نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: دولت اول باید برنامه و سپس بودجه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، چرا که از شهریور ماه فرصت تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه را داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ساعت کاری کارکنان و کارمندان دولت از ۱۵ شهریور به روال اداری خود بازخواهد گشت.
پدرام جدی شهریور سال گذشته با حکمی از سوی علی سلاجقه، به عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.
سخنگوی دولت افزود: در سال ۹۲ حجم نقدینگی ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بود و شهریور سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود یعنی یک بمب و بهمن نقدینگی؛ این نتیجه ۱۰ سال اعتماد به غرب و معطل نگه داشتن کشور به غرب بود.
با واریز ۹ مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، به نظر می‌رسد عزم دولت برای اجرای وعده کالابرگ جدی شده است، تا جایی که وزیر رفاه اعلام کرد: سرپرستان خانوار با یک کد دستوری می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند، خرید کنند.
با واریز ۹ مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، به نظر می‌رسد عزم دولت برای اجرای وعده کالابرگ جدی شده است. تا جاییکه وزیر رفاه اعلام کرده است: سرپرستان خانوار با یک کد دستوری می‌توانند میزان اعتبار خود را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند، خرید کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرط مجلس برای حذف ارز ترجیحی این بود که قیمت کالاهای اساسی به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد و کالابرگ الکترونیکی به مردم داده شود که دولت باید آن را اجرا کند.
اینکه مجلس اصرار دارد برنامه از سوی دولت داده شود، آزمونی برای نمایندگان است. قانون برنامه پس از پایان این دوره مجلس بر کل کشور تاثیرگذار بوده و این سند بالادستی است. به دولت تاکید می‌کنیم اول برنامه را ارائه دهد و بعد بودجه را و مجلس را در رسانه‌ها تحت فشار نگذارد. اینکه سال گذشته در تبصره ای، برنامه تمدید شد، به این دلیل بود که دولت جدید است، اما از شهریور ماه، دولت فرصت نگارش لایحه برنامه را داشت.
اینکه مجلس اصرار دارد برنامه از سوی دولت داده شود، آزمونی برای نمایندگان است، قانون برنامه بعد از اتمام این دوره مجلس بر کل کشور تاثیرگذار است و این سند بالادستی است، به دولت تاکید می کنیم اول برنامه را ارائه دهد و بعد بودجه را، و در رسانه ها مجلس را تحت فشار نگذارد. اینکه سال گذشته در تبصره ای، برنامه تمدید شد به این دلیل بود که دولت جدید است، اما از شهریور ماه دولت فرصت نگارش لایحه برنامه را داشت.
طرح کالابرگ الکترونیکی در حالی اجرا می‌شود که خبری از بازگشت قیمت‌ها به شهریور 1400 نیست؛ درحالیکه شرط مجلس برای حذف ترجیحی این بود که دولت قیمت‌ها را بازگرداند و به معیشت مردم آسیبی نرسد.
مسعود میرکاظمی اظهار کرد: دولت از اول شهریور گفته بود حقوق‌ها افزایش یابد که در مجلس قرار بر اول مهر شد که اینجا صرفه جویی شد. بخش‌هایی در صحن اضافه شد که مورد مخالفت ما و کمیسیون (برنامه و بودجه) بود و درخواست دولت این بود که حذف شود.
نماینده مردم فومن در مجلس گفت: قیمت‌ها باید بر اساس شهریور ۱۴۰۰ باشد و لازم است دولت این موضوع را مدنظر داشته باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد هنوز زیرساخت‌ اجرای کالابرگ الکترونیک فراهم نیست، گفت: البته برخی از دولتمردان گفتند که در شهریور ماه برای اعطای کالابرگ آماده هستند.
بنا بر سوابق پرداختی‌های دولت سیزدهم، مرحله ۱۳۹ یارانه معیشتی، امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری گفت: دولت آخر ماه جاری درباره قیمت این محصول تصمیم گیری می کند.
فعلا دولت تکلیف اجرای طرح جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را مشخص نکرده است. اما احتمالا این جایگزینی حداقل به شهریور ماه ۱۴۰۱ نمی‌رسد؛ بنابراین باید در بیستم شهریور ماه نیز منتظر واریز یارانه مرحله ۱۳۹ باشیم. در چنین شرایطی همچنان افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ هیئت دولت، تعدادی از وزرای دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفتند.
از ۲۹ مرداد تا ۱۰ شهریور مشروط بر پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای فعالان حقیقی و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای فعالان حقوقی بخشودگی ۱۰۰ درصد مالیاتی انجام خواهد شد.
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: تا پایان شهریور ماه گزینه نهایی دولت برای تصدی وزارت کار به مجلس اعلام می‌شود.
متولیان صمت در اظهارات گوناگونی خبر از اجرای سیاست آزادسازی واردات خودرو تا شهریور داده بودند اما تنها یک هفته تا پایان مهلت وعده ها مانده و این در حالیست که حتی از آیین نامه هم خبری نیست.
سخنگوی گمرک گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال، ۱۵۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰۲ میلیارد دلار، بین ایران و سایر کشورها تبادل شد که نسبت به مدت مشابه ۳۱ درصد در ارزش افزایش داشته است.
مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا ضمن بازدید از شرکت سایپایدک از نزدیک در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفت و در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد سازمان خدمات پس از فروش سایپا نکاتی در جهت بهبود روند خدمات دهی به مشتریان بیان کرد.
صبح امروز پانزدهمین نشست مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از قرائت دستور کار نشست توسط حسینعلی حاجی دلیگانی، بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در دستور قرار گرفت؛اما آنچه در این میان جالب توجه بود، تذکرات پراکنده‌ای بود که نمایندگان مجلس در حین سخنان خود درباره نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی بیان می‌کردند.
یک نماینده مجلس گفت: دولت به دلیل عدم عرضه کالاهای اساسی به نرخ شهریور سال 1400 تخلف کرده است و مجلس پیگیر این تخلف است لذا حذف عبارت «به نرخ پایان شهریور» در لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور تخلفی بزرگ تر است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ