد. حالا که هامون خشک شده و دشتی از ریگ به جای گذاشته است، زندگی مردم سیستان و بلوچستان را با هم فلج کرده و به خاک نشانده است. بادها دیگر ۱۲۰ روزه نیستند و برای ۱۸۰ روز می‌وزند و خاک و شن می‌آورند، چشم‌ها را کور می‌کنند، هواپیماها را زمین‌گیر می‌کنند، نفس را تنگ می‌کنند و مردم را از کار و زندگی می‌اندازند.
معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام عملیات امداد و نجات ۷۲ ساعته برای مواجه با اثرات وزش بادهای ۱۲۰ روزه خبر داد.
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور آغاز عملیات برخورد با معترضان سوری و اجرای پروژه نصب توربین‌های بادی در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را داد.
بیرجند_کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با تقویت اختلاف فشار در سطح زمین وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه تشدید می شود.
زمانی که از حفاظت اولیه از این نقوش حرف می‌زنیم، منظور چه اقدامی است که باید انجام شود و مغفول مانده است؟ به گفته محمدخانی نقوش برجسته گلی کوه خواجه در معرض طوفان‌ها و باد‌های ۱۲۰ روزه قرار دارند که همین امر به آن‌ها آسیب می‌زند. علاوه بر آن باران‌های سیل‌آسای دشت سیستان، نقوش گلی را هم می‌شوید و از بین می‌برد
سازمان هواشناسی اعلام کرد: وزش بادهای لحظه‌ای در تهران، البرز و قزوین برای روز جاری و فردا پیش بینی می‌شود.
به گزارش کارشناس هواشناسی؛ وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان‌و بلوچستان آغاز شده، و از فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در حالی که وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان‌و بلوچستان آغاز شده، در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در هیرمند به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
بیشینه سرعت وزش باد در هامون ازشهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۹ متر برثانیه معادل ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسید. همچنین بیشینه باد در زابل نیز به حدود ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید.
بادهای شدید، گردباد و تگرگ های بزرگ ناشی از وقوع توفان ایالت ایووا آمریکا را در نوردید.
تغییرات فشاری بسیار زیاد، مرتبط با سیستم های طوفانی بزرگ، باعث ایجاد دوره های لغزش گسل در پوسته زمین می‌شوند و همچنین ممکن است در ایجاد برخی زمین لرزه های مخرب نقش داشته باشد.
بامداد امروز نخستین پرتاب موشک شرکت «راکت لب» از خاک آمریکا به تاخیر افتاد زیرا وزش بادهای شدید سبب تاخیر در انجام این عملیات شد. قرار است این ماموریت امشب انجام شود.
هشدار مدیریت بحران نسبت به وزش بادهای شدید لحظه‌ای در تهران
سازمان هواشناسی کشور درباره تداوم بادهای ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک هشدارزردرنگ صادر کرد.
باد‌های موسمی معروف به ۱۲۰ روزه سیستان که در سال‌های اخیر به علت خشکسالی‌های مداوم به بیش از ۱۶۰ روز افزایش یافته معمولا همراه با گردوغبار و آلودگی محیط زیست است، این باد‌ها بعضا با سرعتی حدود ۶۰ تا ۱۲۰ کیلومتر مردم این منطقه را با مشکلات متعددی بویژه حرکت شن‌های روان روبرو می‌کند.
سازمان هواشناسی کشور در گزارشی از تداوم بادهای 120 روزه خبر داد و برای مناطقی از کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.
رگبار باران، رعدوبرق، وزش بادهای شدید و کاهش کیفیت هوا
اداره هواشناسی افغانستان در اطلاعیه ای که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، درباره بارندگی و وزرش بادهای نسبتا شدید هشدا داد.
کارشناس بازار سرمایه گفت: با اضافه شدن حق رای غیردولتی‌ها در صندوق‌های پالایش و دارا یکم قطعا جذابیت این صندوق‌ها برای سهامداران و سرمایه گذاران بیشتر خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ