وقتی به جای صددرصد از ۱۰ درصد ظرفیت یک معدن استفاده می‌شود، این مثل کار نکردن است، پس ضرورت دارد که اولتیماتوم به معدن‌داران کم‌کار در برنامه کاری سازمان ایمیدرو قرار بگیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«باید عزم سیاسی برای مواجهه با بحرانی که این روز‌ها گریبان جامعه و نظام اقتصادی سیاسی را گرفته داشته باشیم، چرا که در غیر این صورت در سیاه چاله اقتصادی قرار می‌گیریم و از تمامی کشور‌های منطقه خلیج فارس در حوزه توسعه اقتصادی دانش بنیان عقب خواهیم ماند. در وضعیت فعلی همه شاخص‌های اقتصادی و جمعیتی ما در شرایط هشدار قرار دارند. شرایط فعلی در اقتصاد ما بسیار شکننده است و نیاز به تصمیمات جدی دارد. مسئولان باید نگران باشند و توجه کنند جامعه به تغییرات ریشه‌ای نیاز دارد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بنای ما در دوره جدید فعالیت صندوق نوآوری تمرکز بیشتر بر توسعه خدمت گرنت است، چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌ خوبی در زمینه تحقیق و توسعه برخوردارند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بنای ما در دوره جدید فعالیت صندوق نوآوری تمرکز بیشتر بر توسعه خدمت گرنت است، چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌ خوبی در زمینه تحقیق و توسعه برخوردارند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۷۵ درصد برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور در ۶ دوره قبلی اجرا نشده است و دولت‌ها باید پاسخگو باشند که چرا قانون‌ را روی زمین گذاشتند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: قرار بود امروز - سه شنبه - رئیس جمهور برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور یابد و همزمان از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز دفاع نماید.
قرار بود امروز رئیس‌جمهور محترم برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه و هم‌چنین دفاع از وزیر پیشنهادی در مجلس حضور یابد.
کسب اکثریت آرای پارلمانی توسط حزب عدالت و توسعه و جریان‌های ائتلافی حامی اردوغان، احتمال پیروزی شخص او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را افزایش داده است. قلیچدار اوغلو اگر هم بتواند اردوغان را شکست دهد باز هم با یک مانع بزرگ رو به رو خواهد بود و آنهم پارلمانی است که اکثریت آن‌را ائتلاف اردوغان و ملی‌گرا‌ها کنترل می‌کنند. تحلیلگران می‌گویند که این نتیجه هم مزیت بیشتری به اردوغان می‌دهد و باعث می‌شود که بسیاری از رای‌دهندگان از او حمایت کنند تا با یک دولت ضعیف در آینده رو به رو نشوند.
مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.
نوبخت گفت: «اساسا دولت‌ها برای تامین منابع موردنیاز خود یا باید دست به فروش دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر نفت و گاز بزنند یا باید فروش اوراق داشته باشند، چراکه درآمد‌های مالیاتی اصولا کفاف مصارف بالای دولتی را نمی‌دهد. در عین حال، فروش اوراق نیز زیان‌هایی دارد و در سررسید آن، اقتصاد کشور را به مخاطرات جدی می‌اندازد.»
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: نباید از توسعه سواحل مکران غافل شد، چرا که توسعه این سواحل می‌تواند سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته باشد.
اگرچه هواسونگ -۱۸ ممکن است یک تغییر دهنده بازی نباشد، اما به احتمال زیاد محاسبات ایالات متحده و متحدان آن کشور را در طول یک درگیری پیچیده‌تر خواهد ساخت
کارشناس انرژی گفت: سیاست‌هایی نظیر منوط کردن دریافت یارانه انرژی به توسعه زنجیره ارزش برای رهایی کشور از تله صادرات انرژی مجازی راهکار خوبی است. همچنین در کنار این موضوع باید تکنولوژی و تحقیق و توسعه به صنعت کشور وارد شود تا بتوانیم از خام فروشی فاصله بگیریم و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.
زلزله تاجیکستان در منطقه‌ای توسعه نیافته و در منطقه‌ای با کمترین ارتباط با دنیای بیرون در جنوب شرق تاجیکستان رخ داد. کانون این زمین لرزه در حدود ۶۷ کیلومتری غرب مرغاب تاجیکستان بود. او ادامه می‌دهد: زمین‌لرزه در ژرفای حدود ۲۰ کیلومتری و
خبرگزاری ایرنا نوشت: اعطای عنوان استاد افتخاری دانشگاه پکن به ابراهیم رئیسی به پاس خدمات و اقدامات در مسیر تقویت و توسعه روابط ایران و چین و زمینه‌های مشترک فرهنگی میان دو تمدن بزرگ بود.
نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: دولت اول باید برنامه و سپس بودجه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، چرا که از شهریور ماه فرصت تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه را داشت.
توسعه سریع نیروی دریایی چین، از ناوهای هواپیمابر گرفته تا زیردریایی ها تا موشک های ضد کشتی، و ارتباط آن با استراتژی چین برای گسترش حضور دریایی خود در صحنه جهانی باعث نگرانی آمریکا شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطب اصلی ما در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده، خانواده است چرا که این مسئله منجر به حل مشکلات اقتصادی و خانواده می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطب اصلی ما در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده، خانواده است چرا که این مسئله منجر به حل مشکلات اقتصادی و خانواده می‌شود.
مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه با بیان اینکه به واسطه طرح ۱۰‌بندی حمایت از بازار سرمایه، مدیریتی در کفه‌ی عرضه‌ها انجام می‌شود، گفت: طبق آخرین برآوردها بالغ بر ۹۶ درصد از سهامداران خرد تحت پوشش این حمایت قرار می‌گیرند؛ یعنی حدود ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار نفر سهامدار با خرید اوراق تبعی مخصوص به این طرح، سبدپرتفوی خود را بیمه می‌کند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: خوشبختانه نرخ مهاجرت در شهر تهران منفی شده است. اما مهاجرت معکوس از تهران به سمت شهرستان‌های استان تهران مانند اسلام‌شهر، پرند، پردیس و شهر‌های دیگر انجام می‌شود که دلیل آن گران شدن زمین و مسکن و سخت‌تر شدن شرایط زندگی در تهران است.
وزیر کشور اذعان کرد: برای استانداری سیستان و بلوچستان یک فرد اقتصادی انتخاب شده تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم.
حسین آخانی عضو هیت علمی دانشگاه تهران گفت: تخریب گسترده مراتع، روودخانه ها، تالاب‌ها و حتی کوهستان‌ها همگی باعث شده محیط طبیعی و زیستی ایران وارد یک فاز بحرانی شود، همین الان ما یک کوه سالم در کشور نداریم و با توجه به توسعه بی رویه معادن در دل کوهستان‌ها محیط طبیعی بسیار از استان‌ها بهم خورده، از سوی دیگر به دلیل وجود ذخایر عظیم سوخت‌های فسیلی در کشور، مسئولان فکر می‌کنند، باید همه آن‌ها را بسوزانند، چنین رویکردی باعث شده ایران در تولید گاز‌های گلخانه در ردیف کشور‌هایی قرار بگیرد که در این زمینه بسیار فعال است.
فرشاد مومنی عضو هیات علمی دانشگاه علامه و اقتصاددان در یک نشست مجازی با موضوع «اقتصاد دانش بنیان و توسعه ملی» با بیان اینکه دانش بنیان شدن چیزی نیست که یکباره در تاریخ بشر رخ داده باشد، گفت: توسعه به مثابه اقدام های مشخص، دگرگونی های اعتلا بخش و نتایج معین است. در کلی ترین و عام ترین تلقی از توسعه به مثابه فرایندهای اعتلا بخش، می توان آن را دگرگونی های معطوف به هم راستاسازی منافع فردی و جمعی و همچنین فرآیندهای هم راستاساز ملاحظات کوتاه مدت و بلند مدت دانست. ما باید ساز و کارهایی پیدا کنیم که افراد در خدمت منافع جمعی هم قرار بگیرند. چنین امری با علم محوری و تولید محوری تضمین می شود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: خطوط ریلی و شبکه جاده ای شامل بزرگراه ها و آزادراه ها با سرعت هر چه بیشتر انجام شود چرا که شبکه حمل و نقل به مثابه ستون فقرات برای توسعه کشور است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ